۲۰ پروژه مدرسه‌سازی در تیران و کرون فعال است

مدیر آموزشی تیرانا و کرون:

مدیر آموزش و پرورش شهرستان تیران و کرون گفت: هم اکنون 20 پروژه مدرسه سازی با همت خیرین و مردم در این شهرستان فعال است.

به گزارش خبرنگار موج


حسین صائبی در مراسم کلنگ زنی سالن چندمنظوره مدرسه امام مهدی (عج) این شهرستان گفت: در حال حاضر 20 پروژه مدرسه سازی با همت خیرین و مردمی در این شهرستان فعال است.

صائبی افزود: نزدیک به 50 پروژه ساخت کلاس های درس و سالن های چند منظوره در سال های اخیر توسط خیرین اجرا شده که بیش از 20 پروژه با حمایت دولت تکمیل و به بهره برداری رسیده است.

وی با بیان اینکه منابع دولتی محدود است، افزود: کمک خیرین برای ساخت و تکمیل پروژه های مدرسه سازی نیازهای آموزشی را در سریع ترین زمان ممکن برطرف می کند و دانش آموزان از محیط های جدید استفاده می کنند.

مدیر آموزش و پرورش تیرانا و کرون تصریح کرد: برای مدارس شش کلاسه نزدیک به 60 میلیارد ریال و برای تکمیل و تجهیز آنها با توجه به امکانات لازم بیش از 40 میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

صائبی به ساخت سالن های چند منظوره در مدارس اشاره کرد و گفت؛ این سالن به عنوان نمازخانه برای برگزاری امتحانات، مراسم و مجالس مورد استفاده قرار می گیرد که یکی از دغدغه ها و نیازهای مدارس می باشد و خیرین در این زمینه ابتکار عمل کرده اند.

وی افزود: انگیزه خیرین برای سالن های چند منظوره تقویت شد که به اجرای برنامه های فرهنگی و تربیتی و آموزش خانواده کمک کرد و والدین مهارت های زندگی را فرا گرفتند.

مدیر تحصیلات تیران و کرون به قدمت بالای مدارس اشاره و بیان کرد: 35 درصد مدارس این شهرستان بالای 40 سال قدمت دارند و تقریباً 10 درصد مدارس این منطقه نیاز به نوسازی و نوسازی دارند.

صائبی ادامه داد: در صورت مشارکت و همکاری خیرین در تحصیل در مدرسه در حال حاضر با مشکل کمبود فضای آموزشی مواجه بودیم و مجبور شدیم مدرسه دو شیفتی ایجاد کنیم.

مدیر آموزش و پرورش تیران و کرون همچنین به لزوم همکاری خیرین در اجرای برنامه ها و طرح های فرهنگی مدارس اشاره کرد و گفت: فعالیت های آموزشی و فرهنگی قرآن نیازمند حمایت است، بنابراین علاوه بر شکوفایی استعدادها، موضوعات آموزشی به طور گسترده گسترش یافته است.

این مسئول به توزیع شیر برای سلامت دانش آموزان اشاره کرد و گفت: 70 دبستان این شهرستان شیر رایگان بین دانش آموزان خود توزیع می کنند که بیش از 8 هزار دانش آموز از مدارس ابتدایی تیرانا و کرون شیر رایگان دریافت کرده اند.



آیا این خبر مفید بود؟