آزمایش تسلیحات ضد ماهواره روسیه “خطرناک و غیرمسئولانه” بود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ آزمایش تسلیحات ضد ماهواره روسیه روز دوشنبه با واکنش تند آمریکا و انگلیس مواجه شد.

وزارت امور خارجه می گوید آزمایش تسلیحات ضد ماهواره روسیه علیه یکی از اهدافش، زباله ها، فضایی را ایجاد کرده است که تهدیدی برای فضانوردان در ایستگاه فضایی بین المللی و سایر فعالیت های فرازمینی است.

به گزارش رویترز، کارشناسان می‌گویند سلاح‌هایی که ماهواره‌ها را منفجر می‌کنند یک خطر کیهانی هستند زیرا واکنش زنجیره‌ای پرتابه‌هایی را ایجاد می‌کنند که از مدار به زمین حرکت می‌کنند و ابرهایی از قطعات ایجاد می‌کنند که می‌توانند با اجسام دیگر برخورد کنند.

ند پرایس، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در یک کنفرانس خبری گفت: رفتار خطرناک و غیرمسئولانه روسیه ثبات درازمدت فضا را تهدید می‌کند و به وضوح نشان می‌دهد که ادعاهای روسیه در مخالفت با تسلیحات فضایی غیرصادقانه و ریاکارانه است.

پرایس اضافه کرد که موشک روسی بیش از 1500 زباله فضایی در مدار تولید کرده است.

در همین حال، جان کربی، سخنگوی پنتاگون گفت که بیشترین نگرانی ها در مورد زباله های فضایی بود، اما این آزمایش نیاز به عادی سازی فضا را نشان داد.

از سوی دیگر، بن والاس، وزیر دفاع بریتانیا گفت: آزمایش موشک های ضد ماهواره روسیه نشان دهنده بی توجهی مسکو به امنیت، امنیت و ثبات فضایی است.

والاس در صفحه توئیتر وزارت دفاع انگلیس نوشت: این آزمایش مخرب برای موشک ضد ماهواره روسیه نشان دهنده بی توجهی کامل آنها به امنیت، ایمنی و ثبات فضا است.

پیش از این فرماندهی فضایی آمریکا اعلام کرده بود که روسیه ماهواره ای را با موشک ضد ماهواره به مدار فضا پرتاب کرده است.

منبع: فارس

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید