آخرین جلسه طرح استخدام کجا رفت؟

آخرین جلسه طرح استخدام کجا رفت؟

طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت به دلیل تأثیر آن بر امنیت شغلی برای بسیاری از کارگران و کارمندان از اهمیت بالایی برخوردار است. طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت و تغییر وضعیت کارکنان قراردادی، شرکتی و موقت در مرحله نهایی است. پرداخت عادلانه برای کارکنان و کارگران در قالب طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت و تعیین وظایف نیروهای قراردادی و شرکتی امکان پذیر است. طرح ساماندهی استخدام کارمندان و حذف پیمانکاران از مطالبات مهم کارگران است.

با تصویب طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت، فعالیت پیمانکارانی که از دهه 70 در موسسات دولتی شروع به کار کردند، مطابق با سیاست تعدیل ساختاری و با هدف کاهش حجم دولت و کاهش. هزینه های آن محدود خواهد شد و کارگران شاغل در این مؤسسات به وضعیت موجود تبدیل می شوند و مستقیماً با مجموعه اصلی خود قرارداد می بندند.

با توجه به تماس ها و اخبار رسیده از اعضای کمیسیون اجتماعی شورای اسلامی، بررسی برنامه هفتم توسعه تا آخر هفته جاری در مجلس ادامه دارد. هفته آینده نیز هفته ای است که مجلس تعطیل می شود و نمایندگان برای شورش به حوزه های انتخابیه خود می روند. بنابراین آخرین جلسه برای تصویب طرح تشکیلاتی به نیمه تیرماه موکول شد. مقرر شد این تاخیر در اولین جلسه کمیته اجتماعی گزارش شود و به سرعت قطعنامه برای ارائه به صحن آماده شود.
اعضای ستاد طرح ساماندهی (کمپین شهید هادی) با انتقاد از این تاخیر تاکید کردند: تکمیل بررسی طرح ساماندهی استخدامی کارکنان کشوری در مجلس و ارسال مجدد آن به شورای نگهبان باید قبل از انتخابات مجلس انجام شود.

این کارگران بیان کردند که بیش از دو سال است که منتظر تصویب نهایی طرح تشکیلاتی بوده اند. آنها از اعضای کمیسیون اجتماعی خواستند در اولین روز پس از پایان تعطیلی مجلس بررسی تبصره های این طرح را تکمیل و سریعاً طرح را برای تصویب نهایی ارسال کنند.

ابهامات طرح ساماندهی کارگزینی برطرف شد
رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: به احتمال زیاد طرح ساماندهی کارکنان کشوری اوایل هفته آینده نهایی و در کمیسیون به تصویب می رسد. سپس به صحن می‌رود و در دستور کار صحن علنی مجلس قرار می‌گیرد.

ولی اسماعیلی رئیس کمیته اجتماعی شورای اسلامی در رابطه با آخرین وضعیت مصوبه سازمان کارکنان کشور گفت: جلسه کمیته اجتماعی عصر یکشنبه گذشته با حضور آقای غلامرضا ملابیقی تشکیل شد. یکی از اعضای حقوقی شورای نگهبان برای بررسی طرح ساماندهی کارکنان کشوری در این جلسه ادله کمیته در خصوص کمبود وزن مالی این طرح که یکی از موضوعات مطرح شده از سوی دولت است، مورد توجه قرار گرفت. عضو محترم شورای نگهبان

رئیس کمیسیون اجتماعی شورای اسلامی ادامه داد: آقای ملابیقی همچنین اظهار داشت: ایراداتی که شورای نگهبان به این طرح وارد کرده است عمدتاً بر اساس ابهام بوده و تاکید شورا بر این بوده که قانون در این زمینه شفاف و شفاف و همچنین برجسته باشد. . ایشان گفتند: صلاحیت کارشناسان تشخیص تماماً بر عهده مجلس است و شورای نگهبان صرفاً برای عدم مغایرت با شرع و قانون اساسی و عدم ابهام در این طرح بررسی می کند.

نماینده مردم گرمس در مجلس افزود: اعضای محترم شورا پس از ارسال مصوبه تشکیلاتی به شورای نگهبان، در مورد برخی از عناوین و کلماتی که به کار رفته و نحوه اطلاق آن واژه ها و چگونگی آن ابهامات، ایرادات و ابهاماتی داشتند. شامل شد و ایرادات توسط شورا به کمیته ارجاع شد.
رئیس کمیته اجتماعی شورای اسلامی همچنین گفت: جلسه گذشته اولین جلسه برای رفع ابهامات طرح بود و هفته آینده با کارشناسان شورای نگهبان جلسه خواهیم داشت تا از نظرات کارشناسی دوستان استفاده کنیم و تا ابهام طرح به خوبی و کامل روشن شود سرعت رسیدگی به آن همچنان رو به افزایش خواهد بود.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: به احتمال زیاد اوایل هفته آینده این لایحه به طور کامل تصمیم گیری و در اتاق کمیسیون به تصویب می رسد و سپس به صحن می رود و در دستور کار قرار می گیرد. جلسه علنی مجلس».

اسماعیلی در پاسخ به سوالی مبنی بر «نگاه دولت به ابعاد مالی این طرح و نگرانی از احتمال مخالفت به بهانه اینکه بار مالی دارد»، تصریح کرد: دولت معتقد است این طرح دارای بار مالی است. بار حدود هزار میلیارد تومان است، اما معتقدیم دولت هم در حال حاضر این پول را به شرکت های انرژی پرداخت می کند و پول به جیب دلال ها می رود نه نیروی کار. در حالی که مفهوم عدالت این است که این پول باید مستقیماً به کارگران و کارمندان زحمتکش پرداخت شود.

رئیس کمیته اجتماعی شورای اسلامی تاکید کرد: در تلاش هستیم تا بحث و استدلال خود را در خصوص ابعاد مالی طرح به اطلاع شورای نگهبان برسانیم و امیدواریم بتوانیم نظر مثبت شورا را در این خصوص جلب کنیم.

عضو مجمع نمایندگان استان اردبیل در پایان ابراز داشت: امیدواریم با همت جدی نمایندگان مجلس و حمایت دولت به زودی طرح تشکیلاتی به تصویب برسد و مشکلات کارگران شرکتی و قراردادی در کشور به تصویب برسد. با برقراری عدالت حل خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید