آزادسازی بیش از 5 هزار میلیارد تومان برای حل مشکل تامین آب سیستان


ساعت: 09:45
تاریخ انتشار: 09/09/1401
کد خبر: 1914637

سرگزی گفت: برای رفع مشکلات آبرسانی منطقه سیستان مقرر شد در مدت سه سال با اعتباری بالغ بر 5700 میلیارد تومان نسبت به تعمیر شبکه اقدام شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمد سرگزی نماینده مردم سیستان در مجلس در گفتگو با خبرنگار عصرهون به مناسبت گرامیداشت روز شورای اسلامی به تشریح مهمترین اقدامات مربوط به کمیته سازندگی شورا پرداخت و اظهار داشت: یکی از اقدامات مهم کمیته سازندگی شورا در زمینه آبرسانی به شهرها و روستاهای کم آبی است که در بخش جهاد آبرسانی و بحث اصلاح شبکه داخلی آبرسانی در دستور کار قرار گرفت. روستاها و در بودجه 1400 و 1401 بیست هزار میلیارد تومان برای محرومیت زدایی و آبرسانی و پروژه های راه روستایی در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به مشکلات تامین آب منطقه سیستان گفت: مقرر شد این اصلاح شبکه در مدت سه سال با اعتباری بالغ بر 5.7 میلیارد تومان و همچنین انتقال آب تهلب برای بخشداری سیستان انجام شود. پروژه مورد تایید قانون است به قرارگاه خاتم واگذار شده و این قرارداد با اعتباری بالغ بر 1000 میلیارد تومان برای حفر 40 حلقه چاه فسخ شده است و اقدام دیگر در این زمینه خط انتقال آب از دوست محمد به قرگری با اعتبار 30 میلیارد تومان است و باید تا پایان سال تکمیل شود.

وی در خصوص آمادگی مجلس برای توسعه راه آهن افزود: کمیته ساخت و ساز گام های بسیار خوبی در این زمینه برداشته و تاکید دارد که بودجه احداث راه آهن افزایش یابد و عملکرد این کمیته در حوزه راه آهن افزایش یابد. زاهدان – زابل که لازمه تشریفات و ساخت و واگذاری این خط به قرارگاه خاتم است در شرکت عمران وزارت راه و شهرسازی و سازمان برنامه بودجه و جمع بندی انجام شده است. قرارداد این خط نیز در دستور کار قرار دارد.

سرغزی با اشاره به اینکه ساخت، تعمیر و بازسازی واحدهای مسکونی روستایی یکی از مهمترین دغدغه های کمیته سازندگی مجلس است، تصریح کرد: توجه به اینکه روستاها محور توسعه اقتصاد پایدار برای افزایش اشتغال و رونق هستند. در هر کشور، رسیدگی به وضعیت روستاها از طریق اجرای طرح. هادی یکی از مهمترین اقداماتی است که باید انجام شود و از این رو طبق پیگیری های انجام شده، سال گذشته بیش از 60 کیلومتر راه روستایی در منطقه سیستان احداث شد و امیدواریم تا پایان سال آینده، راه روستایی در منطقه سیستان ساخته شود. 100 کیلومتر دیگر احداث و آسفالت می شود، لازم به ذکر است نزدیک به 50 روستای این منطقه در همین راستا در این منطقه تکمیل می شود و امسال نیز 100 روستای دیگر پیگیری و تکمیل می شود.

عضوکمیسیون ساختمان مجلس ادامه داد: با توجه به اینکه مهم ترین راهبرد و وعده دولت ساخت و ساز مسکن بوده و هست، اقدامات خوبی در این زمینه انجام شده و مجلس به تعهد خود برای ساماندهی مسکن به طور کامل عمل کرده است. بازار و با تصویب قانون جهش تولید مسکن و اخذ مالیات از خانه های خالی که در دولت قبل اجرا نمی شد، دو گام اساسی در حوزه قانونگذاری برای ساماندهی حوزه مسکن برداشت.

نماینده مردم سیستان در مجلس تاکید کرد: در بحث زیرساخت های جاده ای اولویت مهم دیگری نیز وجود دارد و موضوع حمل و نقل زمینی، هوایی و دریایی یکی از اولویت های مهمی است که کمیته عمران دنبال می کند و موضوع بحث تکمیل بزرگراه زابل – زاهدان با توجه به سرعت تزریق اعتبارات در حال انجام است، پیگیر هستیم که 150 میلیارد تومان اعتبار دیگر تزریق شود و این پروژه تا پایان سال آینده به اتمام برسد.

سرگزی با بیان اینکه کمربندی شهرستان های بنجار و دوست محمد با اعتباری بالغ بر 40 میلیارد تومان که بخشی از آن به استان اختصاص یافته و تا هفته آینده عملیات اجرایی آن انجام می شود، گفت: با اعتباری بالغ بر 10 میلیارد تومان و تا قبل از پایان سال تکمیل می شود و برای پروژه ججنک از هفته آینده با وام 10 میلیارد تومانی آغاز می شود و بهسازی جاده اطراف کوه خواجه و جاده منتهی به کوه خواجه انجام می شود. 7 میلیارد تومان و تا پایان سال تعریض جاده و بهسازی آسفالت می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید