آشنایی با خرید نهال میوه شلیل در ایران

ساعت: 18:17
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۸/۲۶
کد خبر: 1785207

قبل از اینکه در مورد خرید نهال شلیل و پرورش آن در باغ خود شک داشته باشید، بهتر است با ما همراه باشید تا به بررسی فواید کاشت نهال شلیل بپردازیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ اگر شما هم زمین خوبی برای کشاورزی دارید و می خواهید محصولات پرمحصول بکارید، قطعا بهتر است. نهال شلیل; گزینه های خود را نیز در نظر بگیرید. شلیل یکی از پرطرفدارترین غذاها در جهان است.

قبل از اینکه با هر شک و تردیدی در این زمینه مواجه شوید خرید نهال شلیل و همانطور که آن را در باغ خود پرورش می دهید، بهتر است با ما همراه باشید تا مزایای کاشت نهال شلیل را بررسی کنیم.

تاریخچه نهال شلیل چیست؟

اولین نهال شلیل; در کشورهای آسیایی یافت می شود و می توان آن را سرآغاز استفاده از شلیل دانست. درخت شلیل; به سرعت رشد می کند و میوه های آن به سرعت شروع به رشد و رسیدن می کنند. این نهال یکی از پربارترین درختان برای کاشت است و در صورت کاشت در محیط مناسب و نگهداری مناسب، پس از دو سال می تواند شروع به رشد کند.

البته باید در نظر داشته باشید که این محصول برای سودآوری زیاد کافی نیست و برای رسیدن به یک محصول کافی و با کیفیت و قابل عرضه به بازار و فروش، 3 سال زمان نیاز است تا درخت شلیلبهش فرصت بده البته چنین چیزهایی نهال شلیل; بستگی به انتخاب و تهیه بستر مناسب برای رشد و نگهداری آن دارد.

انواع شلیل رایج در ایران:

همانطور که گفته شد، اکثر نهال های شلیل دیر شکوفا می شوند و دستیابی به بار محصول خوب فرآیندی زمان بر خواهد بود. در همین حال به نقل از آریا نهال، خرید می کند نهال شلیل; آنها ویژگی های خاص خود را دارند که آنها را از یکدیگر متمایز می کند.

نهال شلیل انجیر

این نهال شلیل; که همانطور که از نامش پیداست حدود 10 سال عمر مفید دارد و نهال هایی با میوه های انجیر مانند دارد و یکی از پرطرفدارترین نهال های ایران است. میوه درخت شلیل انجیر دارای پوست قرمز تا نارنجی است که به راحتی از هسته جدا می شود و طعمی بین شلیل و هلو دارد که بر محبوبیت آن می افزاید.

نهال شلیل انجیر دیرگل بوده و برای کاشت در مناطقی که سرمای بهاره وجود دارد مناسب است. از طرفی این نهال ها مقاومت خوبی در برابر یخبندان زمستانی دارند. زمان لازم برای رسیدن میوه درخت نهال شکلدو سال پس از کاشت و در این مدت میوه ها از کیفیت و کمیت مناسبی برای سودآوری برخوردار خواهند بود.

نهال شلیل کیوتا

پوست این میوه نهال شلیل; رنگ آن نارنجی تا سرخابی است و یکی از گونه های مقاوم در برابر آفات و بیماری ها می باشد. با توجه به اینکه شلیل کیوتا منشأ فرانسوی دارد و در مقابل سرماهای دیررس بهاره نیز مقاومت خوبی از خود نشان می دهد.

از نظر عملکرد باید بدانید که عمر مفید انواع میوه شلیل حدود 8 تا 10 سال است.

اما عمر مفید واریته ها برای نهال گلابی و آلو چقدر است؟

جالب است که انواع دیگری مانند نهال میوه را بشناسید نهال گلابیبنابراین عمر مفید حدود 25 تا 30 سال است خرید نهال گلابی در مورد شلیل با توجه به قیمت نهال گلابی می تواند مقرون به صرفه تر باشد.

همچنین برای نهال آلو همین فرمول را می توان در نظر گرفت، اما برای خرید نهال آلو در مقایسه با مدت استخراج و قیمت نهال آلو در رده محصول شلیل قرار می گیرد.

نهال شلیل طلای خورشید

این نهال با عمر مفید 8 تا 12 سال اولین بار در مناطق غربی ایران کشف شد و به دلیل سردسیری بودن این مناطق جزو نهال های دیرگل می باشد. البته لازم به ذکر است که نسبت به سایر ارقام نهال شلیل نهال های سان گلد دیرگل به زمان کمتری برای رسیدن میوه نیاز دارند.

عملکرد این درخت مانند انواع شلیل که قبلا معرفی کردیم، حدود 200 تا 300 کیلوگرم چوب بالغ است.

بهترین نهال شلیل چه نام دارد؟

گونه های مختلف نهال شلیل; در ایران می توان آنها را کاشت که هر کدام همانطور که گفته شد مزایا و خصوصیات خود را دارند. انتخاب یک نوع نهال شلیل و خرید نهال مناسب با توجه به شرایط اقلیمی محل کاشت و نوع محصول امکان پذیر نیست، خودتان نهال شلیل را خریداری کنید.

مهدکودک آریا نهال، ویکی پدیا، نهال طلایی با دانش به روز شما را در ارائه بهترین شرایط باغ و نهال راهنمایی می کند خرید نهال آنها با توجه به نیاز شما کیفیت و ایده آل هایی را در اختیار شما قرار می دهند.

جمع بندی نهایی برای خرید نهال شلیل

خرید نهال شلیل; این فرآیندی است که نیاز به تحقیقات زیادی دارد. انتخاب نهال های نامناسب یا بی کیفیت می تواند باعث اتلاف وقت و هزینه شود.

نهالستان آریا نهال با بهره گیری از زبده ترین مهندسان کشاورزی زیر نظر وزارت جهاد کشاورزی و با مجوز رسمی از اصناف باغبانی ایران سعی در ارائه نهال های مثمر و نابارور با بالاترین کیفیت در اختیار شما قرار می دهد. علاقه مندان می توانند در هر نقطه از ایران عزیزمان فقط با یک تماس برای خرید نهال سفارش خود را ثبت کنند.

کافیست عبارت (آریا نهال) را در گوگل جستجو کنید تا به سایت آریا نهال مراجعه کنید و لیست قیمت انواع نهال میوه را به همراه مشخصات و عکس ببینید و خریداری کنید.

منبع مقاله: سایت مهدکودک آریا نهال (ahangkhoneh.in)

دیدگاهتان را بنویسید