آخرین اخبار از وضعیت خرس خبری در چاروسا


ساعت: 18:15
تاریخ انتشار: 1401/02/05
کد خبر: 1834397

رئیس محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد از خرس ها به دلیل امتناع از آسیب رساندن به خرسی که به قیمشان حمله کرده بود، تمجید کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از صبح زاگرس ، شب گذشته یکشنبه 4 اردیبهشت 1401 خدارحم درخش طبیعت دوست ساکن روستای الگن از توابع چاروسا شهرستان کهگیلویه در دامنه سیاه کوه. در 42 کیلومتری مناطق حفاظت شده خائیز، داوطلبانه با بنیاد الگن. ، قسمت حفاظت شده منطقه مورد حمله یک خرس قهوه ای قرار گرفت و از ناحیه دو دست مجروح شد.

پس از تحت نظر قرار گرفتن و ویزیت مسئولین محیط زیست از گارد افتخار بیمارستان دهدشت، خوشبختانه پزشک معالج حال عمومی وی را خوب گزارش کرد. از سوی دیگر گزارش مسئولان محیط زیست که از شب گذشته در منطقه حضور دارند و لحظه ای را رصد می کنند حکایت از سلامت خرس و بنیاد الگن دارد.

بر اساس این گزارش، در این پیام قدردانی آمده است: امروز در گوشه و کنار کشور عزیزمان ایران اسلامی، گاهاً تصاویری از شکار یا آزار حیوانات وحشی دیده و شنیده می شود و طبیعت گردان و علاقه مندان به حیات وحش واکنش های بسیاری را از سوی مردم وحشی دریافت کرده اند. خود را نشان دهم

برخورد جالب مردم با فرهنگ روستای الگن با خرس قهوه ای علیرغم اینکه یکی از جوانان این روستا هر دو دستش آسیب دیده است اما مردم این روستا از آسیب رساندن به او خودداری می کنند. فرهنگ اکولوژیکی این منطقه در حال رشد است.

اینجانب به نمایندگی از محیط بانان و طبیعت دوستان استان از همکاری خوب مردم این روستا تقدیر و تشکر می نمایم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید