هیچ بیماری خاصی پرندگان را تهدید نمی کند / نظارت دامپزشکی و محیط زیست بر نگهداری از پرندگان باغی مشهد

ساعت: 13:25
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۲۶
کد خبر: 1800949

واکنش مدیر باغ پرندگان مشهد به کلیپ مجروح «لکولک مارابو»:

مدیر باغ پرندگان مشهد در واکنش به انتشار فیلمی از مجروح شدن لک لک در مرابو با تاکید بر لزوم فرهنگ سازی در مواجهه با حیوانات آسیب دیده، گفت: نگهداری و درمان اولیه این پرنده تحت نظارت دامپزشکی و محیط زیست انجام شد. “

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از صبح توس; امین کلاهی مدیر باغ پرندگان مشهد پس از انتشار فیلمی برای نادیده گرفتن آسیب ها و مشکلات پرندگان در باغ پرندگان مشهد در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: برخی رسانه های غربی در این خصوص بدون توجه به مصداق و بخش انعکاسی این موضوع . آنها در واقع موج سواری می کردند.

وی افزود: تمامی فعالیت های باغ پرندگان مشهد زیر نظر موسسه محیط زیست و حیات دامپزشکی خراسان رضوی است و نظارت کامل بر پرندگان انجام می شود و باید اطلاع رسانی کنیم که چه اتفاقی برای پرنده ای در این مجموعه افتاده که این رفتار تبدیل شده است. بخشی از عادات او او منقار خود را به داخل بدنه قفس کشید که باعث زخمی شدن منقار و خونریزی شد.

مدیر مجموعه باغ پرندگان مشهد گفت: در همین حین مردی بدون اطلاع پرسنل مجموعه اقدام به عکسبرداری در محل کرد و پرنده را در همان حالت خونریزی رها کرد و این اقدام تنها برای جمع آوری فالوور انجام شد.

وی با اعلام اینکه کارکنان تجمع از ابتدا وارد عمل شده و پیگیر حادثه بودند، افزود: این پرنده از گونه های پرنده وحشی و شکارچی بوده و طبق عادت نزدیک خود پرتاب خود را تکرار می کند.

کلاهی ادامه داد: این پرنده شکاری 6 سال است که در باغ پرندگان مشهد نگهداری می شود و اخیراً این عادت را کشف کرده که البته در برخی از پرندگان طبیعی است و اقدامات اولیه نگهداری و درمانی انجام شد و محل پرنده را تغییر دادیم. استرس کمتری داشته باشید، اما این عادت است.

وی افزود: فیلمی از غذا خوردن و درمان یک پرنده در فضای مجازی به صورت سالم و قابل درمان منتشر کرده ایم و مشکل خاصی وجود ندارد و همچنان توسط دامپزشک تحت نظر است و دامپزشکان از سایت بازدید کردند.

مدیر باغ پرندگان مشهد گفت: این پرنده شکاری به نام لک لک مارابو به لک لک و لک لک شاخدار معروف است و گونه ای خاص از پرندگان آفریقایی است و چون شکارچی است و قدرت زیادی دارد یافت نمی شود. کنار پرنده های دیگر رهایش کرد.

وی افزود: مجموعه باغ پرندگان مشهد با وسعت 5000 متر مربع و بیش از 60 گونه پرنده فضای باز و قفس از جمله پرندگان شکاری، آبزیان، طوطی، طیور و گتو آماده پذیرایی از همسایگان و نمازگزاران مشهدی است. .

کلاهی گفت: وضعیت نگهداری گونه باغ پرندگان مشهد مورد تایید اداره دامپزشکی و محیط زیست قرار گرفته و برخی موارد اعلام شده از سوی این نهادها در حال رصد است. اداره دامپزشکی و محیط زیست گزارش می دهد که در حال حاضر بیماری خاصی در مجموعه وجود ندارد و واکسیناسیون انجام شده و نمونه برداری از پرندگان به صورت مرحله ای انجام می شود.

وی افزود: ما از سال 1376 این مجموعه را تحویل گرفتیم و با توجه به مدیریت خصوصی باغ پرندگان مشهد، این مجموعه با سختی های فراوان در وضعیت تاج گذاری نگهداری می شود.

مدیر مجتمع باغ پرندگان مشهد گفت: مجتمع های مشابه در تهران و اصفهان توسط دولت اداره می شود و انتظار داریم فرهنگ سازی لازم برای برخورد شهروندان با پرندگان آسیب دیده و همکاری لازم با مسئولان در این گونه حوادث انجام شود. “

وی افزود: ما به عنوان مدیر مجموعه های خصوصی برای این پرندگان هزینه کرده ایم و بیش از سایرین دلسوز و دغدغه مند هستیم زیرا معیشت چند کارگر و پرسنل بر عهده ماست، بنابراین مراقبت و نظارت صحیح از اولویت های کاری است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید