خبر مهم از همسان سازی حقوق بازنشستگان

خبر مهم از همسان سازی حقوق بازنشستگان

دبیر اجرایی خانه کار قزوین از وزیر کار و مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی خواست تا زمان اجرای 25 درصد باقیمانده همسان سازی حقوق مستمری بگیران کارگری را مشخص کنند و بیان کرد که چرا مستمری بگیران کارگری باید در این خصوص اقدام کنند. با درخواست برای وصول تک تک مطالبات خود افزود: در حالی که مستمری بگیران از دو سال پیش تاکنون منتظر پرداخت 25 درصد باقی مانده حقوق بازنشستگان خود هستند که از ابتدای هر سال برای جبران تورم اعمال می شود. و گرانی از ابتدای سال باید پرداخت شود، گفت: بنابراین ما مستمری بگیران منتظر اجرای قانون هستیم تا پاسخگوی مستمری بگیرانی باشیم که دنبال بقیه تناسب هستند. درخواست آنها این است که زمان دقیق اجرای بقیه اقتباس را مشخص کنند.

«آرش لخونی» در نشست با روسای کانون های بازنشستگی که در محل اداره صندوق بازنشستگی استان کرمانشاه برگزار شد، گفت: دیوان محاسبات باید به بحث ماده 85 قانون مدیریت خدمات کشوری بازنشستگان ورود کند و در این زمینه اقدامات لازم را انجام دهد. مورد.”

لخونی تاکید کرد: نمایندگان شورای اسلامی برای کمک به معیشت و رفاه مستمری بگیران حداکثر تلاش را خواهند کرد.

وی با بیان اینکه بازنشستگان سرمایه ارزشمند فرهنگی کشور هستند و دستگاه های اجرایی باید از این ظرفیت ارزشمند در عرصه های مختلف استفاده کنند، گفت: دستگاه های اجرایی در قالب ماده 85 قانون مدیریت خدمات کشوری و در حدود مصوبه خود. وام ها باید قرارداد بیمه تکمیلی درمان مستمری بگیران سازمان و همچنین کارکنان را منعقد و اجرا کنند.

رئیس صندوق بازنشستگی استان کرمانشاه در این دیدار از نماینده شورای اسلامی منطقه اورامانات و عضو کمیسیون تلفیق بودجه برای اهمیت دادن به حوزه بازنشستگی و برگزاری این جلسه با کانون های بازنشستگی تشکر کرد و گفت: خوشبختانه با توجه به نگاه مثبت جناب آقای مهندس ترکی مدیر عامل صندوق بازنشستگی کشوری در حوزه های مختلف به ویژه تاکید ایشان بر ایجاد مجتمع های اجتماعی، ورزشی و خدماتی برای مستمری بگیران در استان ها، امیدواریم با مساعدت مسئولان استانی زمین مناسبی برای احداث مجتمع خدماتی، ورزشی و اقامتی اختصاص داده و عملیاتی می شود.

«محمد احمدی» در ادامه اجرای ماده 85 قانون مدیریت خدمات کشوری توسط دستگاه های اجرایی را ضروری خواند و گفت: اجرای ماده 85 و بحث بیمه تکمیلی درمان مستمری بگیران در صورتی که توسط دستگاه های اجرایی انجام شود. ممکن است مشکلات زیادی را برای بازنشستگان گران قیمت حل کنند

وی همچنین خواستار تسریع در پرداخت ۹ هزار میلیارد بودجه همسان سازی از صندوق بازنشستگی و اجرای بخشنامه های دولت قبل که در سال های گذشته از سوی بانک مرکزی ابلاغ شده بود، شد.

در ادامه شیخ حسینی رئیس شورای کانون های بازنشستگان استان کرمانشاه نیز گفت: پرداخت 15 درصد افزایش حقوق به بازنشستگان دانشگاه علوم پزشکی در سال 1400، اعمال رتبه بندی آموزشی و تربیتی به بازنشستگان، پرداخت مناطق عملیاتی مستمری بگیران کرمانشاهی. استان، اجرای همسان سازی حقوق بازنشستگان تا 90 درصد معادل حقوق کارکنان و ارائه خدمات اجتماعی به مستمری بگیران و کارکنان دستگاه های اجرایی بخشی از مطالبات به حق این قشر فرهیخته است که باید داده شود. توجه جدی مسئولان

در ادامه این جلسه هر یک از رؤسای کانون های مستمری بگیران بخشداری به بیان نظرات و پیشنهادات خود در خصوص توجه جدی روزافزون دولت و مجلس به بازنشستگان پرداختند.

دیدگاهتان را بنویسید