آزمون روحی خواب غیر قابل توضیح بهارستانی ها

آزمون روحی خواب غیر قابل توضیح بهارستانی ها

روز جدید : هیچ پرونده ای برای حسن روحانی رئیس جمهور سابق تشکیل نشده است. همین جمله سخنگوی قوه قضائیه کافی بود تا آب به آتش 11 نماینده مجلس که شمشیر خود را به روی روحانی بسته بودند، بریزد. موج اخبار بحرینی ها مبنی بر ارسال حداقل 23 شکایت از روحانی و کابینه وی در روزهای اخیر، شایعه شکایت از هیئت دولت، تدبیر و امید را تقویت کرده است. با این حال، گزارش های ماده 90 کمیسیون در بسیاری از موارد در قوه قضاییه به دلیل فقدان شواهد تضعیف می شود. محاکمه روحانی و کابینه اش در بهارستان در میان مشکلات عدیده اقتصادی کشور به امری عادی تبدیل شده و تریبون به محلی برای سخنان سیاسی تبدیل شده است. ابوالفضل ابوترابی، نماینده مجلس یازدهم بدون اشاره به هزینه تمرکز مجلس بر روحانی گفت: 23 شکایت از روحانی و وزرای وی به قوه قضائیه ارسال شده و گزارش های جدید در دستور کار است.

برخی از این گزارش ها که در دادگاه نیز خوانده شد، شامل مواردی است که اصلاً اتفاق نیفتاده است، از جمله شکایت مجلس از اجرای سند 2030 توسط دولت. در حالی که این طرح با تصمیم هیئت دولت منتفی شد و هرگز اجرا نشد، مجلس گزارشی از خزانه در مورد هزینه ها و هزینه های زیاد تهیه کرد. یعنی تلاش برای محکوم کردن کاری که انجام نشده است. یا در اواخر اکتبر بود که اخبار نشان داد که بیش از
500 هزار دانشجو، طلاب و اقشار مختلف نامه حسن روحانی رئیس جمهور سابق به کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی را امضا کردند. در شهریور ماه، پیمان فر، نایب رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس گفت که این کمیته از رئیس جمهور سابق شکایت کرده و پرونده ها به دادستانی کل ارسال شده است. ما از رئیس جمهور سابق (روحانی) به دلیل کنار گذاشتن اقدامات خود شکایت کردیم. اخیراً با بررسی گزارش کمیسیون اقتصادی درباره علت تاخیر چند ماهه در تشکیل کالاهای اساسی مورد نیاز کشور، نمایندگان مجلس با 195 رای موافق به روحانی رای دادند. پرونده‌های مشابه بسیاری علیه روحانی وجود دارد و تاکنون تنها 8 گزارش نظارتی از شکایت روحانی به دلیل تخلف از اجرای ناقص و استنکاف از اجرای اصل 134 قانون اساسی و قوانین مختلف در مخالفت با تمام یا بخشی از مقررات گزارش شده است. قوانین، مغایرت های قانونی در انتخاب و انتصاب رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار، استنکاف رئیس جمهور از اعمال اصول 77 و 125 قانون اساسی در موضوع سند 2030، بررسی عملکرد استاندار خوزستان، رد ماده یک قانون مدنی حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور سابق با قوه قضائیه در مورد تخلف از قانون تمرکز اختیارات و تکالیف بخش کشاورزی بر اساس اصل ۲۳۴ قانون اساسی، گرانی‌های اخیر و بی‌نظمی‌های بازار و دلیل تاخیر چند ماهه عرضه کالاهای اساسی به این موارد باید شکایت مجلس از آذری جهرمی، اسحاق جهانگیری، معصومه ابتکار، زنگنه و محمدجواد ظریف را نیز اضافه کرد. اما منتظر ماندن نمایندگان انقلاب برای رسیدگی به مشکلات کشور ثمری ندارد. همانطور که حسن لطفی نماینده مجلس گفت: «نه تنها کمیسیون اجتماعی، مجلس هم برنامه ای برای مقابله با تورم ندارد». اما اگر مجلس بخواهد کاری خارج از شعار انجام دهد و برای تسویه لایحه سیاسی تلاش کند، باید برنامه ای برای مهار تورم و تورم تضعیف کننده در هفته های اخیر تدوین کند. نکته مهم دیگر در سخنان این نماینده مجلس این است که وی گفت: بسیاری از آمارهای تهیه شده در دستگاه های اجرایی مطابق با سلیقه مدیران و برای نشان دادن موفقیت آنها دستکاری می شود و بنابراین نمی تواند راهنمای تصمیم گیری باشد. مدیران آینده یا معیار عملکرد در یک دوره معین. “این باید خاص باشد.” بنابراین مجلس همچنان در خواب زمستانی به سر می برد و فقط آزمون معنوی در صحن استماع می شود. این در حالی است که روز گذشته سخنگوی قوه قضائیه در واکنش به انتشار اخباری مبنی بر شکایت از حسن روحانی در قوه قضائیه گفت: طبق تحقیقات انجام شده تاکنون پرونده ای در این زمینه در دادسرای تهران تشکیل نشده است. ذبیح الله خدائیان تصریح کرد: قوه قضائیه به وضعیت افراد توجهی نمی کند و در رسیدگی به گزارش ها تبعیض قائل نمی شود و هرگونه گزارش ارائه شده به طور طبیعی رسیدگی می شود. وی افزود: در مورد رئیس جمهور سابق نیز اگر گزارشی تنظیم شود با توجه به اینکه روحانیت هستند و این اختیارات باید زیر سوال برود به دادگاه ویژه روحانیت فرستاده می شود. طبق تحقیقات ما تاکنون پرونده ای در این خصوص در دادگاه تهران تشکیل نشده است. ظاهراً این 23 شکایت که حداقل 8 مورد آن از سوی یک روحانی بوده است، سند محکمه معتبری به همراه نداشته است. اکنون با اطمینان بیشتر می توان گفت که بحرینی ها جدا از کار سیاسی بی ثمر، پس از ماه ها فعالیت برای دفاع از خود هنوز دستاوردی برای ارائه ندارند و تا مجلس یازدهم تنها نام یک انقلابی را یدک می کشند.

دیدگاهتان را بنویسید