30 تعاونی روستایی در گیلان امسال راه اندازی شد / تحویل 12 هزار و 500 واحد مسکن مهر


ساعت: 14:51
تاریخ انتشار: 1401/06/16
کد خبر: 1895863

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان با بیان اینکه امسال 30 تعاونی روستایی در استان ایجاد شده است گفت: تعاونی مسکن مهر گیلان تاکنون 12 هزار و 500 واحد مسکونی به مردم تحویل داده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش 17 آذرماه، سیاوش آقاجانی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان در گفت و گوی خبری گفت: امسال 30 تعاونی روستایی در استان گیلان ایجاد شده است که با تمرکز بر استفاده از گروه های جهادی درصدد توسعه آنها هستیم. .

وی با اشاره به اینکه تعاونی های چند منظوره زنجیره ارزش ایجاد شده را ایجاد کرده اند که در نهایت به نفع تولیدکننده و مصرف کننده است، افزود: 25 درصد گوشت سفید مورد نیاز استان توسط تعاونی های طیور و 100 درصد صید ماهی استخوانی نیز توسط تعاونی ها تولید می شود. خواهد بود

مدیرکل تعاون، کار و رفاه گیلان با اشاره به ارائه 33 هزار ساعت آموزش به تعاونی ها گفت: 196 میلیارد تومان تسهیلات روستایی به تعاونی ها اختصاص یافته و با بانک توسعه تعاون نیز تفاهم نامه صورت گرفته است. برای کمک به این گروه ها

آقاجانی با بیان اینکه کمیته حل مشکلات تعاونی ها تشکیل شد، تصریح کرد: این کمیته به مشکلات تعاونی ها نگاه می کند، البته اگر در گذشته جنبه نظارتی فعالتر بود، مشکلات فعلی بر تعاونی ها تاثیر نمی گذاشت. بنابراین تلاش می کنیم نظارت بر فعالیت این گروه ها را تقویت کنیم.

وی با اشاره به اینکه به دنبال ایجاد تعاونی های کوچک و صنایع کلبه ای در قالب تعاونی ها و اتحادیه ها هستیم، گفت: ساختار بزرگتر به برندسازی این محصولات کمک می کند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان ادامه داد: تعاونی مسکن مهر استان تاکنون 12 هزار و 500 واحد مسکن به مردم تحویل داده و تعدادی دیگر نیز قرار است در موعد مقرر تحویل داده شود. همچنین در طرح ملی مسکن، ساخت 200 هزار واحد مسکن مهر انجام شده است. مسئولیت واحدهای مسکونی بر عهده تعاونی مسکن می باشد.

وی گفت: 17 تعاونی برتر در سراسر کشور داریم و 11 تعاونی برتر نیز در استان فعال هستند.

آقاجانی با اشاره به فعالیت 3 تعاونی دانش بنیان در استان گیلان گفت: برای تحقق شعار سال و تولید ثروت در کشور، همایش تعاونی های دانش بنیان به صورت آزمایشی برگزار و تفاهم نامه امضا شد. در هفته همکاری امسال با پارک علم و فناوری منعقد شد تا از ظرفیت موجود در این بخش به بهترین شکل استفاده شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید