آتش کرونا داغ شد/ از روی ساده لوحی به دام آمیکرون نیفتیم


ساعت: 09:29
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۵/۰۱
کد خبر: 1884836

افزایش تعداد مبتلایان به کرونا نشان از ورود کشور به موج هفتم این بیماری دارد و نقشه کرونا به سرعت در حال قرمز شدن است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش سفیرافلاک، بیش از سه سال از شیوع ویروس کرونا در کشور می گذرد و در این سال ها آسیب های زیادی به اقتصاد، بهداشت، آموزش و پرورش و سایر حوزه ها وارد شده است، در حالی که شش موج از آن وجود داشته است. تاکنون این بیماری از کشور عبور کرده و متاسفانه در یکی از موج های این بیماری تعداد جان باختگان به 700 نفر رسید.

از همان اوایل شیوع کرونا، تعداد جان باختگان ناشی از کرونا ذائقه هموطنان را تلخ کرد، خانواده‌های زیادی بر اثر این بیماری داغدار شدند و بسیاری در بیمارستان بستری و مداوا شدند، دیری نگذشت که نقشه شهرها رنگی شد و چهره برخی شهرها رنگین شد. با افزایش تعداد مبتلایان و مرگ و میرها قرمز شدند.

در هفته های اول بازار و مغازه ها تعطیل شد، آموزش از فضای واقعی به فضای مجازی منتقل شد و در یک لحظه کرونا سایه سیاه خود را در همه جا انداخت.آنها برای نجات بیماران به محل آمدند و حدود 200 نفر از مدافعان سلامت در همان جا کشته شدند. مسیر.

این روزهایی بود که آستین‌های تلاش برای کمک به مردم بالا زده شد، کمک‌های دینی در سراسر کشور نهادینه شد، تهیه و توزیع ماسک و محلول‌های ضدعفونی‌کننده به اوج خود رسید و طرح تزئینی به نام شهید سلیمانی راه‌اندازی شد. به دنبال آن شیوع بیماری کرونا کاهش یافت.


453a51c4 8bc0 4ccb 8a7c 0530a6521102 خبر خاکستری


به تدریج اقدامات برای واکسیناسیون این بیماری آغاز شد، اما متاسفانه در دولت قبل تمایلی برای واکسیناسیون عمومی وجود نداشت تا اینکه دولت سیزدهم روی کار آمد، واکسیناسیون کرونا در سنین مختلف انجام شد و در همان روزها بود که برخی از افراد از طریق رسانه ها خارجی ها شروع به کار کردند. از واکسن می ترسند، اگرچه برخی افراد به ویروس کرونا و واکسن اعتقادی ندارند و تزریق آن را اجباری نمی دانند.

طی این سه سال، شش موج با نام‌های مختلف و درجات مختلف شیوع در کشور به وقوع پیوست، اما در نهایت پس از 27 ماه مبارزه با کرونا، در 23 خرداد امسال، تعداد جان باختگان کرونا به صفر رسید که این دستاورد حاصل آن است. همکاری مردم بر اساس پروتکل. خدمات بهداشتی، واکسیناسیون و تلاش کادر درمانی این امکان را فراهم کرد و پس از مدت ها اخبار تلخ از کرونا، اولین روزی بود که این آمار به صفر رسید که موجی از خوشحالی را به همراه داشت.

طی چند ماه گذشته زمزمه هایی مبنی بر پایان کرونا شنیده می شد، در حالی که پزشکان و کارشناسان همچنان هشدار می دادند که رعایت پروتکل های بهداشتی می تواند از افزایش موج هفتم جلوگیری کند، اما در یکی دو هفته اخیر تعداد مبتلایان و بستری شدن در بیمارستان ها افزایش یافته است. و مرگ و میر ناشی از این ویروس دوباره افزایش یافت. ما مریض هستیم که همه این مواد نشان دهنده آغاز موج هفتم است، بر این اساس این روزها تاکید زیادی بر تزریق واکسن کرونا، تزریق دوز تقویت کننده و استفاده از ماسک داریم، متاسفانه تعداد زیادی از مردم فراموش می کنند که از یک ماسک استفاده کنند. ماسک کنید و استفاده نکنید برای جلوگیری از شیوع بیماری ضروری نمی دانند.


151 میلیون دوز واکسن کرونا در کشور تزریق شده است

عین الهی وزیر بهداشت گفت: بر اساس آمار 95 درصد مردم کشور حداقل یک نوبت واکسن و 86 درصد دو نوبت واکسن دریافت کرده اند که در مجموع از 151 میلیون دوز واکسن کرونا فراتر رفته است.

وی تصریح کرد: 40 میلیون دوز واکسن در ذخیره داریم و نه تنها کمبودی در این زمینه وجود ندارد، بلکه نیازی به واردات نیست و پنج میلیون دوز آماده اهدا به کشورهای دیگر است که یکی از آنها ونزوئلا با 300000 دوز.

وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: شش واحد تولید واکسن ایران، نورا، فخرا، برکت، رازی، پاستوواک و اسپایکوژن نیازهای واکسن کشور را تامین کرده‌اند.

