خبر مهم دولت از پرداخت همسان سازی حقوق بازنشستگان

خبر مهم دولت از پرداخت همسان سازی حقوق بازنشستگان
دبیر اجرایی خانه کار قزوین از وزیر کار و مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی خواست تا زمان اجرای 25 درصد باقیمانده همسان سازی حقوق مستمری بگیران کارگری را مشخص کنند و بیان کرد که چرا مستمری بگیران کارگری باید در این خصوص اقدام کنند. ضمن درخواست برای وصول مطالبات خود افزود: در حالی که مستمری بگیران از دو سال پیش تاکنون منتظر پرداخت 25 درصد باقیمانده معادل سازی دستمزد مستمری بگیران خود هستند که از ابتدای هر سال برای جبران تورم و تورم اعمال می شود. قیمت های بالا.

حسن صادقی (رئیس اتحادیه ایثارگران جامعه کارگری) با انتقاد از رویه دولت و مجلس در خصوص سهم تامین اجتماعی در بودجه 1402 گفت: در بودجه سال 1402 کمیسیون تلفیق تعیین سهم به یک اجتماعی را در نظر گرفت. سازمان امنیت، اما رقمی برای او مشخص نکرده است. چه می دانیم این سهم چقدر است؟ شاید ده هزار میلیارد سهم بدهند در حالی که کسری بودجه ما برای سال آینده 220 هزار میلیارد تومان است.

وی ادامه داد: با پیشنهادهای جدید در صحن علنی مجلس باید سقف واگذاری سهام مشخص شود، اما آقای کلیباف پیشنهاد را روی اندازه سهام بسته است! یعنی رقمی نداریم. برای سازمان بیمه در بودجه؛ این وضعیت برای ما که 220 هزار میلیارد تومان کسری بودجه داریم نگران کننده است.

وی افزود: دولت باید در بودجه جاری 180 هزار میلیارد تومانی سهم خود را به این سازمان می دید. متاسفانه نه تنها این رقم را ندید، بلکه پیشنهادهای تامین اجتماعی و کمیسیون اجتماعی یعنی. پیشنهاد پرداخت 90 و 120 هزار میلیارد تومان و با واگذاری سهام قانع شد.

صادقی تاکید کرد: باید شماره نقل و انتقال سهام ارائه شود. یعنی مشخص شود که مثلاً 120 یا 90 هزار میلیارد تومان سهام قابل عرضه در بورس، سازمان محسوب می شود. انتظار داشتیم با ارائه پیشنهادهای جدید در صحن علنی مجلس این نگرانی برطرف شود، اما آقای کلیباف هرگونه پیشنهادی را به دلیل مغایرت با اصل 44 قانون اساسی مسدود کرده است. این اشتباه پارسال انجام شد و آن موقع باید آن را اصلاح می کردند.

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری گفت: اگر میزان پرونده های محول شده به سازمان با عدد و رقم مشخص نشود به معنای شکست خوردن است و این شکست را از چشم سخنران می بینیم. اگر سازمان نتواند حقوق بازنشستگان را پرداخت کند، اعتراضی تشکیل می‌شود و آقای قالیباف مسئول این وضعیت می‌شوند و مانع از طرح پیشنهادی برای اصلاح رقم می‌شوند.

صادقی ادامه داد: بر اساس محاسبات انجام شده، اگر مولفه های تعریف شده در حوزه نظام پرداخت بیمه ای در زمینه افزایش حقوق لحاظ شود، در خوش بینانه ترین حالت ماهانه حدود ده هزار میلیارد تومان کسری بودجه خواهیم داشت. این در حالی است که کارشناسان کسری بودجه 220 هزار میلیارد تومانی را پیش بینی کرده بودند; این رقم چگونه باید ارائه شود؟ مسلم است که باید از بودجه تامین شود.

وی ادامه داد: چرا نباید برای سازمان سهمی ببینند در حالی که 320 هزار میلیارد تومان سهم برای سه سازمان بیمه گر دیگر دیده شد؟ قانون در مورد تعهدات دولت در قبال صندوق مشخص است که هر سال سهم سازمان باید محاسبه و به حساب آن واریز شود. اگر دولت این کار را نکند، مجلس باید به دلیل نقش نظارتی اش وارد عمل شود. آقای کلیباف وکیل دولت است یا وکیل ملت؟ بگذارید موضع خود را روشن کنند. اگر شما وکیل مردم هستید، دست به دامن 44 میلیون نفری شوید که نادیده گرفته می شوند!

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری گفت: اگر سازمان سهمی نبیند مردم به چشم نمایندگان مردم و رئیس مجلس می بینند.

صادقی گفت: تحرکات را با جدیت رصد می کنیم. اگر بی توجهی ادامه پیدا کرد از کارگران و بازنشستگان انتظار سکوت نداشته باشید. CSR با توجه به کسری بودجه، 25 درصد باقیمانده تناسب را نمی دهد و دلیل رسیدن به این نقطه، دیدگاه های تنگ نظرانه سازمان مدیریت و برنامه و کمیسیون راه اندازی است. پشتیبان ما آقای کلیباف بود اما متاسفانه الان می بینیم که جلوتر از ما و در کنار آقای میرکاظمی است. به نظر می رسد او وکیل دولت است نه وکیل ملت.

یکسان سازی حقوق بازنشستگان

وی در پایان تاکید کرد: انتظار ما این است که فرصت بدهند تا برای تعیین رقم پیشنهاداتی بدهند و رقم خاصی را برای واگذاری سهام لحاظ کنند. صحبت در تاریکی نوعی طفره رفتن و تضییع حقوق مستمری بگیران و بیمه شدگان است. انتظار داریم مجلس واقعیت کسری بودجه سازمان را بپذیرد و رفتار مناسبی از خود نشان دهد.

دیدگاهتان را بنویسید