آخرین خبر همسان سازی حقوق بازنشستگان اعلام شد

آخرین خبر همسان سازی حقوق بازنشستگان اعلام شد

یکی از اعضای کمیسیون کمیسیون ها در مجلس تصریح کرد: موضوع همسان سازی معلمان بازنشسته که مربوط به صندوق بازنشستگی است باید حل شود.

90 درصد معلمان به رتبه خود اعتراض دارند و یکی از ایرادات این است که به گفته آنها معلمان زیادی با مدارک بارگذاری شده یکسان رتبه های متفاوتی دریافت کرده اند، اما دلیل این امر چیست؟

عضو کمیسیون تلفیق مجلس گفت: وزارت آموزش و پرورش باید در آیین نامه این قانون بازنگری کامل انجام دهد. اندیکاتورها باید آنقدر دقیق باشند که دیگر ایرادی به آنها وارد نشود و معیارهای عددی دقیق جایگزین آنها شود.

رتبه بندی معلمان متفاوت با وجود اسناد مشابه

ارکانی با اشاره به بررسی های مجلس در خصوص دلایل نارضایتی معلمان از رتبه بندی نیز اظهار داشت: ارزیابان انتخاب شده برای استان ها در طرح رتبه بندی از استان های دیگر هستند به همین دلیل به دلیل عدم اطلاع از عملکرد این ها. معلمان رتبه بندی به درستی انجام نشده است و مواردی وجود دارد که دو معلم با مدارک یکسان دارای نمرات متفاوتی بوده اند که قابل توجیه و منطق نیست و حقوق آنها بر اساس این نمره نامناسب پرداخت شده است.

در واقع انتخاب ارزیابان ناشناخته از استان های دیگر از همان ابتدا رتبه ها را منحرف کرد.

وی با بیان اینکه احساس تبعیض از اجرای تبعیض برای معلمان دردناکتر است، تصریح کرد: در اجرای طرح ارزشیابی معلمان بی عدالتی، شاخص های نادرست و رویکردهای سلیقه ای انجام شد و عملکرد کار به صورت برآوردی و برآوردی انجام شد. راه تقریبی

کاربرد نامطلوب قانون رتبه بندی

احسان ارکانی عضو کمیسیون ویژه جهش تولید در گفتگو با پولز بازار با بیان اینکه اجرای نامطلوب رتبه بندی زمینه نارضایتی کارشناسان فرهنگی را ایجاد کرده است، گفت: ساماندهی بحث رتبه بندی مطالبات است. معلمان و عموم فرهنگیان کشور . این در حالی است که بحث رتبه بندی یکی از مطالبات سالیان متمادی آنها بوده است.

از هر 10 معلم 9 نفر از عملکرد رتبه بندی ناراضی هستند

یکی از اعضای کمیسیون تلفیق مجلس با بیان اینکه مجلس با حمایت دولت قانون رتبه بندی معلمان را تصویب کرد، گفت: در مرحله شفاف سازی و اجرای مفاد این قانون از هر 10 معلم 9 نفر از اجرا ناراضی هستند. از امتیاز.

در رتبه دوم معلمان با 28 سال سابقه کار قرار دارند

ارکانی با بیان اینکه معلمان همکار هستند و مدارک خود را که در بسیاری از موارد به هم نزدیک است مقایسه کرده اند، گفت: تعدادی از معلمان با 6 سال سابقه کار رتبه 4 را کسب کرده اند و همچنین معلمانی با 28 سال سابقه کار هستند و مناطق ارتقای متعددی وجود دارد که فقط رتبه 2 را دریافت کرده اند.

شاخص های رتبه بندی باید به اندازه کافی دقیق باشند تا جایگزین معیارهای عددی شوند

وی خاطرنشان کرد: امسال اولین تجربه وزارت آموزش و پرورش در اجرای طرح رتبه بندی است و شاید این مشکلات تا حدودی طبیعی باشد. این وزارتخانه باید در آئین نامه این قانون بازنگری کامل انجام دهد. اندیکاتورها باید آنقدر دقیق باشند که دیگر ایرادی به آنها وارد نشود و معیارهای عددی دقیق جایگزین آنها شود.

وزارت آموزش و پرورش 6 ماه فرصت دارد تا قوانین رتبه بندی را تصویب کند

ارکانی تصریح کرد: قانون ارزشیابی معلم سال گذشته با وجود کشمکش ها و مخالفت های فراوان سازمان برنامه و بودجه به تصویب رسید و مهلت 6 ماهه ای برای تصویب و اجرای مفاد آن توسط وزارت آموزش و پرورش در نظر گرفته شد. اما در این مسیر ایراداتی نیز وجود داشت. وقفه ای 5 ماهه برای تصویب آیین نامه و انتخاب ارزیابان گذشت و ناگهان رتبه بندی اعلام شد که با اعتراضات زیادی مواجه شد.

به جز کلاس چهارم، بقیه معلمان ناراضی هستند

نماینده نیشابور در مجلس در ادامه گفتگو با نبض بازار خاطرنشان کرد: در این مدت باید اطلاع رسانی بهتر و تبادل نظر مناسب تر با مجلس و معلمان به گونه ای انجام می شد. که بعد از اطلاعیه نهایی، کمترین اعتراضات را شاهد بودیم، اما اکنون شاهد بیشترین اعتراضات در این راستا هستیم و تقریباً همه ناراضی هستند، به جز معلمانی که رتبه 4 را کسب کردند.

اساسنامه قانون ارزشیابی معلمان نیاز به بازنگری کامل دارد

ارکانی تصریح کرد: نمرات به جای کیفی باید کمی و عددی باشد و بر اساس اوراق امتیازدهی انتخاب شود.

وی تاکید کرد: وزیر آینده آموزش و پرورش باید در بحث رتبه بندی با مجلس به تفاهم برسد و نسبت به الحاقیه های ویژه معلمان که یکی از خواسته های آنان است، عمل کند. فوق العاده ویژه معلمان اقلامی است که از 5 تا 50 درصد به کارکنان اختصاص می یابد که تاکنون به معلمان اختصاص داده نشده است و اکنون که بحث رتبه بندی مطرح شده است، فوق العاده ویژه یکی از الزاماتی است که وجود دارد و جزو مواردی است که مسائلی که باید تعیین و تکلیف شود تا در مجلس پاسخی قانع کننده و منطقی دریافت کنیم.

اجباری شدن یکسان سازی حقوق بازنشستگی معلمان

ارکانی تصریح کرد: بحث همسان سازی معلمان بازنشسته که مربوط به صندوق بازنشستگی است باید حل شود.

وی گفت: کسری حقوق معلمان در اسفند ماه نیز موضوع مهمی است و امید است وزیر آینده بتواند گلایه معلمان را که در یکی دو ماه گذشته وجود داشته برطرف کند.

دیدگاهتان را بنویسید