وزیر ارتباطات از راه‌اندازی بورس اقتصاد دیجیتال خبر داد

وزیر ارتباطات با بیان اینکه به زودی 80 درصد مردم به خدمات فیبر نوری دسترسی خواهند داشت، از تشکیل بورس اقتصاد دیجیتال در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش خبرگزاری موج


عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات امروز در چهارمین همایش صندوق توسعه ملی گفت: تقسیم کنید اقتصاد دیجیتال در کشور ما به 7.9 درصد تولید ناخالص داخلی رسید اما میانگین جهانی 15 درصد است که قرار است در برنامه هفتم حداقل 10 درصد باشد.

وی گفت: باید 500 هزار نفر در زمینه اقتصاد دیجیتال آموزش ببینند و ظرف 6 ماه گواهینامه دریافت کنند. هوش مصنوعی در دولت آماده شود. همچنین تصمیم گرفته شده تا در آینده نزدیک یک صرافی اقتصاد دیجیتال ایجاد شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: در حال حاضر 1450 شهر در کشور داریم که یک سوم آن تحت پوشش فیبر نوری است و به زودی 80 درصد مردم به خدمات نوری دسترسی خواهند داشت.

وی بیان کرد: در سه نقطه کشور در حال راه اندازی ستون های داده هستیم و آمادگی راه اندازی مزارع داده پردازی را داریم.

به گفته زارع پور رشد اقتصادی در کشور کم است اما رشد اقتصاد دیجیتال حداقل 10 درصد است و 35 درصد رشد را به خود اختصاص داده است.

وی با اشاره به نقش این صندوق در تحقق اهداف برنامه هفتم پیشرفت در توسعه اقتصاد دیجیتال گفت: در تعریف اقتصاد دیجیتال آمده است که ایجاد ارزش اقتصادی مبتنی بر فناوری های نوین است. لایه اصلی آن تولید نرم افزار و سخت افزار و لایه بعدی اقتصاد دیجیتال، اشتراک گذاری، خدمات دیجیتال و … است. در آخرین لایه اقتصاد دیجیتالی و تجارت الکترونیک قرار دارد.

زارع پور افزود: در قانون برنامه هفتم توسعه فصلی درباره اقتصاد دیجیتال وجود دارد. بین 5 تا 7 درصد از قوانین برنامه به طور مستقیم و غیرمستقیم با اقتصاد دیجیتال مرتبط است. برخی از فناوری های کلیدی در اکوسیستم اقتصاد دیجیتال عبارتند از: تلفن های همراه نسل پنجم، هوش مصنوعی، محاسبات ابری، امنیت سایبری، تجزیه و تحلیل داده های بزرگ، واقعیت افزوده، روباتیک و اینترنت اشیا.

وی ادامه داد: موظفیم تا پایان برنامه تمام ساختمان های کشور را از طریق بستر فیبر نوری به اینترنت متصل کنیم. همچنین رسمی‌سازی دارایی‌های دیجیتال یکی دیگر از وظایف ماست که در کنار آن باید ورود این شرکت‌ها به بورس را تسهیل کنیم که باعث رشد آن‌ها می‌شود.

وزیر ارتباطات همچنین بر تمایل این وزارتخانه برای همکاری با صندوق توسعه ملی در پیشبرد پروژه‌های این وزارتخانه تاکید کرد و گفت: در حوزه‌های توسعه زیرساخت‌های ارتباطی (پروژه فیبر نوری منازل و مشاغل)، ایجاد زیرساخت های اطلاعاتی و مراکز پردازش، هوشمندسازی صنایع بزرگ کشور و بخش کشاورزی، بومی سازی تجهیزات در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات، صادرات و بازاریابی بین المللی تجهیزات و محصولات و خدمات در این حوزه. فاوا، بهبود خدمات پستی و توسعه صنعت فضایی علاقمند. ما با صندوق توسعه ملی همکاری داریم.



آیا این خبر مفید بود؟




خدمات سئو برای وب سایت ها