آبرسانی به 7140 روستای فقیرنشین کشور در قالب بزرگترین طرح محرومیت زدایی


ساعت: 12:33
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۳/۲۶
کد خبر: 1866424

معاونت مهندسی و توسعه شرکت مهندسی آب و فاضلاب:

آقازاده حبشی گفت: با اجرای بزرگترین طرح محرومیت زدایی 7 هزار و 140 روستای محروم کشور از آب شرب سالم برخوردار می شوند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از اروم نیوز ، مجید آقازاده حبشی در حاشیه بازدید از طرح آبرسانی روستای فقیر میاندوآب در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بر اساس این طرح 7 هزار و 140 روستای فقیر و محروم کشور به بهره برداری می رسد. به آب آشامیدنی سالم دسترسی داشته باشند.

معاون مهندسی و توسعه آب و فاضلاب کشور افزود: با اجرای این طرح سه میلیون و 350 هزار روستایی در سراسر کشور از نعمت آب برخوردار خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه این پروژه 190 هزار میلیارد ریال اعتبار برآورد شده که توسط ستاد امام حسن مجتبی (ع) سپاه اجرا می شود، افزود: علاوه بر این تعداد روستا بالغ بر سه هزار روستا در در قالب طرح ملی و پنج هزار روستا. با مشارکت خیران تامین می شود.

معاون مهندسی و توسعه مهندسی آب و فاضلاب کشور ادامه داد: همچنین با توجه به دستور وزیر نیرو در حال پیگیری الحاق بالغ بر 12 هزار روستا به طرح آبرسانی برای افزودن آمار محرومان هستیم. روستاها به این توافقنامه می گویند: «به حداقل رساندن و تأمین آب آشامیدنی پایدار و سالم برای روستاهای بیشتری.

آقازاده گفت: در طول اجرای این طرح 22 هزار کیلومتر شبکه انتقال و توزیع توسط ستاد امام حسن مجتبی (ع) اجرا می شود و برای این منظور 394 حلقه چاه با ظرفیت 5400 لیتر بر ثانیه حفر می شود.

معاون مهندسی و توسعه کشور گفت: یک هزار و 670 مخزن ذخیره با ظرفیت 59 هزار متر مکعب و 674 ایستگاه پمپاژ با ظرفیت 12 هزار و 500 لیتر در ثانیه نیز اجرا می شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 82 درصد روستاهای کشور تحت پوشش شبکه آبرسانی هستند، گفت: با اجرای طرح جهاد آبرسانی از قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) جمعیت دارای آب شرب سالم و بهداشتی افزایش می یابد. به 95 درصد.

آقازاده افزود: در آذربایجان غربی آبرسانی به روستاها در قالب طرح محرومیت زدایی با انعقاد قراردادی به ارزش 966 میلیارد تن فولاد از ستاد امام حسن مجتبی(ع) به مدت 30 ماه کار می کند.

وی با بیان اینکه اجرای این پروژه شامل 379 روستای استان می شود، گفت: در چارچوب اجرای این طرح در آذربایجان غربی 909 کیلومتر خط لوله، شبکه انتقال و توزیع، 82 مخزن به ظرفیت 27 هزار مترمکعب و 66 A است. ایستگاه پمپاژ با ظرفیت هشت هزار لیتر در ثانیه نیز در حال راه اندازی است.

معاون مهندسی و توسعه آب کشور گفت: در شهرستان میاندوآب طرح آبرسانی در قالب مجتمع 81 روستای شهید باکری با خط انتقال و توزیع به طول 42 کیلومتر اجرا می شود.

آقازاده با بیان اینکه دو قطعه یک مخزن ذخیره آب به حجم سه هزار مترمکعب تکمیل می شود، افزود: بنا به نیاز و درخواست فرماندار این شهرستان، یک مخزن به ظرفیت هزار متر مکعب ساخته می شود. پس از انجام فاز مطالعاتی برای حل مشکل تامین آب روستاهای نو میاندوآب.

معاون مهندسی و توسعه شرکت مهندسی لوله کشی کشور برای بازدید از 81 مجتمع روستایی شهید باکری (پروژه آبرسانی) به میاندوآب سفر کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید