آخرین وضعیت توله سگ سوم “ایران”

آخرین وضعیت توله سگ سوم “ایران”

روز جدید : معاون محیط زیست سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به بهبود وضعیت توله سوم در روزهای اخیر گفت: نام پیروز برای این توله سگ رسمی نیست.

حسن اکبری معاون محیط زیست سازمان حفاظت محیط زیست درباره وضعیت سومین توله سگ نوجوان گفت: طی سه روز گذشته وضعیت توله جوان بهبود نسبی پیدا کرده است و امیدواریم به تدریج کمبود وزن را نسبت به استاندارد و استاندارد جبران کنیم. به شرایط پایدارتری برسم.”

معاون محیط زیست محیط زیست ماجرای سومین توله سگ پس از انتقال به سازمان محیط زیست مرکزی تهران را بیان کرد و توضیح داد: از زمان انتقال توله برای سلامتی او اتفاقاتی افتاده است.

وی افزود: با جمع بندی همه اتفاقات و نظر دامپزشکان به ویژه پس از مشورت با دکتر کالدول دامپزشک آفریقای جنوبی، روند درمان و تغذیه را ادامه دادیم.

شیرخشک مخصوص یوزپلنگ در دنیا نداریم

اکبری افزود: شیرخشک مناسب و خاصی برای یوزپلنگ در دنیا وجود ندارد و تمام شیرخشک های تولید شده می تواند باعث مشکلات یوزپلنگ شود.

قائم مقام گفت: تاکنون از چهار نوع شیرخشک استفاده کرده ایم که اولی برند ایرانی و سه نوع دیگر مارک خارجی بوده اما تقریباً هر چهار نوع آن مشکل هضم و دفع دارند. اداره محیط زیست سازمان محیط زیست.

وی گفت: یوزپلنگ نسبت به سایر گربه ها گونه بسیار حساسی است و توله سگ یوزپلنگ سوم به دلیل ویژگی های فیزیولوژیکی بسیار حساستر است و نیاز به مراقبت بیشتری دارد.

معاون محیط زیست سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه از تمامی امکانات برای درمان و تغذیه سومین توله سگ جوان پس از انتقال به تهران استفاده شد، گفت: طبق گفته رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، همه امکانات، گروه ها و از سلایق مختلف در این زمینه استفاده کردیم. برخی افراد با سلیقه جدی نمی خواستند به صورت تیمی با هم کار کنند، اما همه با سازمان همکاری می کردند.

دکتر باستانی دامپزشک سازمان حیات وحش با اشاره به اقدامات علیرضا شهرداری و دکتر امالویی در پرورش توله سگ گفت: در حدود یک ماه اخیر توله ها به تهران منتقل شده اند و به صورت شبانه روزی مشغول کار هستند. برای نگه داشتن توله سگ سوم.”

اکبری به کار پژوهشی و عدم وجود الگوی ثابت در این فرآیند اشاره کرد و توضیح داد: همه در این راه اشتباه کرده اند. حتی دکتر کالدول گاهی اوقات نسخه را تصحیح می کند، بنابراین کار تحقیقاتی است و هیچ مدل ثابتی وجود ندارد و هیچ پروتکل غیرواقعی و جدیدی وجود ندارد. “ما تعریف کرده ایم و ادامه خواهیم داد. پروتکل های جدید تعریف شده ناگزیر دارای خطاهایی هستند که گاهی اوقات باعث مشکلات توله سگ می شود.

وی در خصوص اقدامات انجام شده برای سومین توله نوجوان گفت: در این مدت بارها و بارها توله ها را برای سونوگرافی یا اندام های این جدول آماده کرده ایم و با داروهایی مانند آنتی بیوتیک و مکمل های مختلف تغذیه شدند و حیوان با روش مصنوعی تسهیل شد. مواد و روش ها.”

اکبری تاکید کرد: با این روش ها، پروتکل ویژه و در نهایت مشاوره با دکتر کالدول تولهویز سوم، موفق شد در وزن بسیار کم و کم جان سالم به در ببرد و به مرحله خوردن یک غذای مخصوص پیش غذا یا کنسرو برسد.

وزن توله یوزپلنگ نصف وزن استاندارد است

وی در خصوص وزن کم توله ها به دلیل ناسازگاری شیرخشک مصرفی گفت: در حال حاضر توله سوم حدود یک کیلوگرم است. اگر باید بیش از دو کیلوگرم وزن داشته باشید، نیمی از وزن استاندارد را وزن کنید. این کاهش وزن به دلیل تنظیم پروتکل خاصی برای توله یوزپلنگ و کاهش عمدی مصرف شیرخشک برای حفظ بقای آن است تا توله فقط بتواند این مرحله را طی کند و به مرحله تغذیه با گوشت برسد.

معاون محیط زیست سازمان حفاظت محیط زیست در خصوص تغذیه فعلی توله ها گفت: یوزپلنگ چند روزی است که مرحله میانی را طی می کند و با استفاده از کنسروهای مخصوص از شیرخشک به گوشت تبدیل می شود. پس از مصرف این جعبه ها نسبت به قبل به حد قابل قبولی رسیده است. اگر این مرحله را به خوبی پشت سر بگذارد و شروع به خوردن گوشت کند به حالت پایدارتری می رسد که باعث می شود کمی راحت فکر کنیم.

