خبر مهم از همسان سازی حقوق بازنشستگان

خبر مهم از همسان سازی حقوق بازنشستگان

معادل سازی مستمری به معنای حق مراجعه افراد کم درآمد در کارگروه خود به افراد پردرآمد است. رئیس کمیته برنامه و بودجه در بیانیه اخیر خود تاکید کرد: اجرای یکسان سازی بازنشستگان به منظور ایجاد انصاف در پرداخت ها در برنامه هفتم توسعه محقق می شود که اجرایی نشده است. سه میلیون و 600 هزار بازنشسته در انتظار اجرای قانون همسان سازی حقوق بازنشستگان هستند در ادامه آخرین اخبار همسان سازی حقوق بازنشستگان را خواهید خواند.

آزادی بیان کرد: چندین سال و به دلیل رعایت نکردن عدالت، اختلاف فاحش و مابه التفاوت حقوق کارگران و بازنشستگان تامین اجتماعی به وجود آمد که دستور ویژه کارکنان و نمایندگان مجلس در بودجه کشور این سازمان را ملزم به اجرای آن کرد. طرح تناسب

رئیس کانون بازنشستگان استان ادامه داد: کارشناسان سازمان با ارائه فرمول های خودساخته بدون مبنای علمی، انطباق در 7500 را به میزان 75 درصد انجام دادند، ماده 12 قانون برنامه ششم توسعه (1396-1400). ) باید اعمال شود.

آزادی افزود: ما مستمری بگیران و مستمری بگیران تامین اجتماعی همچنان منتظر اقدام عاجل سازمان برای اجرای 25 درصد باقیمانده تعدیل حقوق از ابتدای سال 1401 و از محل بودجه مندرج در بند (و) تبصره (2) هستیم. قانون بودجه از 1400 تا. مابقی مستمری آنها نیز جبران می شود و انتظار داریم همزمان با صدور تصمیمات اصلاحی مصوب شورای عالی کار و هیات امنای تامین اجتماعی، تناسب مستمری ها نیز مورد توجه قرار گیرد.

مستمری همزمان

نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی به رئیس جمهور هشدار داد هر چه سریعتر برای یکسان سازی حقوق بازنشستگان اقدام کند.

صدیف بدری در یک جلسه علنی در پاسخ به این سوال که بر اساس پیش بینی ها به دلیل نبود زیرساخت ها برای مردمی سازی یارانه ها، قیمت ها به صورت غیرقابل کنترلی افزایش یافته و همچنان در حال افزایش است، به طوری که هر ساعت شاهد افزایش قیمت ها هستیم. دولت باید به فکر مهار تورم باشد و مردم زیر فشار اقتصادی به بهانه ترویج یارانه ها له می شوند.

وی در سخنانی دیگر درباره وضعیت مستمری بگیران گفت: روز گذشته کارگران توسعه اقتصادی کشور دچار مشکلات عدیده زندگی شدند و شرمنده خانواده خود شدند. من از رئیس جمهور می خواهم هر چه سریعتر حقوق بازنشستگان را طبق قانون یکسان کند.»

یک کارگر بازنشسته گفت: امیدواریم سرپرست وزارت کار به وعده های خود عمل کند.

(28 خرداد) شورای عالی بازنشستگان کارگری با سرپرست جدید وزارت کار دیدار کرد. در این جلسه مهم ترین درخواست این روزها بازنشستگان لغو افزایش ده درصدی مستمری ها در سایر سطوح بود.

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی پس از این جلسه در توئیتی نوشت: این وزارتخانه تمام تلاش خود را برای تامین معیشت بهتر بازنشستگان عزیز در چارچوب قانون انجام خواهد داد.

محمدهادی زاهدی وفا در این توئیت افزود: امروز در نشستی صمیمانه با نمایندگان کانون های بازنشستگی در خصوص مصوبه دولت برای افزایش مستمری بازنشستگان در سال 1401 اعلام کردم که عدالت رویکرد اصلی دولت سیزدهم است و وزارت کار تمام تلاش خود را بکار می گیرد تا معیشت بهتر بازنشستگان عزیز را تامین کند.

فرجی (کارگر بازنشسته) با اشاره به این توئیت می گوید: امیدواریم به عهد خود عمل کنند. درخواست اصلی ما مستمری بگیران اجرای کامل ماده 96 قانون بیمه اجتماعی و رعایت مصوبات حقوق و دستمزد شورای عالی کار است.

وی افزود: بازنشستگان خردادماه را با ده درصد افزایش آغاز کردیم. انتظار داریم تا قبل از پایان مهلت پرداخت تیرماه، مصوبه افزایش 10 درصدی مستمری در سایر سطوح لغو شود و مستمری بگیران با درآمد متوسط ​​علاوه بر مبلغ ثابت، از 38 درصد افزایش مستمری بهره مند شوند.

دیدگاهتان را بنویسید