آشفتگی بازار نفت متاثر از توسعه جهانی / عرضه ماکارونی با قیمت جدید آرد


ساعت: 15:36
تاریخ انتشار: 1401/02/15
کد خبر: 1836586

پرنیان با اعلام عرضه ماکارونی با قیمت جدید آرد گفت: قیمت ها کنترل شده است اما یکسری عوامل در دنیا ربطی به کشور ما ندارد و تحولات جهانی است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ صابر پرنیان در گفت و گو با تبریزبیدار علت کمبود ماکارونی را بیان کرد: افزایش قیمت آرد اصناف و صنعت و همچنین چند روز آخر هفته باعث ایجاد شوک قیمتی شد. در روزهای آتی ماکارونی به اندازه کافی با قیمت جدید در مغازه ها وجود خواهد داشت.


کمبود روغن برطرف می شود

وی در خصوص کمبود نفت در فروشگاه ها گفت: قیمت نفت تا کنون افزایش نداشته است و با پیگیری وزارت صمت و سایر ارگان ها قول رفع کمبود نفت در چهار تا پنج روز آینده را داده اند. “

رئیس سازمان صنعت، تولید و تجارت آذربایجان شرقی افزود: دلیلی برای کمبود روغن وجود ندارد، اما قیمت نفت متاثر از جنگ اوکراین و روسیه است، زیرا 30 درصد از دانه های روغنی دنیا در این دانه ها تولید می شود. دو کشور و تقاضای فزاینده نفت در جهان: «ما با کمبود تولید مواجه هستیم.

پرنیان افزود: در این شرایط هم بازار استرس دارد و هم میل به قاچاق افزایش یافته است زیرا در کشورهای همسایه قیمت ها به شدت افزایش یافته است.

وی در پاسخ به سوال دیگر تبریزبیدار که چرا قیمت ها کنترل نمی شود، گفت: قیمت ها کنترل شده است اما یکسری عوامل در دنیا وجود دارد که ربطی به کشور ما ندارد و توسعه جهانی است.

رئیس سازمان صنعت، استخراج و تجارت آذربایجان شرقی ادامه داد: در حال حاضر در همه کشورهای دنیا قیمت مواد غذایی به ویژه مواد غذایی مربوط به روغن، شکر و آرد افزایش یافته است زیرا در هر دو کشور جنگ وجود دارد. چه کسانی این مواد را تامین می کنند.”


قاچاق و اشاعه در بازارهای غیررسمی با افزایش قیمت های جهانی

پرنیان با تاکید بر اینکه افزایش قیمت ها جهانی است، افزود: زمانی که قیمت این مواد در کشورهای اطراف چندین برابر قیمت داخلی باشد، منجر به قاچاق و بازارهای غیررسمی می شود و قاچاق به گونه ای است که نمی توان جلوی آن را به صورت فیزیکی گرفت. “. گرفت و سخت.

وی با تاکید بر اینکه برای ادامه تولید ماکارونی مشکلی نداریم، گفت: 2 هزار و 600 تن گندم به گندم حدود 12 هزار تنی تبدیل شده است. اساس اصلی ماکارونی آرد است. اما بیشتر رویدادهای جهانی بر افزایش قیمت ها و آشفتگی بازار به ویژه در زمینه مواد غذایی تأثیر می گذارد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید