کارت سوخت این گروه قطع می شود

کارت سوخت این گروه قطع می شود

رئیس کل بیمه مرکزی گفت: خودروها و موتورسیکلت هایی که بیمه نامه شخص ثالث ندارند در لیست خاکستری قرار دارند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، علی استادشمی گفت: هرکس وسیله نقلیه بدون بیمه شخص ثالث داشته باشد به مرور در لیست خاکستری قرار می گیرد. ابتدا به او مهلت داده می شود که اگر بیمه شخص ثالث اعم از خودرو یا موتور تهیه نکند، ابتدا در لیست خاکستری قرار می گیرد و مدت زمان تعیین می شود و سپس کارت سوختش باطل می شود.

ایسنا در گزارشی اعلام کرد: در حال حاضر این طرح برای خودروهای دیزلی در حال اجراست و به تدریج سایر خودروها و موتورسیکلت ها نیز در لیست خاکستری قرار خواهند گرفت.

به گفته رئیس کل بیمه مرکزی، در حال حاضر از 12.5 میلیون موتورسیکلت شماره گذاری شده، تنها 1.5 میلیون موتورسیکلت بیمه شخص ثالث خریداری کرده اند و بیش از 90 درصد آنها (11 میلیون موتورسیکلت) بدون بیمه شخص ثالث تردد می کنند. در حالی که اکثر آنها دارای کارت سوخت و سهمیه مصرف بنزین هستند.

وی گفت: همچنین از مجموع 38 میلیون وسیله نقلیه اعم از خودرو و موتورسیکلت، تنها 25 میلیون دستگاه دارای بیمه نامه معتبر شخص ثالث هستند، یعنی 34 درصد از کل خودروها و موتورسیکلت های موجود در جاده ها بدون بیمه نامه هستند. بیمه نامه شخص ثالث دولت می خواهد موتورسواران را به خرید شخص ثالث تشویق کند بیمه نامه موتورهای شماره اول را برای دریافت 20 درصد تخفیف در بیمه شخص ثالث تصویب کرده است.

باید بگویم؛ در حال حاضر با فرارسیدن ماه رجب که اولین ماه ممنوعه سال است، نرخ کامل پرداختی به 1.2 میلیارد تومان رسیده است و در صورت تصادف موتورسوار بدون بیمه، باید خسارت را در تمام مدت پرداخت کند. زندگی در حالی که شرکت های بیمه تخفیف ها و روش های مختلفی را برای خرید بیمه اقساطی در نظر گرفته اند و اخیرا در تفاهم نامه ای بین بیمه مرکزی جمهوری اسلامی و بانک قرض الحسنه دولتی، اعتبار بیمه ای 20 میلیون تومانی برای مشتریان در نظر گرفته شده است که مردم می توانند. بیمه نامه اقساطی بخرید و اقساط آن را به بانک پرداخت کنید و از این طریق خود را در برابر حوادث ناگوار بیمه کنید.

ضریب نفوذ بیمه در کشور ما حدود 1.7 درصد است در حالی که ضریب نفوذ بیمه در اکثر کشورها هفت درصد است و برای تقویت این ضریب باید علاوه بر بیمه نامه شخص ثالث، بیمه عمر و بیمه عمر و پس انداز، مسئولیت رونق پیدا کند. بیمه و بیمه مهندسی باید در بین مردم از رونق برخوردار شود تا ضریب نفوذ بیمه افزایش یابد.