کشف یک و نیم تُن انواع مواد مخدر در اصفهان / 100 قاچاقچی دستگیر شدند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری اصفهان موج


سردار حمید علینکیان پور در اولین نشست خبری خود با تبریک دهه کرامت با اشاره به افزایش 100 درصدی کشفیات کالاهای قاچاق در سال 1402 گفت: قاچاق سازمان یافته کالا که به اقتصاد و بازار کشور به ویژه بازار اصفهان ضربه وارد کرده است. نیز بیش از 4 درصد افزایش یافته است.

وی در خصوص اقدامات سال گذشته نیروی انتظامی استان گفت: سال 1402 را زمانی به پایان رساندیم که به لطف خداوند و تلاش همکاران عزیز بیش از 5 درصد سرقت را نسبت به سال 1401 تجربه کردیم. و از سوی دیگر نسبت به سال قبل 30 درصد افزایش کشف سرقت داریم.

رئیس پلیس استان اصفهان ادامه داد: در حوزه جرایم خشن از جمله قتل، آدم ربایی، سرقت خشن، زورگیری و … 24 درصد کاهش داشته ایم که البته 80 درصد افزایش کشفیات داشته است. در این منطقه رخ داده است.

سال گذشته 20 تُن مواد مخدر در این ولسوالی کشف شد

این مقام ارشد انتظامی در خصوص اقدامات نیروی انتظامی استان در عرصه مبارزه داروها و سوداگران مرگ گفت: سال گذشته بیش از 20 تن انواع مواد مخدر کشف شد و در زمینه دستگیری و انهدام باندها و قاچاقچیان بین المللی مواد مخدر، خرده فروشان و معتادان متجاهر نسبت به سال قبل 41 درصد افزایش اثربخشی داشتیم.

سردار علینکیان پور گفت: در مجموع تصادفات فوتی و مجروح در جاده های درون شهری و برون شهری 9 درصد کاهش داشته اما درصد تصادفات فوتی در جاده های برون شهری 5 درصد افزایش داشته و در این راستا قرارگاه ویژه، 2 جلسه اضطراری در نظر گرفته ایم. با حضور استاندار هماهنگی کردیم و ضمن بررسی علل و عوامل این تصادفات تدابیری را در نظر گرفتیم تا انشاءالله در ادامه سال شاهد تلفات کمتری در جاده های استان باشیم.

فرمانده انتظامی استان اصفهان وی بیان کرد: در سال گذشته بالغ بر 4 میلیون و 500 هزار تماس با مرکز فوریت های پلیسی 110 انجام شده که از این تعداد 2 میلیون و 900 هزار تماس رسیدگی و مابقی پاسخگویی، راهنمایی و مشاوره بوده که نشان از اعتماد مردم به خادمین دارد. شما در پلیس استان هستید.

و افزود: البته در این راستا 4200 پیشنهاد سازنده و منطقی در این سامانه ارائه شده و بخش زیادی از آنها اجرایی شده است. همچنین 3700 مورد تقدیر و تشکر از زحمات ماموران پلیس و 56 مورد شکایت از عملکرد ماموران پلیس داشتیم که در بازرسی کلانتری استان به دقت رسیدگی شد و نتایج آنها در اسرع وقت به اطلاع تماس گیرندگان رسید.

صلح و سازش در ۷۳ درصد از کلانتری‌های اصفهان

سردار علینکیان پور به فعالیت های مشاوره ای و مددکاری نیروی انتظامی استان پرداخت و گفت: در سال گذشته 75 هزار و 550 پرونده که بیشتر آن ها اختلافات خانوادگی، مشکلات حقوقی و درگیری بر سر مسائل جزئی بود به خدمات مشاوره و مددکاری ارجاع شد خوشبختانه با تلاش و همت مشاوران مجرب پلیس، 73 درصد پرونده ها منجر به صلح و سازش شده و از ارجاع آنها به مراجع قضایی جلوگیری شد.

فرمانده انتظامی استان اصفهان گفت: در این مدت 10 هزار و 658 نفر از شهروندان به مرکز مشاوره و مددکاری رامش واقع در معاونت فرهنگی و اجتماعی استان مراجعه و از خدمات مشاوره رایگان بهره مند شدند که در بررسی های انجام شده بسیار مفید واقع شد و متوجه شدند. تاثير گذار.

کاهش 10 درصدی سرقت در اصفهان

سردار علینکیان پور گفت: در بازه زمانی 45 روزه ابتدای سال جاری یعنی از اول فروردین تا 25 اردیبهشت الحمدالله شاهد رشد اقدامات موثر پلیس استان اصفهان بودیم به گونه ای که در حوزه سرقت 10 درصد کاهش موارد و 36 درصد افزایش قابلیت تشخیص داشتیم.

وی گفت: در این مدت میزان جرایم خشن استان بیش از 30 درصد کاهش داشته و میزان کشف این گونه جرائم 74 درصد افزایش یافته است. جامعه اقتدارگرا است و جنایتکاران جرات ایجاد بلاتکلیفی برای مردم ندارند.

سردار علینکیان پور تصریح کرد: در این مدت 33 باند سرقت بزرگ در استان منهدم و اموال مسروقه به ارزش 6450 میلیارد ریال کشف و قسمت زیادی از آن به اموال مالباختگان بازگردانده شد و در تلاش هستیم تا مابقی این را برگردانیم. اموال به ملک باید مسترد شود.

بیش از 173 هزار لیتر سوخت قاچاق کشف شد

وی از کشف بیش از 173 هزار و 417 لیتر خبر داد سوخت قاچاق وی خاطرنشان کرد: برای 45 روز نخست امسال 106 درصد افزایش کشف کالای قاچاق داشته ایم و 447 نفر نیز در زمینه تهیه و توزیع کالای قاچاق بازداشت شده اند.

فرمانده انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه اقدامات قابل توجه و قابل توجهی در زمینه های زمین خواری، فرار مالیاتی، تخریب نظام اقتصادی، احتکار و… نیم تن مواد مخدر کشف و بیش از 100 قاچاقچی مواد مخدر انجام شده است. دستگیر شدند.


آیا این خبر مفید بود؟




خدمات سئو برای وب سایت ها