آذرآب 5 سال در گروگان بانک کشاورزی است/ سهامدار سابق 150 میلیارد دلار آذرآب را طی 3000 دلار به دست آورد!

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ داوود عسگری، رئیس شورای اسلامی کار شرکت آذرآب اراک در گفتگو با دیار آفتاب؛ وی در تشریح آخرین وضعیت و مشکلات این شرکت گفت: اولین مشکل شرکت آذرآب این است که سهام شرکت آذرآب در اختیار افراد فاقد صلاحیت بوده در حالی که در سال های اخیر در اختیار بانک کشاورزی بوده است. از جمله تخریب کنندگان نظام اقتصادی کشور و همین افراد بودند که ۱۵۰ میلیارد به اطرافیان دولت وقت و مانند آقای فریبرز پرنا سهامدار سابق آذرآب که فقط دنبال رانت و معامله سهام بود، دادند.

وی ادامه داد: پرنا با وامی که از بانک کشاورزی دریافت کرد 33 درصد سهام آذرآب را خرید و مدیرعامل این شرکت شد.


آذرآب 5 سال در گروگان بانک کشاورزی است/ معلوم شد مدیرعامل سابق بانک کشاورزی مفسد بزرگ اقتصادی است!

عسگری گفت: کارگران آذرآب در حالی که پرنا از سهامداری آذرآب بیگانه شده بود، دردسرهای زیادی را متحمل شدند، اعتراض کردند و فشارهای زیادی را متحمل شدند و بانک کشاورزی در نهایت ادعای وام خود را به شرکت پرداخت کرد. این وام در سال 96 به بانک کشاورزی واگذار شد.


ce17c3ed e506 42ff 8a33 2768e6d61a72 خبر خاکستری

رئیس شورای اسلامی کار شرکت آذرآب گفت: بیش از 5 سال است که سهام شرکت آذرآب در گروگان بانک کشاورزی است چرا که متأسفانه بانک های ما فعالیت تولیدی را نمی شناسند و تنها می توانند رانت ایجاد کنند و سودهای سنگین از آن ببرند. مردم.

وی گفت: بانک کشاورزی به عنوان سهامدار اصلی شرکت آذرآب تعهداتی در قانون تجارت دارد که باید به آنها عمل کند و یا در صورت عدم امکان واگذاری سهام، اما همچنان آذرآب را در بلاتکلیفی نگه داشته و از حمایت از تولید در گذشته اجتناب می کند. آنها سرمایه خود را 1800 درصد از زمین و ساختمان شرکت افزایش دادند و همچنین سهام خود را افزایش دادند، این غیر از سرقت چه معنایی دارد؟

این فعال کارگری گفت: مدیرعامل سابق بانک کشاورزی به ما گفت که اگر یک ریال از بیت المال برای آذرآب خرج کنم مدیون او هستم، حالا معلوم می شود یکی از بزرگترین مفسدان اقتصادی کشور است.

وی افزود: بانک کشاورزی برای رهایی از سهام آذرآب با صدور اطلاعیه‌ای مانع نقل و انتقال گران‌قیمت شده است. آنها انجام دادند.

عسگری افزود: در حال حاضر با افزایش سرمایه 1800 درصدی از 33 میلیارد سهم به 24 هزار میلیارد که آذرآب می تواند با آن قیمت خریداری کند مگر اینکه گروه بزرگ و قدرتمندی پا پیش بگذارد.


ما تحریم داخلی هستیم/ چرا باید نام پرافتخار آذرآب در لیست ابربدهکاران بانکی قرار گیرد؟

عسگری افزود: تعداد کارکنان شرکت آذرآب از 3 هزار نفر به 1200 نفر افزایش یافته است. به دلیل ضعف حاکمیتی، تحت تحریم های داخلی هستیم و بانک ها تضمین نمی کنند که حداقل بتوانیم در مناقصه ها شرکت کنیم. و آنها فقط به ما اجازه نفس کشیدن می دهند.

رئیس شورای اسلامی کار شرکت آذرآب با توجه به بدهی های ایجاد شده برای این قشر در اثر اقدامات سهامدار سابق این شرکت، تاکید کرد: چرا باید شرکتی که فعالیت تولیدی انجام می دهد به عنوان بدهکار معرفی شود. به سوپربانک انجام دهید.

