آخرین اخبار آخرین وضعیت طرح استخدام

آخرین اخبار آخرین وضعیت طرح استخدام

استخدام دولتی همواره یکی از مهم ترین الزامات نیروهای شرکتی و پیمانکاری بوده است. اگرچه افراد زیادی در دستگاه های دولتی و اجرایی کشور مشغول به کار هستند، اما تعداد قابل توجهی از آنها در قالب قرارداد یا توافق نامه با سازمان های مختلف همکاری می کنند و البته امنیت شغلی این افراد یکی از دغدغه های اصلی آنهاست.

علاوه بر این وجود انواع قراردادها در نهادهای دولتی باعث ایجاد حس نارضایتی و تبعیض در بین کارگران شاغل می شود. به همین دلیل تعدادی از نمایندگان مجلس یازدهم با ارائه طرحی با عنوان «سازمان کارکنان دولت» درصدد رفع دغدغه های نیروهای شرکتی برآمدند. بر اساس این طرح که به تنظیم روابط بین موسسات دولتی و کارکنان آنها می پردازد، کلیه کارکنان قراردادی، قراردادی، نیروهای قراردادی و شرکت های طرف قرارداد با سازمان های دولتی و نهادهای عمومی کشور می توانند در طرح شرکت کنند. . برای سازماندهی نیروهای شرکتی

اگرچه این طرح مدتی است که در صحن علنی مطرح شده است، اما به نظر می رسد اختلافات دولت و مجلس بر سر جزییات این طرح، تبدیل آن به قانون را با چالش جدی مواجه کرده است.

میشم لطیفی رئیس سازمان اداری و کار کشور با اشاره به نظر این سازمان در خصوص طرح ساماندهی کارکنان کشور گفت: به دلیل بلوغ نبودن طرح ساماندهی کارکنان، اختلاف نظر دولت و مجلس وجود دارد. در مورد این طرح همچنان معتبر است.

وی با بیان اینکه دولت در رابطه با برنامه سازمانی نکات و ابهاماتی دارد که باید برطرف شود، اظهار داشت: به عنوان مثال در شرایط فعلی بسیاری از دستگاه های دولتی هستند که از نظر موقعیت های شغلی در وضعیت اشباع هستند. . سوال اینجاست که آیا برای اجرای طرح سازمانی پست های جدیدی تعریف می کنیم؟ اگر اینطور باشد، قطعا این طرح برخلاف سیاست های ریاضتی دولت خواهد بود.

رئیس استخدامی با بیان اینکه دوستان ما در مجلس باید با این طرح تکلیف خود را روشن کنند، ادامه داد: اگر واقعاً سیاست مجلس کوچک کردن دولت باشد، بدون شک این طرح باعث بزرگ‌تر شدن دولت می‌شود و متأسفانه نمایندگان مردم شریف این کار را نکرده‌اند. هنوز به این ابهام پاسخ داده ایم

لطیفی در پاسخ به اظهارات طراحان طرح ساماندهی که معتقدند این طرح بار مالی بر دوش دولت نخواهد داشت، گفت: پیش از این به نمایندگان محترم مجلس تذکر داده ایم که حتی در صورت وجود ابهامات در طرح ساماندهی حل شده اند اجرای آن نیاز به اطمینان دارد این 120 هزار میلیارد تومان است. در همه این اوصاف تعیین سرنوشت طرح تشکیلاتی بر عهده مجلس است.

وی در پاسخ به این سوال که سرنوشت طرح سازماندهی کارکنان چه خواهد شد؟ وی تاکید کرد: تلاش نمایندگان مردم برای جلوگیری از تخلفات پیمانکاران در بحث پرداخت حقوق و بیمه نیروهای زیرمجموعه قابل احترام است و دولت نیز در این راستا اقداماتی انجام داده است اما راه حل این نیست که تمام نیروهای شرکت را به وضعیت موجود تبدیل کند. و با انجام این کار، اندازه دولت را تا حد زیادی افزایش خواهیم داد. برای این منظور نیازمند تقویت نظارت بر شرکت های منابع انسانی هستیم که در درجه اول وزارت کار و سازمان برنامه-بودجه مسئول اجرای آن هستند.

رئیس سازمان اداری و سازمان استخدامی خاطرنشان کرد: البته از ابتدای دولت سیزدهم بحث تقویت نظارت بر شرکت های تامین نیروی کار را در دستور کار قرار دادیم و منتظر تصویب طرحی نبودیم. یا لایحه ای برای ساماندهی وضعیت کارکنان شرکت.

دیدگاهتان را بنویسید