وزیر ارتباطات: تا پایان سال اینترنت پاک برای کودکان و نوجوانان راه اندازی می شود

عیسی زارع پور روز گذشته در سفر به کوم و دیدار با مراجع تقلید با تاکید بر راه اندازی اینترنت کودکان و نوجوانان تا پایان سال گفت: هیچ آسیبی برای کودکان و نوجوانان در فضای مجازی و فضای مجازی وجود نخواهد داشت. زیرساخت های لازم برای Use of Clean توسط اینترنت ایجاد شده است، اما استفاده از آن برای خانواده ها اجباری نیست. وی ادامه داد: نرم افزارهای کنترلی برای محافظت از کودکان در برابر آسیب های اجتماعی در قالب این طرح مانند سایر کشورهای دنیا در اختیار والدین قرار می گیرد تا این افراد کمترین تاثیر را از این فضا ببینند.

زارع پور همچنین قول داد اجرای شبکه ملی اطلاعات را به عنوان زیرساخت فضای مجازی برای رفع نیازهای مردم با استفاده از خدمات داخلی با سرعت و کیفیت مناسب در دوران وزارت خود جدی بگیرد.

به گفته وی، فناوری اطلاعات و فضای مجازی فرصتی برای حل مشکلات کشور و ارتقای بهره وری است و در این راستا دولت الکترونیک برای افزایش کارایی و کاهش فساد و افزایش شفافیت تنها با ایجاد این زیرساخت محقق می شود: «فضای مجازی یک پدیده اجتماعی است. که با توجه به ویژگی های چنین پدیده ای با عواقب و آسیب هایی همراه است. اما دیدگاه ما برای این فضا ایجاد فرصت و استفاده حداکثری از فرصت ها و کاهش چالش ها و جلوگیری از آسیب است. زیرا نگاه صفر و نگرش منفی در این زمینه مفید نیست. همچنین در صورت تکمیل زیرساخت های فناوری اطلاعات کشور می توان شاهد اشتغال زایی بسیاری در این حوزه بود.

وزیر ارتباطات با بیان اینکه در هیچ کجای دنیا فضای مجازی را تنها نمی گذارند و حتی کسانی که این فضاها را ایجاد کرده اند سعی در فرهنگ سازی و جلوگیری از آسیب های ناشی از آن داشته اند، گفت: طراحان گوگل امروز با توجه به آسیب هایی که در این فضا وجود دارد، اجازه هر گونه آسیبی را می دهند. آنها هیچ منفعتی به نوجوانان خود نمی دهند و مکانیسم هایی برای جستجوی ایمن و اخلاقی در آنها ساخته اند.

وزیر ارتباطات بر حمایت از بومی سازی تاکید دارد
زارع پور با بیان اینکه از زمان تصدی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات از گوشی های ایرانی استفاده می کند، به وضعیت شرکت داخلی GLX (تولیدکننده گوشی های ایرانی) اشاره کرد و گفت: این شرکت اکنون در آستانه ورشکستگی است. پیش از این حدود 2000 نفر در این شرکت ایرانی مشغول به کار بودند، اما اکنون به دلیل عدم حمایت لازم از تولید داخلی، تعداد کارکنان این شرکت به 200 نفر رسیده است.

وی با تاکید بر اینکه مونتاژ یک مشکل پذیرفته شده در صنعت جهانی است، گفت: در حال حاضر بسیاری از برندهای مطرح تلفن همراه در کشورهای دیگر مونتاژ می شوند و این شرکت پردازنده تنها نسخه اصلی را در اختیار این شرکت های چند ملیتی قرار می دهد.

وزیر ارتباطات معتقد است تا زمانی که کارمندان و نخبگان از بسترهای بومی استفاده نکنند، نمی توان از مردم چنین انتظاری داشت. ما می‌توانیم نسخه‌های بومی تمام پلتفرم‌های خارجی بزرگ را بدون کوچک‌ترین وقفه‌ای در روند خدمات راه‌اندازی کنیم.»

دیدگاهتان را بنویسید