توله دوم ایران هم گم شده است.

توله دوم نیز گم شده است

روز جدید : حسن اکبری معاون محیط زیست و تنوع زیستی وزیر محیط زیست از مرگ دومین یوزپلنگ آسیایی متولد شده در مرکز پرورش یوزپلنگ آسیایی خبر داد و گفت: علت مرگ در دست بررسی است و نتیجه پس از کالبد شکافی اعلام می شود.

حسن اکبری گفت: صبح امروز دامپزشک معالج توله ها متوجه تغییر عادات اجابت مزاج آنها می شود که بلافاصله توسط اداره کل حفاظت محیط زیست استان سمنان به دامپزشکی حیات وحش و با هماهنگی دامپزشک داخلی دانشکده منعکس خواهد شد. «بیمارستان دامپزشکی سمنان به یوزپلنگ منتقل شده و پس از معاینه تحت درمان قرار می گیرد.

وی گفت: پس از معاینات با نظر دامپزشک متخصص، تصمیم بر این شد که توله ها برای بررسی بیشتر و نظارت دامپزشکی به بیمارستان تخصصی دامپزشکی تهران منتقل شوند که متاسفانه یکی از توله ها به تهران منتقل شد. هدر رفته

وی گفت: توله سگ دوم به بیمارستان تخصصی دامپزشکی منتقل شده و تحت نظر دامپزشکی قرار دارد.

معاون محیط زیست و تنوع زیستی سازمان گفت: مفقود شدن یوزپلنگ در حال بررسی است و علت دقیق آن پس از کالبد شکافی اعلام می شود.

اولین فرزند «ایرانی» یوزپلنگ در 13 اردیبهشت ماه یعنی سه روز پس از تولد جان باخت و سازمان محیط زیست اعلام کرد نوزاد از بدو تولد ضعیف بوده و تا 4 روز وزن اضافه نکرده و پس از کالبد شکافی علت مرگ غیرطبیعی بوده است. چسبندگی مادرزادی ریه چپ و ریه مشخص می شود.

یوزپلنگ آسیایی ایرانی 12 اردیبهشت ماه در مرکز پرورش یوزپلنگ آسیایی سه توله به دنیا آورد و اکنون تنها یک توله باقی مانده است.

دیدگاهتان را بنویسید