پیش بینی هوای روزهای آینده / بارش باران تا کی ادامه دارد؟

پیش بینی هوای روزهای آینده / بارش باران تا کی ادامه دارد؟

بارش باران تا اوایل هفته آینده در ایران ادامه دارد.

به گزارش خبرآنلاین، رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران خطرات هواشناسی سازمان هواشناسی از تداوم بارش باران، رعد و برق و وزش باد در مناطق مختلف کشور تا اوایل هفته آینده خبر داد.

صادق ضیائیان در گفت وگو با ایسنا، افزود: سه شنبه (5 اردیبهشت) در شمال غرب، سواحل دریای خزر، شمال شرق، نواحی دامنه های جنوبی البرز، شرق، جنوب و جنوب غرب کشور ابرناکی گاهی وجود خواهد داشت. وزش باد شدید و گرد و خاک در مناطق مرکزی و شرقی کشور پیش بینی می شود.

وی افزود: روزهای چهارشنبه و پنج شنبه (26 و 7 اردیبهشت ماه) در نیمه شمالی آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، سواحل دریای خزر، شمال شرق، شرق و کرمان، نیمه شمالی فارس و استان های کرمان بارش خواهد بود. بوشهر، شرق خوزستان، چهار محال و بختیاری و کوگیلویه و بویراحمد خواهد بود.

ضیائیان ادامه داد: میزان بارش ها در نیمه جنوبی کشور خفیف و در شرق خراسان شمالی و خراسان شمالی سنگین خواهد بود.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات هواشناسی سازمان هواشناسی افزود: این وضعیت روز جمعه (8 اردیبهشت) در نیمه شمالی آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و اردبیل، سواحل دریای خزر و در حاشیه دریای خزر ادامه دارد. استان های واقع در شرق کشور. در غرب گیلان، شمال خراسان رضوی و شرق خراسان شمالی بارش شدید باران پیش بینی می شود.

وی افزود: در روز شنبه (۹ اردیبهشت ماه) از میزان بارش ها به تدریج در کمربند شرقی و سواحل دریای خزر کاسته می شود و در شمال غرب کشور افزایش ابر، در نقاطی همراه با رعد و برق خواهد بود. و بادهای شدید

ضیائیان افزود: امروز چهارشنبه دریای خزر و شمال خلیج فارس مواج و مواج خواهد بود.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران خطرات هواشناسی سازمان هواشناسی کشور درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده گفت: فردا (6 اردیبهشت ماه) آسمان تهران نیمه ابری تا نیمه ابری خواهد بود. وزش باد و در برخی نقاط وزش باد شدید با حداقل دمای 17 و حداکثر دمای 25 درجه سانتیگراد و در روز پنجشنبه (7 اردیبهشت) متغیر تا نیمه ابری همراه با وزش باد و در نقاطی رگبار با احتمال وزش باد شدید همراه با حداقل دما 19 و حداکثر 26 درجه سانتیگراد.

ضیائیان در پایان گفت: فردا و پس فردا شهرکرد با کمینه دمای ۶ و ۵ درجه سانتیگراد سردترین و گرمترین مرکز استان و بندرعباس با حداکثر دمای ۴۰ درجه سانتیگراد پیش بینی می شود.