بایدن ممکن است ورود نفت ایران به بازار را بدون توافق نادیده بگیرد

بایدن ممکن است ورود نفت ایران به بازار را بدون توافق نادیده بگیرد

روز جدید وب سایت بلومبرگ می گوید دولت جو بایدن ممکن است صادرات نفت تحریم شده ایران و دسترسی به بازارهای جهانی را به دلیل فشار داخلی نادیده بگیرد تا تاثیر بی سابقه حمله روسیه به اوکراین بر قیمت سوخت را کاهش دهد.

گزارشی درباره تأثیر تحریم های آمریکا بر صادرات نفت ایران می گوید که بر اساس گزارشی درباره تأثیر تحریم های آمریکا بر صادرات نفت ایران، ایالات متحده می تواند اجازه دهد که نفتی بیش از نفت تحریم شده ایران، حتی بدون بازیابی، وارد بازارهای جهانی شود. توافق هسته ای

بلومبرگ گزارش داد: «در حالی که توافق جدید فعالیت‌های هسته‌ای ایران را محدود می‌کند و تحریم‌های آمریکا بر صادرات انرژی این کشور را کاهش می‌دهد، مذاکرات بین تهران و قدرت‌های جهانی از ماه مارس متوقف شده است». تجار نفت بدبین هستند که مذاکرات منجر به توافق شود. با این حال، جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا باید تصمیم بگیرد که نیاز به کاهش بی‌سابقه قیمت سوخت در آستانه انتخابات میان‌دوره‌ای آمریکا بر مزایای تحریم‌های سخت‌گیرانه، از جمله توقیف بیشتر نفت‌کش‌های ایرانی، بیشتر است.

در این گزارش آمده است: «اگر نیاز به کاهش قیمت بنزین در ایالات متحده بیش از انتخابات میان‌دوره‌ای باشد، ایالات متحده ممکن است اجازه دهد نفت بیشتری وارد بازار شود». نادیده گرفتن بیش از صادرات نفت تحریم شده ایران احتمالاً همان چیزی است که باید انتظار داشت.

این شبکه همچنین اعلام کرد که آمریکا ماه گذشته نفت ایران را از یک نفتکش در یونان توقیف کرد و تهران نیز چند روز بعد دو نفتکش یونانی را در خلیج فارس توقیف کرد. اما مولر معتقد است که اقدام واشنگتن این پیام را ارسال نمی کند که ایالات متحده بیشتر نفتکش ها را متوقف کرده است.

بر اساس گزارش بلومبرگ، ایران در سال جاری صادرات نفت خود را افزایش داده است که بیشتر آن به چین ختم خواهد شد. تحلیلگران می گویند توافق هسته ای جدید صادرات نفت ایران را به یک میلیون بشکه در روز افزایش می دهد و وارد بازارهای جهانی می شود که برای کاهش قیمت نفت کافی است. ایران همچنین حدود 100 میلیون بشکه نفت ذخیره شده دارد که به سرعت قابل فروش است.

بلومبرگ گزارش داد: قیمت نفت خام در سال جاری بیش از 50 درصد افزایش یافته است که عمدتاً به حدود 120 دلار در هر بشکه رسیده است که بیشتر به دلیل تهاجم روسیه به اوکراین است. در حالی که اکثر جمهوری خواهان و برخی از دموکرات های آمریکایی مخالف هرگونه لغو تحریم ها علیه ایران هستند. بایدن برای کاهش قیمت سوخت تحت فشار شدید است.

دیدگاهتان را بنویسید