آخرین وضعیت پروژه عمار یاسر تقاطع خیابان معلم + عکس


ساعت: 11:37
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۲۵
کد خبر: 1808614

حدود یک ماه است که تقاطع عمار یاسر در خیابان معلم به دلیل اجرای فاز پنجم پروژه عمار یاسر بسته شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از فردا پدرخوانده حدود یک ماه است که تقاطع عمار یاسر در خیابان معلم به دلیل اجرای فاز پنجم پروژه عمار یاسر بسته شده است.

پروژه ادامه بلوار عمار یاسر حد فاصل خیابان معلم تا میدان سپه در امتداد محور جمهوری اسلامی است که تا خیابان عمار یاسر تا بلوار جمهوری اسلامی ادامه دارد. این محور که مهم ترین محور شرقی از نظر ترافیکی است، شبکه شهری را تکمیل می کند.

تقاطع بدون تراز اتصال محور عمار یاسر به خیابان معلم نیز در حال ساخت است و انتظار می رود شهرداری برای دور زدن تصور، سرعت بیشتری به این پروژه بدهد و پروژه هر چه سریعتر از منطقه خارج شود. محوطه حرم حضرت معصومه سلام الله علیها وضعیتی علیه سامانی وجود دارد و از این وضعیت که زودتر رفع و ساماندهی می شود، البته شهرداری کوم قول داد نسبت به گذشته فعالیت خود را در این پروژه افزایش دهد.

معاون فنی و عمرانی شهرداری کوم در خصوص فاز 5 پروژه عمار یاسر با بیان اینکه این پروژه در حد فاصل خیابان معلم و ممتاز قرار دارد و بیشتر تملکات انجام شده است، گفت: سعی کردیم فاز دوم سازه های پروژه را طراحی کنیم. از آنجایی که مسیر منفی 2 و 10 متر از زیرزمین بود، باید از بلوار پیامبر اعظم (ص) عبور می‌کردیم و از آنجا به خروجی رمپ می‌رسیدیم تا تونلی برای رسیدن به امتیاز ایجاد کنیم، البته تملک و بازگشایی مجدد. زمان می برد، باید تا زمان بهره برداری از تونل ریچ آن را مدیریت کنیم.

حلوائی زاده تاکید کرد: ایجاد 300 متر تونل و 100 متر رمپ باعث احیای مسیر معکوس پروژه قابل بهره برداری می شود.

وی گفت: تونل در همین راستا ادامه دارد و از حرم، خیابان معلم می گذرد و به سطح قبل از ممتاز می رسد و بلوار احداث می شود. در این قسمت راه برگشتی وجود نداشت و پیامبر اعظم (ص) باید وارد می شد. قرار بود وارد شویم و با این عملیات از ممتاز وارد این تونل می شویم و تا حرم ادامه می دهیم.

معاون فنی و عمرانی شهرداری کوم با بیان اینکه نقطه قهری ما محور پیامبر اکرم (ص) است، گفت: این نقطه منفی است و قابل تغییر نیست، بنابراین تونل به منفی 2 رسید و این نقطه در ورود به بلوار پیامبر اعظم (ص) عرشه و محور بازگشت کامل باز می شود و بعد از پل زیرگذر متصل می شود.

حلوایی زاده خاطرنشان کرد: طول مسیر 300 متر است که در این فاصله کوتاه حدود 1800 تن آرماتوربندی و با وام 73 میلیارد تنی با سازمان عمران قرارداد بسته شده و دارای برنامه زمان بندی 18 ماهه است.

وی در تشریح اهداف مهم در اجرای این پروژه تصریح کرد: هدف از اجرای این پروژه تکمیل محور عمار یاسر و رینگ شریانی میدان سپاه و اتصال آن به بلوار جمهوری در آینده و کاهش ازدحام ترافیکی است که در این فاز 15 میلیارد دلار اعتبار فولاد مورد نیاز است، اما گاهی اوقات تملک هزینه بیشتری دارد.


4738cd66 6bad 482e 82f2 0d9d19348d83 خبر خاکستری




e9f14693 32b1 44f4 b10e 860c36e39623 خبر خاکستری


0de99634 43b4 4391 8917 bb6fdb45fc5f خبر خاکستری


fe197b5c 288d 46a5 b6f5 774fb7c9dcd9 خبر خاکستری


aac7690d 3420 4a61 89ac 6cb156d3622c خبر خاکستری


a5e16fe5 2f48 4ad9 ad8f 3561df5d19a2 خبر خاکستری


d1b8386d 9128 45d7 b406 779dad0fa0cc خبر خاکستری


1ca75ea8 bb55 48b2 b266 67d342746f3e خبر خاکستری


688b41fd 9a0f 4e19 9178 a443d944afe8 خبر خاکستری


809acdba 3a64 4d9c ba99 3fbd518230b5 خبر خاکستری


ff6de1b9 9bb5 4cc5 9f85 dec8a6b64b81 خبر خاکستری

دیدگاهتان را بنویسید