۵۰۰ روستابازار امسال راه‌اندازی می‌شود

رئیس سازمان مرکزی تعاون روستایی:

رئیس سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران یکی از راهبردهای اصلی تعاونی های عشایری را باید توزیع و بازاریابی محصولات تولیدی جامعه عشایری دانست و گفت: امسال 500 بازارچه روستایی راه اندازی می شود.

به گزارش خبرگزاری موج


به نقل از وزارت کشاورزیایوب فصاحت در نشست مدیران عامل اتحادیه ها و تعاونی های عشایری کشور با بیان این مطلب گفت: تعاونی ها الگوی اقتصادی هستند و اساس تعاون در اقتصاد عادلانه ساختن تولید و توزیع ثروت است.

رئیس سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران با اینکه امروز چنین ساختاری در اقتصاد کشور وجود ندارد TKZS به هیچ وجه نمی توان ثروت را عادلانه تقسیم کرد، افزود: اگر تعاونی ها در چرخه توزیع شرکت نکنند بی شک تولید آسیب می بیند.

وی گفت: گوشت و فرآورده های تولیدی جامعه عشایری خاص است و باید برند شود.

فصیح در بیان اینکه امسال عدد 500 است روستابازار در کشور راه اندازی خواهیم کرد، تصریح کرد: جامعه عشایری نیز باید در این بازارها سهم داشته باشند.

وی با بیان اینکه هیچ ساختاری جز تعاونی ها نمی تواند عدالت را در حوزه عشایری برقرار کند، گفت: حمایت از تعاونی ها کوتاه ترین راه برای بهبود اقتصاد جامعه عشایری و روستایی کشور است.

رئیس سازمان مرکزی تعاون روستایی تصریح کرد: امروز همه مناطق تعاونی کشور نقش اصلی خود را از دست داده و به دنبال سودآوری بیشتر هستند و تنها جایی که دست نخورده باقی مانده، بخش عشایری است.

به گفته وی، در اسناد اولیه سهم تعاونی ها در اقتصاد کشور باید 25 درصد باشد اما طبق آمار در حال حاضر 3.5 درصد است که کمتر از آنچه باید باشد.

وی با بیان اینکه عشایر باید سهم خود را در اقتصاد مولد به دست آورند، گفت: تشکل ها و تعاونی های عشایری باید در حوزه توزیع نقش آفرینی کرده و از فناوری روز در این حوزه استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه تعاونی ها از کمبود سرمایه رنج می برند، گفت: برای کمک و کمک به تعاونی های عشایری کشور در تامین سرمایه در گردش و ارائه تسهیلات محدودیتی نداریم.



آیا این خبر مفید بود؟




خدمات سئو برای وب سایت ها