آرژانتین به پنج خدمه باقی مانده هواپیمای باری ونزوئلا اجازه خروج داد


ساعت: 12:31
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۷/۲۳
کد خبر: 1903428

مقامات قضایی آرژانتین اعلام کردند که به پنج خدمه باقی مانده یک هواپیمای باری ونزوئلا که از ژوئن در این کشور بازداشت شده بود اجازه خروج داده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مقامات قضایی روز جمعه (14 اکتبر) به رسانه های محلی گفتند که پنج خدمه باقی مانده یک هواپیمای باری ونزوئلا که از ژوئن در آرژانتین توقیف شده بود، اجازه خروج از کشور را پیدا کردند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، پس از آزادی 14 نفر از 19 خدمه هواپیمای بوئینگ 747 متعلق به شرکت ونزوئلایی “امتراسور” که به طور غیرقانونی توقیف شده بود، “فدریکو ویلنا” قاضی فدرال روز جمعه اعلام کرد که بر اساس این تصمیم منتشر شده در رسانه های محلی، هیچ دلیلی برای پیگرد قانونی پنج نفر دیگر وجود ندارد. بر اساس این گزارش، اما تحقیقات قضایی در این زمینه همچنان مفتوح خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، پنج خدمه که اجازه خروج را پیدا کردند شامل سه ایرانی و دو ونزوئلایی بودند. غلامرضا قاسمی، خلبان ایرانی هواپیمای ونزوئلا که در آرژانتین به اسارت درآمده بود، از جمله افرادی بود که روز جمعه اجازه خروج داشت.

هواپیمای مذکور در تاریخ 6 ژوئن (16 خرداد) از مکزیک وارد آرژانتین شد و 14 سرنشین آن ونزوئلایی و 5 خدمه ایرانی بودند و دو روز بعد قصد داشت به اروگوئه پرواز کند اما اجازه ورود به آن داده نشد. لوئیس آلبرتو هربر، وزیر کشور اروگوئه اعلام کرد که اخطاری رسمی از وزارت اطلاعات پاراگوئه دریافت کرده است. این هواپیما سپس به آرژانتین بازگشت و از آن زمان تاکنون در آنجا بوده است.

این هواپیما متعلق به Emtrasur است، یک شرکت مرتبط با شرکت هواپیمایی ونزوئلا که توسط وزارت خزانه داری آمریکا تحریم شده است. این هواپیما یک سال قبل از اینکه آمریکا علیه این شرکت اتهامی وارد کند، توسط شرکت هواپیمایی ماهان خریداری شد.

پیش از آزادی خدمه ایرانی، حسین امیرعبدالخیان، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران از نماینده دیپلماتیک آرژانتین در تهران خواست فورا ممنوعیت پرواز آنها را لغو کند.

همچنین در پی اعمال محدودیت برای خروج 5 تبعه ایرانی از خدمه هواپیمای باری ونزوئلا در آرژانتین، کاردار سفارت آرژانتین در تهران در تاریخ 7 تیرماه از سوی رئیس اداره دوم این کشور فراخوانده شد. مراتب اعتراض شدید دولت جمهوری اسلامی ایران به دولت آرژانتین به وزارت امور خارجه ابلاغ شد.

دیدگاهتان را بنویسید