وی تاکید کرد: بین سه تا چهار ماهگی که تغییراتی در سیستم ایمنی حیوان ایجاد می شود، مرحله حساسی در زندگی توله سگ ها است، لذا تلاش سازمان برای استفاده از تمامی فرصت های درون و برون سازمانی، علاقه مندان و دامپزشکان واجد شرایط در این مدت است. تا بتوان جان سومین توله سگ را نجات داد.

اکبری با قدردانی از زحمات تمامی کسانی که این سازمان را در نجات توله سوم یاری رساندند، گفت: باید برای حفاظت از تمامی گونه های در معرض خطر انقراض کشور تلاش کنیم. حفظ گونه ها و زیستگاه ها در حیات وحش، بیماری های حیات وحش و حفظ سایر گونه های در حال انقراض نیز حائز اهمیت است و نباید انرژی، زمان و هزینه زیادی را صرف یک پروژه خاص کرد و از سایر مسائل غافل شد.

پرورش توله یوزپلنگ تا چهار ماهگی در پردیسان

معاون محیط زیست سازمان حفاظت محیط زیست درباره محل سکونت توله سوم توضیح داد: سازمان خیلی بهتر است و اگر توله سگ سالم و زنده باشد برنامه ای برای انتقال توله به سایت خواهیم داشت. پرورش یوزپلنگ آسیایی

نیاز به تغییرات در سایت «توران».

اکبری درباره وضعیت سایت توران گفت: بر اساس مدل ها و توصیه های موجود در بازدید و بررسی همتایان دکتر کالدول، باید تغییراتی ایجاد کنیم تا فضای مناسب تری برای پرورش و تکثیر یوزپلنگ در این سایت ایجاد شود.

وی در خصوص تدوین برنامه عملیاتی حفاظت از یوزپلنگ در زیستگاه های کشور و برگزاری جلسات گفت: در حال حاضر این برنامه را در قالب اجرایی جمع بندی کرده ایم و جلساتی برای نهایی شدن آن برگزار شده است. برخی از اقدامات حفاظتی در حوزه زیستگاه طبیعی یوزپلنگ مانند افزایش تجهیزات از جمله موتورسیکلت و نیروهای حفاظتی و … را آغاز کرده ایم اما با بودجه موجود نگران هستیم که نتوانیم به اندازه کافی اقدام کنیم. برای نجات یوزپلنگ

قرار نبود «پیروزی» به عنوان نام یوزپلنگ اعلام شود

معاون محیط زیست سازمان حفاظت محیط زیست در خصوص اعلام نام سومین توله سگ به نام «پیروز» از سوی شهرداری – نگهدارنده یوزپلنگ – توضیح داد: این نام نباید اعلام می شد.

وی افزود: بدون شک آقای شاهداری تلاش های ارزنده ای برای نجات توله سوم انجام داده و در بین علاقه مندان بیشترین کمک را به سازمان کرده است. عمومی است.

اکبری تاکید کرد: این کار یک کار تخصصی در زمینه نگهداری و حفاظت از یوزپلنگ – که توسط معاونت محیط زیست در حال پیگیری است- نبود و بهتر بود هماهنگی قبلی صورت می گرفت. نظر ارزشمندی را در نظر گرفتند.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: مسلماً پیشنهاد آقای شهرداری برای ما بسیار مهم و ارزشمند است، اما از آنجایی که این یک کار رسانه ای روابط عمومی و آموزش و پرورش است، این موضوع باید مورد توجه ایشان قرار گیرد تا نظر نهایی خود را اعلام کنند. محیط زیست سازمان محیط زیست

اکبری موضوع را بی اهمیت دانست و گفت: این مسائل آنقدر مهم نیست که بین جامعه حافظان و سازمان حفاظت محیط زیست اختلاف یا اختلاف ایجاد کند.

وی به تلاش های رئیس سازمان حفاظت محیط زیست برای افزایش انسجام بین همه گروه ها و استفاده از ظرفیت ها اشاره کرد و گفت:. نیاز به این همگرایی افزایش مشکلات جزئی و در نتیجه فاصله گرفتن گروه هاست.

معاون محیط زیست سازمان حفاظت محیط زیست به دلواپسان داخل و خارج سازمان اشاره کرد و توضیح داد: این افراد باید به سازمان کمک کنند که به مسائل کوچک توجه زیادی نکند تا بتوانیم گام موثرتری برای حفاظت برداریم. حیات وحش کشور به ویژه یوزپلنگ «بگیریم.

اکبری در پایان از تمامی رسانه ها، دوستداران محیط زیست و علاقه مندان به ویژه مردم ایران برای توجه و رصد سلامت این یوزپلنگ و پیگیری اخبار مربوط به حفاظت از یوزپلنگ آسیایی در ایران تشکر کرد.

دیدگاهتان را بنویسید