۶۰ هزار میلیارد کلاهبرداری در پرونده اعضای باند سرمایه‌ گذاری/ اعلان وضعیت قرمز برای متهمان متواری در کشورهای همسایه

به گزارش خبرگزاری موج فارس

سردار رهامبخش حبیبی فرمانده انتظامی استان فارس در تشریح این خبر گفت: در پی شکایت تعداد زیادی از شهروندان مبنی بر کلاهبرداری به بهانه سرمایه گذاری در بازار ارزهای دیجیتال، بررسی موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت. .

وی افزود: «شکات نسبت به اظهارات خود ابراز تردید کرد. او چند ماه پیش با سایتی به نام orbitnetwork.net در فضای مجازی آشنا شد و مدیران این سایت خود را یک شرکت سرمایه گذاری بزرگ معرفی کردند که افراد مختلف می توانستند در این شرکت به صورت دلاری سرمایه گذاری کنند و سود دریافت کنند.

فرمانده انتظامی استان ادامه داد: این شرکت برای جلب اعتماد قربانیان خود در چند ماه اول ثبت نام کاربران سود کلانی را به حساب مردم واریز کرد و کاربران مشتاق سرمایه گذاری بیشتر برای افزایش سود بودند.

سردار حبیبی تصریح کرد: این باند کلاهبردار پس از جلب اعتماد کاربران به قربانیان خود اعلام می کند که به آنها سود دلاری نمی دهد و به جای این مشکل یک سری توکن (NYE, SNL, RKN) به ارزش میلیونی می رسد. میزند واریز آینده تایید می کند که به گفته کارشناسان پلیس فتا، توکن های ارائه شده در هیچ صرافی قابل بازخرید نیستند.

این مقام ارشد انتظامی گفت: این شرکت پس از مدتی به مشتریان خود اعلام می کند که به جای سود دلاری و ارائه ژتون، زمین های زیادی را در وسط متاورس به آنها تحویل می دهد که ارزش آن چندین میلیارد خواهد بود. چند ماه بود که کارشناسان این حوزه‌ها و همچنین توکن‌هایی که در اختیار کاربران قرار می‌گرفت، ارزش دلار و ریال نداشتند.

سردار حبیبی با بیان اینکه این باند در چند استان دیگر از جمله بوشهر کلاهبرداری کرده است، گفت: تاکنون بیش از 100 شاکی به پلیس فتا استان فارس مراجعه کرده اند و با بررسی های انجام شده توسط کارشناسان فنی، اعضای یک شرکت به پلیس فتا استان فارس مراجعه کرده اند. تاکنون 60 هزار میلیارد ریال بازیابی شده است. آنها کاربران خود را فریب داده اند.

فرمانده انتظامی استان فارس در ادامه برای تکمیل این پرونده گفت: کارشناسان تحقیقات خود را آغاز کردند و پس از 4 ماه کار فنی و تخصصی توانستند 11 نفر از اعضای این باند را شناسایی و طی چندین عملیات در شیراز دستگیر کنند.

وی با اشاره به اینکه 6 نفر دیگر از اعضای این باند در کشورهای همسایه متواری و متواری هستند که توسط پلیس بین الملل وضعیت قرمز اعلام شده و در اسرع وقت شناسایی و دستگیر می شوند، تصریح کرد: هر 11 متهم برای محاکمه معرفی شدند. دادستان ها

سردار حبیبی با بیان اینکه پرونده این باند کلاهبرداری همچنان مفتوح است و کارشناسان پلیس فتا در حال بررسی ابعاد پنهان این پرونده هستند، به شهروندان هشدار داد و گفت: کاربران فضای مجازی هرگز فریب تبلیغات فریبنده را نخورند. زیرا مجرمان سایبری با استفاده از ترفندهای تبلیغاتی تقلبی در وب سایت ها، شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها برای کسب درآمد بالا از طریق تولید یا خرید و فروش و سرمایه گذاری در ارز دیجیتال یا خرید زمین در محیط متاورس، کاربران را فریب می دهند.

این مقام ارشد انتظامی خاطرنشان کرد: هموطنان در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی می توانند به آدرس www.cyberpolice.gov.ir (اداره ارتباطات مردمی) با پلیس فتا تماس بگیرند و یا با شماره تلفن 096380 من تماس بگیرند


آیا این خبر مفید بود؟




خدمات سئو برای وب سایت ها