۲.۵ میلیارد بشکه منابع جدید نفت به ذخایر کشور اضافه شد

مدیرعامل شرکت ملی نفتکش:

خجسته فر گفت: بیش از 2.5 میلیارد بشکه منابع جدید هیدروکربنی (نفت خام و گاز) کشف و به ذخایر کشور اضافه شده است و تولید نفت در سه سال گذشته بین 60 تا 70 درصد افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری موج


مدیر عامل شرکت ملی نفت وی در نشست خبری بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی ادامه داد: تولیدکنندگان داخلی در سال گذشته بیشترین نیاز صنعت نفت را تامین کردند و درآمد حاصل از صادرات نفت به بیش از 35 میلیارد دلار رسید.

خجسته فر خاطرنشان کرد: در دولت سیزدهم بیش از 2.5 میلیارد بشکه منابع جدید هیدروکربنی (نفت خام و گاز) کشف و به ذخایر کشور اضافه شد و تولید نفت در سه سال گذشته بین 60 تا 70 درصد افزایش یافت.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ادامه داد: در دولت گذشته قراردادهایی به ارزش 1.6 میلیارد دلار در سال در راس صنعت نفت منعقد می شد، اما در 2.5 سال گذشته بیش از 15 میلیارد دلار قرارداد منعقد شد. توسعه یکپارچه آزادگان ابتکاری بود که با سرمایه گذاری 12.5 میلیارد دلاری تولید نفت از 190 به 550 هزار بشکه در روز افزایش می یابد. در این قرارداد برای اولین بار 6 بانک سرمایه گذاری مستقیم روی نفت بالادستی انجام می دهند.

وی افزود: توسعه 20 مخزن گازی با حجم سرمایه گذاری 7 میلیارد دلار در اختیار شرکت های پتروشیمی قرار گرفته است.

مدیرعامل شرکت ملی نفت خاطرنشان کرد: قرارداد 20 میلیارد دلاری افزایش فشار پارس جنوبی منعقد شده که 900 میلیارد دلار ثروت ایجاد می کند. قرارداد ساخت کمپرسور و سکو به زودی امضا خواهد شد.

وی ادامه داد: سکوی فاز 13 پارس جنوبی امسال به بهره برداری می رسد که از سال 1393 به دلیل تعطیلی این کار انجام نشده است. در حال حاضر در تولید گاز در میدان مشترک پارس جنوبی از قطر جلوتر هستیم.



آیا این خبر مفید بود؟




خدمات سئو برای وب سایت ها