آرامش در اردوگاه استقلال طلسم شده است

همه اینها به این معناست که منطقاً نباید هیچ فشار و تهدیدی علیه سرمربی و یا بحث در مورد تغییرات کادرفنی وجود داشته باشد. اما از آنجایی که منطق در روابط فوتبال ایران جایی ندارد، چنین شایعاتی وجود دارد.

هواداران استقلال هم مثل بقیه و همه هواداران دنیا نگران سرنوشت تیم محبوبشان در این مسابقه هستند. آنها نمی خواهند یک سال دیگر به انتظار آنها برای قهرمانی اضافه شود. ضمن اینکه امسال محبوبه هفت آبی با جذب دو بازیکن و یک دستیار خارجی خودش تیم را بست و به نظر می رسد باشگاه از نظر مدیریتی و درآمدزایی مشکلی ندارد. از همه مهمتر وزیر ورزش و در کل دولت تغییر کرده است، یعنی خیلی از نتیجه نگرفتن فقط به سرمربی برمی گردد و این چیزی نیست که هواداران استقلال دوست داشته باشند. شناخت شکست فرهاد مجیدی شرایط سختی را برای استقلالی ها رقم می زند. بنابراین انتقاد هواداران یا برخی از پیشکسوتان باشگاه از عملکرد فرهاد مجیدی در فضای مجازی جای تعجب ندارد. تعجب آور است که تلاش سیستماتیک برای حذف فرهاد مجیدی در نیم فصل اول.

آن طور که از باشگاه استقلال شنیدیم عده ای سعی می کنند پای مجیدی را خالی کنند تا گزینه های مورد نظر خود را به باشگاه بیاورند. علاوه بر این، شعبه ای رسانه ای وجود دارد که هر روز نام جدیدی را برای جایگزینی فرهاد مجیدی در رسانه ها مطرح می کند. یک روز الکس نوری و یک روز مهدی رحمتی. یک روز مربی خارجی و یک روز جواد نکونام. شایعه شده بود که بازیکنان عصبانی فرهاد مجیدی پیشتاز این جریان بودند.

محمود فکری زمانی که با استقلال به مشکل خورد از اردوی مجازی صحبت کرد و گفت که کارش تخریب جایگاه سرمربیگری این تیم است. او همچنین از اتاق فکری می گوید که سعی دارد تیم را به حاشیه ببرد. محمود فکری این ارتش و این اتاق فکر را به مجیدی نسبت داد و آنقدر در تصورات خودش فرو رفت که وقتی استقلال مقابل الهلال شکست خورد، بلافاصله ماجرا را به مجیدی تبدیل کرد: «در سرزمین غصبی جواهر خون درو می کنی». امروز مشخص شد که ارتش و اتاق فکر، اگر اصلاً وجود دارد، حالا با تیم و سرمربی مورد نظرشان مشکل دارند. این گروه هر که هستند استقلال را زمین غصبی می دانند. افرادی که می توانند برای رسیدن به مقصدی با یک فرد متحد شوند و سپس با تغییر شرایط بر ضد او تغییر کنند.

مصطفی ایرلو به عنوان مدیرعامل استقلال می تواند نقش مهمی در شرایط فعلی داشته باشد. اولاً با ریختن آب پاکی روی دست همه که مجیدی مورد حمایت مدیرعامل است و ثانیاً با نظارت بر کسانی که می خواهند باشگاه را به حاشیه برانند. کسانی که تنها هشت هفته بعد از لیگ و اختلاف دو امتیاز با صدر از بحران و مشکلات تیم حرف می زنند که انگار یک هفته مانده به پایان لیگ و استقلال در آستانه سقوط هستند!

دیدگاهتان را بنویسید