برای رسیدن به توافق، بایدن باید تصمیم بگیرد


ساعت: 09:53
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۶/۲۲
کد خبر: 1897033

یک کارشناس سیاسی و مشاور تیم ایران گفت: بایدن برای دستیابی به توافق باید در مورد حل و فصل باقی مانده مسائل و موضوعات مربوط به مذاکرات تصمیم گیری کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمد مرندی کارشناس سیاسی و مشاور تیم ایرانی در مذاکرات لغو تحریم ها در گفت و گو با شبکه تلویزیونی الجزیره درباره آخرین تحولات مربوط به این مذاکرات گفت: علیرغم فشارهای دولت آمریکا، ما همچنان در حال هستیم. بسته شود تا توافق حاصل شود.”

مرندی همچنین افزود: ما نگران نشست شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی در خصوص برنامه هسته ای ایران و نتایج آن نیستیم.

وی خاطرنشان کرد: بایدن برای دستیابی به توافق باید در مورد حل و فصل باقی مانده مسائل و موضوعات مربوط به مذاکرات تصمیم گیری کند.

اظهارات مرندی در حالی مطرح شد که وزیر امور خارجه آمریکا با کم اهمیت جلوه دادن نقش مخرب کشورش در توافق هسته ای و کاهش تحریم ها، استدلال کرد که پاسخ ایران به پیشنهادات اتحادیه اروپا در مورد مذاکرات هسته ای یک گام به عقب است و به نظر نمی رسد این پاسخ توافقنامه را دوست داشته باشد. در آینده نزدیک به دست خواهد آمد.

اما میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی، روز دوشنبه در واکنش به عذرخواهی غرب در پیامی در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: در واقع هیچ چیزی در واکنش ایران وجود ندارد که مانعی جدی برای دستیابی به توافق شود. نتیجه مذاکرات در وین منحصراً به اراده سیاسی طرف های درگیر بستگی دارد.

دیدگاهتان را بنویسید