وی افزود: چطور می شود که ماشین سازی که از آذرآب روی دیوار است، 700 نفر غیر از کارمندان خود را از طریق پیمانکار جذب می کند و سه شیفت کاری دارد، اما آذرآب که ماهیانه 1000 تن ماهی تولید می کرد، الان فقط دارد. چند صد کار محدود.» قبلی برایش مانده است.


آیا باید برای شنیدن صدایمان بیرون برویم؟ / مسائل آذرآب را برای همه کارمندان مطرح کرده ایم

عسگری از کم توجهی این شرکت انتقاد کرد و گفت: نامه ای به رئیس جمهور، روسای سه قوه و مسئولان استانی نوشتیم و حتی جلسات را به آذرآب گفتیم. آیا صدای ما شنیده می شود؟

رئیس شورای اسلامی کار شرکت آذرآب تاکید کرد: اگر شورای کار با کارگران همکاری نکند و برای حل مشکلات با رهبری همکاری نکند، بارها شاهد اعتراضات خیابانی خواهیم بود، به مسئولان استانی و مراجع مختلف گفتیم شرمندگی .


352a775f b150 4f40 815f f96221f5047d خبر خاکستری


به مدت سه سال 6 مدیر عامل به آذرآب اعزام شدند

وی با انتقاد از تغییرات بزرگ و متعدد مدیریتی در آذرآب گفت: برای ما فرقی نمی کند که چه کسی باشد. در دو سال 5 مدیر عامل به آذرآب فرستاده شد و الان سال سوم و ششم مدیرعامل می گوییم تغییر سهامدار، مالکیت آذرآب را تعدیل کنید، اما هر بار یک مدیر جدید برای ما می فرستند.

عسگری خاطرنشان کرد: تیم مدیریت جدید یک سال است که مستقر شده اما هیچ اتفاقی نیفتاده و مانند سال گذشته شرایطی داریم که انگار امروز روی خط تولید کار نمی شود.

این فعال کارگری شرکت آذرآب گفت: امیدوار نیستیم تا یک سال دیگر ببینیم آذرابی وجود دارد یا نه، کارگری که دوران جوانی خود را در این شرکت گذرانده چگونه می تواند از ابتدا در جای دیگری شروع کند؟


سهامدار سابق 150 میلیارد دلاری آذرآب اکنون 3000 دلار درآمد دارد / برق، پالایشگاه و صنعت انرژی کشور به آذرآب بدهکار است.

عسگری با تاکید بر اینکه رانت خواران شرایط آذرآب را به اینجا آورده اند، گفت: عده ای با رانت و فساد زندگی هزاران نفر را به چالش می کشند و از بین می برند تا زندگی خود را بسازند. آنها ممکن است به صنعت ما رحم کنند.

رئیس شورای اسلامی کار شرکت آذرآب تاکید کرد: آقای فریبرز پرنا 6 سال است که سهامدار سابق هستند، در حال از بین رفتن هستند.

وی ادامه داد: آذرآب یک شرکت مادر تخصصی است و اصولا نباید واگذار می شد زیرا صنعت برق، پالایشگاه ها و انرژی کشور مدیون آذرآب است و این کار بزرگ آذرآب نباید معادلات دشمنان در دنیا را زیر پا بگذارد. . امروز آذرآب را رانت خواران و دلالان بورس غارت کنند.


89d86cd6 f472 41d0 9963 50eb28d2b39b خبر خاکستری


آذرآب با تسلیم شدن به مپنا رونق می گیرد

عسگری درباره واگذاری آذرآب به مپنا با توجه به وسعت مشترک دو گروه نیز گفت: آذرآب باید در سال 1378 به مپنا منتقل می شد اما آقایان گفتند آذرآب بدهکار است و ماشین را تحویل دادند پارس مپنا، مپنا بدهکار است. به آذرآب، زیرا این متخصصان آذرآب بودند که ظرفیت مهندسی این شرکت را از دهه 70 به 90 ارتقا دادند.

رئیس شورای اسلامی کار شرکت آذرآب با تاکید بر اینکه امروز انتقال آذرآب به مپنا یکی از آرزوهای ماست، ادامه داد: مپنا آذرآب شکوفا خواهد شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید