آتش سوزی ساختمان در حال ساخت شمال غرب تهران / چند نفر را از دود نجات داد

آتش سوزی ساختمان در حال ساخت شمال غرب تهران / چند نفر را از دود نجات داد

جلال ملکی، سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران از وقوع آتش سوزی در یک ساختمان در حال ساخت در شمال غرب تهران خبر داد.

سیدجلال ملکی در این باره گفت: حوالی ساعت 10:50 امروز به سامانه 125 آتش سوزی در یک ساختمان ناتمام در حال ساخت اطلاع داده شد که در پی آن ستاد فرماندهی آتش نشانی با استقرار چندین ایستگاه به همراه تجهیزات لازم در محل حادثه، اعزام شد. به بزرگراه شهید اشرفی اصفهانی .

وی با بیان اینکه محل حادثه ساختمانی در حال ساخت بوده است، گفت: دود زیادی از این آتش سوزی به آسمان بلند شد که تا شعاع چند کیلومتری قابل رویت بود. در همین راستا آتش نشانان عملیات خود را برای اطفای حریق از چند جهت آغاز کرده اند و عملیات همچنان ادامه دارد.

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران با بیان اینکه آتش نشانان در حال اطفای حریق هستند، گفت: جزئیات و اخبار تکمیلی در این زمینه اعلام خواهد شد.

ملکی در توضیح بیشتر در این باره گفت: گروهی از آتش نشانان همزمان با عملیات اطفای حریق به جستجوی ساختمان پرداخته و تعدادی از افراد حاضر در محل را نجات داده و به محل امن منتقل کردند.

وی در ساعت 12:05 امروز جزئیات تکمیلی این حادثه را اعلام کرد و گفت: ساعت 10:50 صبح امروز به سازمان آتش نشانی اطلاع داده شد که در پی آن چهار ایستگاه به همراه خودرو حامل دستگاه تنفسی، تانکر آب و … اعزام شدند. به صحنه محل حادثه یک کارگاه ساختمانی است که در آن پنج طبقه زیرزمین ساخته شده است.

سخنگوی سازمان آتش نشانی و ایمنی شهر تهران گفت: این آتش سوزی در طبقه پنجم منهای این ساختمان در حال ساخت رخ داده و به دو طبقه فوق سرایت کرده است. منهای سه طبقه ساختمان و گفت: هر طبقه حدود 700 متر مربع مساحت داشت و دارای تجهیزاتی مانند کپسول اکسیژن و… نیز در عملیات اطفای حریق با مشکل مواجه بود. همچنین دسترسی به طبقه پنجم بسیار سخت بود و دمای هوا بالا بود.

ملکی درباره بازماندگان نیز گفت: این افراد پنج کارگر هستند که در طبقه پنجم و آتش نشانی محبوس شده بودند که آتش نشانان آنها را بیرون کشیده و به فضای باز منتقل کردند.

به گفته وی، شعله های آتش در این کارگاه ساختمانی کاملاً بومی سازی و خاموش شده است و آتش نشانان در حال بازرسی و جستجوی طبقات زیرین ساختمان هستند.

دیدگاهتان را بنویسید