آمریکا باید تصمیم بگیرد که به الزامات مذاکرات و توافق پایبند باشد


ساعت: 14:45
تاریخ ارسال: 1301/04/13
کد خبر: 1880854

آیت الله رئیسی خطاب به سفیر جدید سوئیس گفت: آمریکا باید تصمیم بگیرد که به الزامات مذاکرات و توافق پایبند باشد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ آیت الله سید ابراهیم رئیسی صبح امروز دوشنبه در مراسم دریافت استوارنامه نادین اولیویری لوزانو سفیر جدید سوئیس با اشاره به بیش از 100 سال روابط دو کشور گفت: ایران آماده گسترش روابط با همه کشورها است. ، از جمله سوئیس، در زمینه های تجاری، اقتصادی و سیاسی.

رئیس جمهور همچنین به نقش دیپلماتیک سفارت سوئیس در تهران اشاره کرد و افزود: آمریکا و کشورهای اروپایی با ایران اشتباه محاسباتی می کنند و امیدوارم واقعیت های ایران را به دولت ذیربط و سایر کشورها برسانید تا بفهمند ایران علی رغم پیشرفت در حال پیشرفت است. اقدامات نظامی ادامه یافت و سیاست های هژمونیک آنها نتیجه معکوس داد.

آیت الله رئیسی تصریح کرد: اقدام آمریکا و سه کشور اروپایی برای پیشنهاد صدور قطعنامه در شورای حکام در زمانی که مذاکرات برای توافق در حال انجام است، اقدامی غیرمسئولانه است که روح مذاکرات و روحیه مذاکرات را نقض می کند. موافق است و رفتار متناقض آنها را نشان می دهد.

رئیس جمهور تصریح کرد: آمریکا باید تصمیم بگیرد که به الزامات مذاکرات و توافق پایبند باشد.

«نادین اولیویری لوزانو» سفیر جدید سوئیس نیز در این مراسم گفت: ایران و سوئیس در بیش از 100 سال از برقراری روابط دیپلماتیک همواره تعاملات و همکاری های مثبت و سازنده ای با یکدیگر داشته اند.

سفیر سوئیس با اشاره به نقشه راه روابط تهران – برن خاطرنشان کرد: به عنوان سفیر سوئیس برنامه اصلی من تلاش برای گسترش روابط با جمهوری اسلامی ایران است.


لغو تحریم های سرکوبگرانه علیه ایران زمینه توافق و همکاری را فراهم می کند

همچنین آیت الله سید ابراهیم رئیسی صبح امروز دوشنبه در مراسم دریافت استوارنامه «ریکارداس دیگوتیس» سفیر معتبر لیتوانی، گفت: دو کشور فرصت های متنوع و متعددی برای ارتقای روابط و همکاری های اقتصادی و تجاری دارند. هر کدام دیگری

رئیس جمهور با بیان اینکه کشورهای غربی به تعهدات خود عمل می کنند، افزود: جمهوری اسلامی ایران طبق موافقت همه ناظران به تعهدات خود در توافقنامه عمل کرده است اما در عوض آمریکا و کشورهای اروپایی از این توافق خارج شده اند. تعهدات خود را نیز زیر پا گذاشته اند.

رائیزی اقدام آمریکا و کشورهای اروپایی برای صدور قطعنامه علیه کشورمان از سوی شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی در جریان مذاکرات را واهی و مغایر با الزامات مذاکرات و توافق دانست و تصریح کرد: لغو برجام. تحریم های سرکوبگرانه علیه ایران زمینه ساز توافق و همکاری خواهد بود.

ریکارداس دیگوتیس، سفیر معتبر لیتوانی نیز در این مراسم پیشنهاد توسعه روابط و ارتقای سطح همکاری های اقتصادی و تجاری ایران و کشورهای عضو اتحادیه اروپا از جمله لیتوانی را مطرح کرد و توسعه روزافزون روابط با جمهوری اسلامی ایران وجود دارد. جمهوری ایران.

انتهای پیام/ک

دیدگاهتان را بنویسید