آزادی ۸ زندانی جرائم غیرعمد همزمان با سفر رئیس قوه قضائیه به یزد


ساعت: 13:57
تاریخ انتشار: 1301/06/12
کد خبر: 1894692

مدیرنماینده ستاد دیه استان یزد از آزادی 8 محکوم مالی جرائم غیرعمد همزمان با سفر رئیس قوه قضائیه به استان یزد خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سید مسعود عظیمی در گفتگو با یزدرسا گفت: همزمان با عیادت حجت الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنی آژه ای رئیس کل دادگستری کشور در استان یزد تعداد 8 زندانی جرائم غیرعمد به همت ستاد دیه به تعداد 8 نفر رسید. ستاد استانی و کمک خیرین یزدی از زندانهای استان آزاد آزاد شدند و به آغوش گرم خانواده بازگشتند.

مدیر نمایندگی دیه استان یزد افزود: به مناسبت دوازدهمین سفر استانی رئیس قوه قضائیه از ابتدای تصدی ریاست قوه قضائیه، شاهد آزادی 8 زندانی از زندان بودیم که همگی آنان از زندان آزاد شدند. افراد مستحقی بودند که به دلایل غیرعمد و فقط به دلیل قضاوت مالی زندانی شدند و بخشی از مبلغ را از خود مددجو گرفتند و بخشی دیگر از این مبلغ را خیرین با کمک ستاد دیه تامین کردند و زمینه آزادی آنها از زندان فراهم شد.

عظیمی افزود: بدهی این متقاضیان 17 میلیارد و 441 میلیون ریال است که 10 میلیارد و 782 میلیون ریال آن توسط اعضای کمیته صلح و سازش ستاد دیه استان و مابقی این مبلغ از محل اعتبارات وصول شده است. منابع این ستاد از جمله کمک های خیرین و خیرین. احسان و تسهیلات بانک های عامل به مبلغ 6 میلیارد و 659 میلیون ریال به حساب سپرده قضایی واریز و زمینه آزادی این هشت نفر و بازگشت آنها به آغوش گرم خانواده فراهم شد.

وی در ادامه از زحمات کارکنان ستاد دیه استان و اعضای شورای حل اختلاف زندانیان در خصوص بخشودگی پرونده ها تقدیر و تشکر کرد و گفت: از تعداد پرونده های آزاد شده 7 فقره محکومیت مالی و 1 فقره محکومیت برای پرداخت بوده است. نگهداری که محکومین 1. مالی زن و بقیه مرد بودند که با کمک خیرین و نیکوکاران استان از زندان آزاد شدند.

این مسئول یادآور شد: تمامی این نامزدها در ماه صفر و با اجرای کمپین «گام به گام تا آزادی» بودند و این ستاد تا پایان صفر در استان ادامه دارد و خیرین و نیکوکاران می توانند کمک های خود را اهدا کنند. و کمک به آزادی زندانیان جرایم. به صورت سرزده به ستاد دیه استان اهدا کنید.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید