نصب لانه چوبی پرندگان بر روی درختان کرمانشاه/ زیباسازی منظر شهری با مشارکت شهروندان محقق شد.

ساعت: 14:50
تاریخ انتشار: 1400/09/24
کد خبر: 1792427

رئیس اداره اصلی نظارت بر خدمات شهری شهرداری کرمانشاه؛

احسان احمدی گفت: ساخت و نصب لانه چوبی پرندگان در درختان شهر در راستای ارتقای سیمای شهر و حفظ محیط زیست توسط شهرداری کرمانشاه انجام شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ احسان احمدی نصر در گفت و گو با خبرنگار مرصادنیوز گفت: ساخت و نصب لانه چوبی پرندگان در درختان به منظور ارتقای چهره شهری سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرمانشاه انجام شد.

رئیس اداره اصلی نظارت بر خدمات شهری شهرداری کرمانشاه تعداد لانه های نصب شده را حدود 70 عدد اعلام کرد و گفت: این تعداد لانه پرنده در مناطق مختلف کرمانشاه از جمله بلوار تگبستان نصب شده است.

وی با اشاره به بزرگی لانه ها گفت: این لانه ها برای پرندگانی به اندازه گنجشک ساخته شده تا در آنها زندگی کنند و شرایط تخم گذاری و زایمان را داشته باشند و سایر پرندگان نمی توانند از این لانه ها استفاده کنند.

احمدی نصر با بیان اینکه این لانه ها سال گذشته نصب شده است، افزود: هدف از انجام چنین کاری حفظ محیط شهری برای پرندگان و سایر موجودات زنده است و در تلاش هستیم تا فعالیت های چشم انداز و منظر شهری را برای Draw the life گسترش دهیم. چرخه پرندگان خوش اخلاق تر است.

وی با بیان اینکه شهروندان نیز برای زیباسازی سیما و منظر شهری با شهرداری همکاری کنند، گفت: با توجه به آلودگی هوا در شهرهای صنعتی و شهرهای بزرگ، تعداد پرندگان رو به کاهش است و همانطور که می دانیم پرندگان آسیب جدی به اکوسیستم وارد می کنند. “آنها از آفات و حشرات مضر گیاهی جلوگیری می کنند و برخی نیز از بین می برند و نقش مهمی در جلوگیری از انتشار عوامل بیماری زا در محیط دارند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید