کارنامه ای درخشان که راه را برای ماندن عثار هموار می کند

هواداران پرسپولیس با توجه به موفقیت همکاری ویرا و گل محمدی و البته کم تجربه برزیلی نسبت به انتخاب او به عنوان سرمربی تیمشان اعتراض کردند و اعلام کردند که باید تفکر جدیدی بر تیم پرسپولیس حاکم شود. شکست در اولین تلاش اوسمار ویرا در فوتبال ایران مقابل آلومینیوم اراک فشارها را بر سرمربی برزیلی افزایش داد اما با نزدیک شدن به روزهای پایانی لیگ بیست و سوم، محبوبیت ویرا در بین هواداران پرسپولیس رو به افزایش است و خبری از انتقاد تند از سوی پرسپولیس نیست. سرمربی برزیلی!

کارنامه ای درخشان که راه را برای ماندن عثار هموار می کند

میانگین امتیاز عالی در رکورد ویرا

در روزی که عثمر ویرا با حضور در نقش یحیی گل محمدی موافقت کرد، پرسپولیس با 30 امتیاز و 2 امتیاز از استقلال در رده سوم قرار گرفت. این سرمربی برزیلی در 14 حضور ویرا روی نیمکت پرسپولیس (در لیگ برتر و جام حذفی)، تنها یک بار در وقت قانونی شکست خورد و این اولین تجربه او به عنوان سرمربی بود و جالب اینکه با توجه به حذف از مرحله حذفی. رقابت های جام حذفی مقابل آلومینیوم هیچ تیمی به جز رقیب اراکی نتوانست پیروزی مقابل پرسپولیس ویرا را جشن بگیرد!

ویرا در لیگ بیست و دوم موفق شد در 12 بازی با پرسپولیس 29 امتیاز کسب کند تا پایتخت نشینان در نیم فصل دوم با فاصله 4 امتیازی از حریف سنتی خود (با بازی) در صدر جدول قرار بگیرند. یک بازی بیشتر از استقلال). میانگین 2.41 امتیاز در هر بازی، عملکرد خیره کننده ویرا به عنوان سرمربی پرسپولیس را نشان می دهد و او توانسته میانگینی را ثبت کند که هیچ یک از چهره های موفق فوتبال ایران از جمله برانکو ایوانکوویچ، فرهاد مجیدی و یحیی گل محمدی نتوانسته اند به این میانگین امتیاز دست یابند در سالهای اخیر.

ترسناک و سمی مثل نسخه برزیلی پرسپولیس

قرمزهای پایتخت پس از تغییرات و تغییراتی که در ترکیب ایجاد شد، توانستند عملکرد تهاجمی تری نسبت به نیم فصل اول پشت سر بگذارند و از طرفی در فاز دفاعی نیز عملکرد بازیکنان پرسپولیس جالب توجه است. . در نیم فصل اول با هدایت یحیی گل محمدی در 15 بازی 19 گل به ثمر رساندند و 10 بار دریافت کردند، اما اکنون در 12 بازی اخیر زیر نظر اسمار ویرا، پایتخت نشینان موفق شده اند 18 گل بزنند و فقط 4 بار گل بخورند. این آمار نشان دهنده افزایش میانگین گل های پرسپولیس و کاهش تعداد گل های دریافتی این تیم در دوران سرمربیگری ویرا است.

بازیکنان پرسپولیس در 12 بازی خود در لیگ برتر زیر نظر اسمار ویرا موفق شده اند 23.35 گل به ثمر برسانند که میانگین 1.94 گل در هر بازی است که یک رکورد فوق العاده است! اگرچه تکلیف قهرمانی یا نایب قهرمانی قرمزها در این فصل هنوز مشخص نیست و 3 هفته سرنوشت ساز در انتظار پرسپولیس است، اما با این وجود به نظر می رسد تغییر سبک بازی قرمزها و البته اسمار ویرا درخشنده است. نتایج روی حرفه او تأثیر می گذارد. همانطور که مدیران باشگاه پرسپولیس و البته خود ویرا تایید کرده اند، به نظر می رسد دوره سرمربیگری او در تیم محبوب پایتخت تمدید شود.