رئیسی: صدور قطعنامه علیه ایران در مذاکرات غیرمسئولانه بود/ آمریکا باید تصمیم بگیرد به الزامات مذاکرات و توافقات پایبند باشد

رئیسی: صدور قطعنامه علیه ایران در مذاکرات غیرمسئولانه بود/ آمریکا باید تصمیم بگیرد به الزامات مذاکرات و توافقات پایبند باشد

روز جدید رئیس جمهور گفت: اقدام آمریکا و سه کشور اروپایی مبنی بر پیشنهاد صدور قطعنامه در شورای حکام در زمانی که توافق در حال مذاکره است، اقدامی غیرمسئولانه و ناقض روح مذاکرات و توافق است و نشان می دهد. رفتار متناقض آنها

ابراهیم رئیسی در مراسم پذیرش استوارنامه نادین اولیویری لوزانو سفیر جدید سوئیس، با توجه به بیش از 100 سال روابط دو کشور، گفت: ایران آماده گسترش روابط با همه کشورها از جمله است. سوئیس، در زمینه های تجاری، اقتصادی و سیاسی.

رئیس جمهور همچنین به نقش دیپلماتیک سفارت سوئیس در تهران اشاره کرد و افزود: آمریکا و کشورهای اروپایی با ایران اشتباه محاسباتی می کنند و امیدوارم واقعیت های ایران را به دولت ذیربط و سایر کشورها برسانید تا بفهمند ایران علی رغم پیشرفت در حال پیشرفت است. اقدامات نظامی ادامه یافت و سیاست های هژمونیک آنها نتیجه معکوس داد.

رائیزی تصریح کرد: اقدام آمریکا و سه کشور اروپایی که پیشنهاد صدور قطعنامه در شورای حکام را در زمانی که توافق در حال مذاکره است، اقدامی غیرمسئولانه است که روح مذاکرات و توافق را نقض کرده و متناقض بودن آنها را نشان می دهد. رفتار – اخلاق.

رئیس جمهور تصریح کرد: آمریکا باید تصمیم بگیرد که به الزامات مذاکرات و توافق پایبند باشد.

«نادین اولیویری لوزانو» سفیر جدید سوئیس نیز در این مراسم گفت: ایران و سوئیس در بیش از 100 سال از برقراری روابط دیپلماتیک همواره تعاملات و همکاری های مثبت و سازنده ای با یکدیگر داشته اند.

سفیر سوئیس با اشاره به نقشه راه روابط تهران – برن خاطرنشان کرد: به عنوان سفیر سوئیس برنامه اصلی من تلاش برای گسترش روابط با جمهوری اسلامی ایران است.

دیدگاهتان را بنویسید