۷۶۷ اثر رسیده به جشنواره رسانه ای مازندران و شمال / آغاز داوری توسط مرکز مطالعات رسانه

به گزارش خبرگزاری مازندران موج

احسان آهنگر با بیان این خبر اظهار کرد: 301 اثر دریافتی مربوط به دومین جشنواره رسانه منطقه ای شمال است که از این تعداد 6 اثر مغایر با دستورالعمل جشنواره، 289 اثر در بخش اصلی و 6 اثر در بخش ویژه با عنوان هچیرود شهر از فرصت‌های دریافتی است که از 289 مقاله دریافتی در بخش اصلی، 32 مقاله در بخش اخبار، 91 مقاله در بخش گزارش، 38 مقاله در بخش عکس، 33 مقاله در بخش مصاحبه، 7 مقاله در بخش چند رسانه‌ای. بخش بخش، 42 مقاله در بخش یادداشت ها و مقاله، 46 اثر در بخش عنوان و در بخش طراحی و صفحه آرایی، هیچ اثری دریافت نشده است.

وی ادامه داد: دکتر محمود مختاریان در بخش عکس، چند رسانه ای، عناوین و ویژه، دکتر مهدی صالحی در بخش اخبار و گزارش ها و دکتر افسانا مظفری در بخش مقالات، یادداشت ها و مصاحبه های مرکز مطالعات رسانه ای. به عنوان هیئت داوران دومین جشنواره رسانه ای در منطقه شمال به بررسی آثار می پردازند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران گفت: این جشنواره با هدف ایجاد فضای رقابتی بین مطبوعات و آثار رسانه ای شمال کشور، ارائه ظرفیت های گردشگری، ساحلی، رسانه ای و مدیریت شهری در هچیرود و شمال کشور، ارتقای کیفیت اخبار و اطلاعات در شمال کشور، ایجاد همگرایی بین رسانه های شمال کشور، ارائه رسانه های شمال به شهروندان، معرفی جاذبه های گردشگری منطقه شمال کشور و معرفی برترین راهنمایان شهری در بخش گردشگری و ساحلی.

وی افزود: محورهای اصلی جشنواره مدیریت شهری و توسعه گردشگری در شهرهای شمالی، ارائه جاذبه های گردشگری شمال، آداب و سنن شهرهای شمالی، شهرسازی نوین با نگاه به جذب گردشگر در شهرهای شمالی و مدیریت گردشگری شمال و همچنین مدیریت گردشگری شمال کشور است. بخش ویژه جشنواره هچیرود، شهر فرصت است

آهنگر گفت: 467 اثر به نهمین دوره جشنواره رسانه مازندران راه یافته است که 19 اثر برخلاف دستورالعمل و از مجموع 448 اثر مصوب، 421 اثر مربوط به بخش اصلی و 27 اثر مربوط به بخش ویژه است.

وی تصریح کرد: از 421 اثر در بخش اصلی، 21 اثر در بخش اخبار، 110 اثر در بخش گزارش، 26 اثر در بخش عکس، 61 اثر در بخش مصاحبه، 8 اثر در بخش طنز اجتماعی و کاریکاتور 92 اثر در بخش انشا و یادداشت، 77 اثر در بخش عنوان، 15 اثر در بخش صفحه آرایی و طراحی، 11 اثر در بخش چند رسانه ای ارسال شده است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مازندران تاکید کرد: 27 اثر در قسمت ویژه با موضوع شعار سال دریافت شد.

وی بیان کرد: دکتر حمیدرضا مدگک در بخش مقالات، یادداشت ها، سرفصل ها و چند رسانه ای، آقای دکتر سید شهاب الدین واحدی در بخش عکس و بخش ویژه، آقای دکتر فریدون صدیقی در بخش مصاحبه ها/طنز اجتماعی و کاریکاتور، طراحی و پاگینا آرای و دکتر سهیلا خلجی به عنوان داور دومین جشنواره رسانه ای منطقه شمال به بررسی آثار در بخش خبر و گزارش مرکز مطالعات رسانه ای می پردازند.

آخنگر گفت: ارتقای سواد رسانه ای استان مازندران، ایجاد رقابت مثبت و افزایش انگیزه و خلاقیت رسانه ای، توسعه ظرفیت های رسانه ای موجود استان مازندران، آشنایی با ظرفیت ها و فرصت های رسانه های مکتوب و مجازی و بهره گیری از این مهارت سنجی ها و شناسایی بهترین رسانه ها. در مازندران و … از جمله اهداف برگزاری نهمین جشنواره مطبوعات استان مازندران بود.

وی تصریح کرد: تبیین کارکرد رسانه بر اساس نگاه منصفانه، نقد دلسوزانه، سبک زندگی ایرانی-اسلامی مبتنی بر (ترویج فرهنگ پاسداری، ایثار و شهادت، امر به معروف و نهی از منکر، حجاب و عفاف، مسجد و … نماز)، چالش های اجتماعی – آسیب های اجتماعی (طلاق، حاشیه نشینی، اعتیاد، فساد اداری، بیکاری، فقر)، کتاب و فرهنگ مطالعه و یادگیری، هنر و رسانه، محیط زیست (جنگل، مراتع، بحران آب، زباله)، معرفی جاذبه ها. مازندران گردشگری و … یکی از محورهای نهمین دوره جشنواره مطبوعات مازندران بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران تصریح کرد: بخش‌های اصلی جشنواره شامل گزارش (خبری- تحلیلی)، مقاله، سرمقاله و یادداشت، تیتر، اخبار، مصاحبه، عکس (خبر و غیر)، طنز اجتماعی و کاریکاتور، صفحات طراحی و آرای، چند رسانه ای و بخشی ویژه از شعار سال های 1401 و 1402 (با عنوان مقام معظم رهبری).

وی گفت: اختتامیه دو جشنواره رسانه ای فوق نیمه دوم بهمن ماه سال جاری برگزار می شود.


آیا این خبر مفید بود؟