«هلیا» به دنبال توله اش است که در تصادف جان خود را از دست داده است/عکس

بهرام علی ظهیری افزود: یوزپلنگ هلیا فرزند یوز حرب است که به عنوان نسل اول بالغ شد و صاحب 2 توله شد. یکی از توله ها که نر و کمتر از 2 سال سن داشت در 15 تیر 1402 بر اثر تصادف با خودروهای عبوری جان خود را از دست داد و از سوی دیگر از شب گذشته محیط بانان و محیط بانان نسبت به مسیر هشدار و آگاهی رسانی می کنند. برای جلوگیری از عودهای دردناک و از دست دادن غم انگیز یوزپلنگ مادر و فرزند حاضر در جاده.

وی گفت: گمان می رود هلیا و توله دیگرش حداقل به مدت پنج روز در جاده به دنبال فرزند خود می گردند و پس از آن مدت پس از ناامیدی برای رسیدن به فرزند خود از جاده خارج می شوند.

وی افزود: حرب یوزپلنگی پرکار بود که به همراه هلیا (توله اش) نسل اول یوزپلنگ محسوب می شد و فرزندان هلیا را باید نسل دوم این خانواده یوزپلنگ دانست.

حرب یک یوزپلنگ پرکار بود که 2 توله آن مهشاد نام داشت و هلیا و هلیا سال گذشته چهار یوزپلنگ جدید به توران دادند و یوزپلنگ گمشده یکی از همین توله ها بود.

یک قلاده یوزپلنگ آسیایی در 15 تیر 1402 در حوالی منطقه چا قنات واقع در محور ترانزیتی میامی – سبزوار، در محور اصلی تهران – مشهد بر اثر برخورد با خودروهای عبوری تصادف کرد و جان باخت.

از ابتدای سال 1402 تاکنون این دومین تصادف جاده ای یوزپلنگ آسیایی در استان سمنان است که یوزپلنگ ها را در این منطقه از دست می دهد.

«هلیا» به دنبال توله اش است که در تصادف جان خود را از دست داده است/عکس

(عکس)

(عکس)

(عکس)

(عکس)

دیدگاهتان را بنویسید