کشف عجیب ترین پرتره ناپلئون روی در چوبی

این در حاوی کنده کاری هایی است که احتمالاً یکی از آنها تصویری خیالی از ناپلئون بناپارت به دار آویخته شده را نشان می دهد.

کشف عجیب ترین پرتره ناپلئون روی در چوبی

این حکاکی ها که تعداد آنها به بیش از 50 عدد می رسد در سال 1790 توسط سربازان انگلیسی مستقر در قلعه دوور در طول جنگ انگلیس و فرانسه (پس از انقلاب فرانسه) حک شده است.

این کنده کاری ها شامل تصویری دقیق از یک کشتی بادبانی، یک صلیب مزین و پیچیده، و نه صحنه جداگانه از مردان حلق آویز شده (یکی از آنها کلاه نیمه ماه بر سر دارد).

کشف عجیب ترین پرتره ناپلئون روی در چوبی

این در چوبی چند سال پیش در بالای برج سنت جان کشف شد، اما در آن زمان با لایه های ضخیم رنگ پوشانده شده بود و بسیاری از کنده کاری ها را پنهان می کرد.

اما اخیراً وقتی درب برای ترمیم برداشته شد و رنگ با دقت برداشته شد، جزئیات کامل کنده کاری ها آشکار شد.

پل پتیسون، مورخ ارشد در انگلیسی هریتیج که این قلعه را اداره می کند، گفت: “ما سرنخ هایی در مورد آنچه ممکن است روی آن باشد داشتیم، اما وقتی آنها آن را تمیز کردند، دیدن تمام کنده کاری ها شگفت انگیز بود.”

او با توصیف در به عنوان یک یافته “بسیار مهم”، گفت که دوور در آن زمان مکانی بسیار شلوغ بود. با کشتی‌هایی که بندر را پر می‌کردند و لباس‌های نظامی رنگارنگ دائماً در قلعه و شهر دیده می‌شدند.

چیزی که این در را به یک شی فوق العاده تبدیل می کند این است که یک اثر باستانی کمیاب و ارزشمند از مردم عادی است که اثری از خود بر جای گذاشته اند. هم برای گذراندن زمان و هم به یاد ماندن.»

کشف عجیب ترین پرتره ناپلئون روی در چوبی

تصویر یک قایق بادبانی نیز در میان حکاکی ها دیده می شود

اتاق قرون وسطایی در بالای یکی از برج های قلعه به عنوان یک برج مراقبت در طول درگیری های قرن 18 بازسازی شد. سربازانی که در قلعه مستقر بودند ساعت ها در آنجا بیدار بودند و برای گذراندن وقت به فعالیت های هنری روی آوردند.

پتیسون گفت که 9 صحنه چوبه دار به وضوح توسط افراد مختلف حک شده بود و به مشغله سربازان با اعدام های عمومی که در آن زمان رایج بود اشاره کرد. جزئیات یکی از این صحنه‌ها که مردی را با کلاه نیمه ماه نشان می‌دهد، به گمانه‌زنی‌های جالبی منجر شده است که ممکن است تصویری خیالی از یک اعدام ناپلئونی باشد. (البته این خیال هرگز محقق نشد و امپراتور در تبعید در سال 1821 درگذشت، احتمالاً به دلیل سرطان معده).