۸۵ درصد مصرف آب ایلام در حوزه کشاورزی است

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ایلام:

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ایلام گفت: با توجه به اینکه بیش از 85 درصد مصرف آب در استان در حوزه کشاورزی است، باید در زمینه الگوهای کشت برنامه ریزی بهتری انجام شود.

به گزارش خبرگزاری موج ایلام

سعید حیبری معاون هماهنگی امور عمرانی فرماندار ایلام وی در جلسه شورای حفظ منابع آب استان گفت: مدیریت منابع آب و کاهش مصرف آب به دلیل خشکسالی و کم بارندگی در سال جاری همواره بر توسعه برنامه های عملیاتی در حوزه صنعت و آب کشاورزی تاکید دارد. مصرف.

وی افزود: با توجه به اینکه بیش از 85 درصد آب مصرفی استان در حوزه کشاورزی است، باید در زمینه الگوهای کشت برنامه ریزی بهتری انجام شود.

معاون استاندار ایلام با اشاره به ساماندهی آب مورد نیاز عرصه های سبز شهرها گفت: برای تامین آب مناطق سبز آب مورد نیاز این قسمت از آب شرب شهری جدا شد.

حيبري تصريح كرد: چاه هاي آب به عنوان بخشي از تاثيرگذاري بر روي آب هاي زيرزميني براي كنترل و مديريت بهره برداري و جمع آوري آب با توجه به وضعيت موجود در بهره برداري و احياي آنها اهميت زيادي دارند.

در نهایت یکی از ابزارهای کاربردی و موثر برای مدیریت برداشت آب از سفره‌های زیرزمینی مشکل چاه‌های آب است که متولیان امر باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنند که تمامی این چاه‌ها به کنتور هوشمند آب و برق مجهز شوند. منابع آب استان مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.



آیا این خبر مفید بود؟