این در حالی است که برخی از مردم همچنان در برابر واکسیناسیون مقاومت می کنند و طبق آمار، این روزها بیشترین افرادی که به کرونا مبتلا می شوند، کسانی هستند که واکسینه نشده اند یا بیماری خاصی دارند که طبق اعلام وزارت بهداشت تاکنون 64 میلیون نفر بوده است. 733 هزار و 447 نفر نوبت اول، 58 میلیون و 97 هزار و 479 نفر نوبت دوم و 28 میلیون و 842 هزار و 732 نفر نوبت سوم دریافت کردند.


528f55ea e554 4afa aa01 2058fc7db535 خبر خاکستری



افزایش شهرهای قرمز رنگ در نقشه تاج

اما متأسفانه در آخرین رنگ بندی اعلام شده، وضعیت قرمز به شهرهای استان بازگشت و هم اکنون دو شهر خرم آباد و سلش در وضعیت قرمز تاج، کوهدشت نیز در وضعیت نارنجی، دلفان در وضعیت آبی و بقیه شهرهای استان در وضعیت زرد قرار دارند.

در حال حاضر 57 شهر کشور دارای وضعیت قرمز، 86 شهر دارای وضعیت نارنجی، 199 شهر دارای وضعیت زرد و 106 شهر دارای وضعیت آبی هستند.


تنها 36 درصد دوز سوم واکسن کرونا را دریافت کردند

مریم کوشکی دبیر ستاد مبارزه با کرونا لرستان در گفتگو با خبرنگار سفیرافلاک گفت: در حالی که طی هفته های اخیر آمار مبتلایان به ویروس کرونا در استان تک رقمی شده بود، اکنون شبانه روز با ۱۹۰ بیمار مبتلا به کرونا مواجه هستیم. در استان ۲۱۹ هزار و ۶۴۵ نفر بر اثر این بیماری به کرونا مبتلا شدند و ۲ هزار و ۸۵۱ نفر جان خود را از دست دادند.

وی با اشاره به افزایش بستری شدن بیماران کرونا در بیمارستان‌ها به 147 نفر رسید و با افزایش تعداد مبتلایان و بستری‌ها، تعداد فوتی‌ها نیز افزایش می‌یابد و باید رعایت بهداشت را جدی گرفت. پروتکل ها

دبیر ستاد پاسخگویی به ویروس کرونا لرستان گفت: سادگی رعایت پروتکل های بهداشتی و تعداد کم تزریق نوبت سوم واکسن کرونا از مهم ترین عوامل روند رو به افزایش ابتلا به کرونا است که 36 درصد دریافت کرده اند. سومین نوبت واکسن تاکنون در استان بوده و انتظار می رود با توجه به روند افزایشی ابتلا به کرونا، نوبت سوم را تزریق کنند.

کوشکی بیان کرد: بر اساس اقدامات پیش بینی شده واکسن کافی در پایگاه ها وجود دارد و افرادی که هنوز واکسینه نشده اند می توانند با مراجعه به این پایگاه ها واکسن مورد نظر را دریافت کنند.

وی با اشاره به آمار واکسیناسیون کرونا در لرستان گفت: بیش از 89 درصد نوبت اول، 79.5 درصد نوبت دوم و بیش از 36 درصد نوبت سوم دریافت کردند. تاج می شود.


27ed1f26 9ced 48d7 bb4b cc71906d0e6b خبر خاکستری



افزایش تخت های بیمارستانی

علی بختیاری معاون پزشکی دانشگاه علوم پزشکی لرستان در گفتگو با خبرنگار سفیرافلاک گفت: برنامه ریزی های لازم برای اضافه شدن تخت های بیشتر در بیمارستان ها در صورت افزایش تعداد بستری ها و اختصاص آنها به بستری انجام شده است. از بیماران کرونایی

وی افزود: در حال حاضر تعداد بستری‌ها نسبت به پیک‌های قبلی افزایش چندانی نداشته است، اما پیش‌بینی می‌شود با افزایش تعداد بستری‌ها، بخش‌هایی از بیمارستان‌ها در اختیار بخش کرونا قرار گیرد و مشکلی در این زمینه وجود ندارد. اضافه کردن تخت های بیمارستانی

قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی لرستان تصریح کرد: با توجه به روند افزایشی ابتلا به کرونا، رعایت پروتکل های بهداشتی از جمله استفاده از ماسک و همچنین انجام اقدامات لازم برای دریافت واکسن کرونا از سوی شهروندان ضروری است.


31 بیمار کرونا در کشور جان باختند

با هفت هزار و 851 بیمار کرونا در 24 ساعت گذشته در کشور، مجموع مبتلایان به هفت میلیون و 312 هزار و 401 نفر رسید، همچنین در 24 ساعت گذشته متأسفانه 31 نفر بر اثر این بیماری جان خود را از دست دادند. قربانیان کرونا به 141 هزار و 624 نفر افزایش یافت.

بار دیگر چهره شهرها یکی پس از دیگری روشن می شود و با رعایت برخی توصیه های بهداشتی ساده و تکمیل واکسیناسیون، خواستار جلوگیری از ابتلا به کرونا جولان هستند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید