آزادسازی میلیاردها دلار از منابع ارزی منجمد ایران


ساعت: 07:55
تاریخ انتشار: 1301/07/10
کد خبر: 1900532

در هفته های اخیر مذاکرات فشرده ای با میانجیگری یکی از کشورهای منطقه برای آزادی همزمان زندانیان ایرانی و آمریکایی انجام شده و قرار است میلیاردها دلار از منابع ارزی مسدود شده کشورمان در این چارچوب آزاد شود. .

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ در حالی که مذاکرات برای رفع تحریم ها به دلیل عدم وجود راه حل سیاسی از سوی ایالات متحده آمریکا همچنان بی نتیجه است، این کشور بدون توجه به روند مذاکرات هسته ای، موضوع آزادی زندانیان خود در ایران و همزمان آزادی زندانیان را دنبال می کند. منابع ارز کشورمان در کره جنوبی مسدود شده است.

اخبار دریافتی حاکی از آن است که طی هفته های اخیر مذاکرات فشرده ای با میانجیگری یکی از کشورهای منطقه برای آزادی همزمان زندانیان ایرانی و آمریکایی انجام شده و قرار است میلیاردها دلار از منابع ارزی بلوکه شده کشورمان تامین شود. در این چارچوب منتشر شده است.

بر اساس این؛ ایران به دلیل ملاحظات بانکی هنوز حساب های اعلام شده را برای انتقال منابع مذکور نپذیرفته و برای این منظور حساب های جدیدی معرفی کرده است.

همچنین استیون دوجاریک، سخنگوی سازمان ملل، گفت: باقر نمازی، زندانی دارای تابعیت مضاعف، از زندان آزاد و ایران خارج شده است و سیامک نمازی نیز آزاد شده اما همچنان در ایران است.

گوترش در بیانیه‌ای که دوجاریک به نقل از دبیرکل سازمان ملل منتشر کرد، از رئیس‌جمهور اسلامی ایران برای پذیرش درخواست‌هایش برای اجازه رفتن بیکر نمازی به خارج از کشور برای معالجه تشکر کرد.

دبیرکل سازمان ملل متحد نیز در این بیانیه گفت: خوشحالم که سیامک نمازی فرزند باقر نمازی از بازداشت آزاد شده است.

وی افزود: ما به تعامل با مقامات ایرانی در مورد تعدادی از موضوعات مهم از جمله وضعیت منطقه، توسعه پایدار و ارتقا و حمایت از حقوق بشر ادامه خواهیم داد.

همچنین جارد گنسر، وکیل سیامک نمازی شنبه شب به خبرنگار رویترز گفت که سیامک نمازی با مرخصی یک هفته ای که امکان تمدید آن وجود دارد، از زندان ایران آزاد شده است.

دیدگاهتان را بنویسید