آخرین واکنش کانادا به لغو این دیدار دوستانه و ادعاهای طرف ایرانی

فدراسیون فوتبال کانادا اعلام کرد که بازیکنان تیم ملی فوتبال کانادا نسبت به بازی دوستانه با ایران ابراز نگرانی کرده اند و بر این اساس فدراسیون فوتبال کانادا تصمیم به لغو بازی دوستانه با ایران گرفت. در واقع بازیکنان تیم ملی کانادا نگران حضور در این دیدار دوستانه با ایران بودند و به همین دلیل فدراسیون فوتبال کانادا تصمیم گرفت تا بازی دوستانه با ایران را لغو کند تا فشار افراد و مسئولان از چند روز قبل کاهش یابد.

فدراسیون فوتبال کانادا نیز اعلام کرد که برای این بازی دوستانه هیچ هزینه ای به تیم ایران پرداخت نکرده است. مقامات ایرانی به رسانه‌های داخلی گفته‌اند که فدراسیون فوتبال کانادا ۴۰۰ هزار دلار برای یک بازی دوستانه به آنها پرداخت می‌کند که برای اولین بار در بیش از دو دهه گذشته، فدراسیون فوتبال ایران از یک بازی دوستانه بهره می‌برد.

اما حالا فدراسیون فوتبال ایران می گوید برای لغو این بازی از طریق فیفا غرامت می خواهد. معاون وزیر ورزش گفت: این تیم به دنبال غرامت 10 میلیون دلاری از کانادایی‌ها است.

این مسابقه صبح پنجشنبه در توییت کوتاهی از سوی اتحادیه فوتبال کانادا به طور ناگهانی لغو شد.
اتحادیه فوتبال کانادا عصر همان روز با صدور بیانیه ای اعلام کرد که این مسابقه را برای آماده سازی تیم فوتبال کانادا برای جام جهانی آینده در قطر برگزار کرده است.

در همین راستا فدراسیون فوتبال ایران و کانادا رونوشتی از این قرارداد را برای یک بازی دوستانه به سی بی سی نیوز ارسال نکرد و تاکید کرد که این قرارداد محرمانه است.

در گذشته، تیم ملی فوتبال ایران برای انجام بازی های دوستانه خود قبل از جام جهانی با مشکل مواجه بوده و بیش از 40 هزار بلیت برای این بازی فروخته شده و فدراسیون فوتبال کانادا باید هزینه این بلیت ها را بپردازد. به کسانی که خرید کرده اند پرداخت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید