آغاز بهار امیدوار کننده برای جاده های فرسوده بوینور / جستجوی کثیف و آسفالت

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش عصرترک، سال هاست وجود آسفالت مناسب و طول عمر بالا یکی از نیازهای اصلی ساکنان مرکز خراسان شمالی در شهرداری بوینورد بوده است.

درخواستی که همه ساله از سوی مردم در رسانه ها، در تریبون نماز جمعه توسط ائمه جمعه، در دیدارهای مردمی با فرمانداران شهرستان های مرکز استان و همچنین اعضای شورای شهرداری بوینورد زیر میکروفون در جلسات مختلف

اما پاسخ به این درخواست مردمی منوط به اعطای وام از سوی شهرداری بوینورد و اعطای قیر برای این موسسه است.

هر چند در دوره چهارم شورای شهر بوینور به شهروندان قول جابجایی آسفالت بویینور داده شد، اما این خواب تعبیر نشد و ثابت کرد که با جیب خالی شهرداری بدون درآمد پایدار و بدون توزیع قیر رایگان، مردم همچنان هنوز باید منتظر سال باشید به موقع باشید و با وضعیت نامناسب آسفالت خیابان های این شهر برخورد کنید.

سال گذشته اما با شروع ششمین دوره شورای شهرداری و شهرداری بوینور طی مصاحبه هایی اعلام شد که اجرای عملیات آسفالت در بوینورد در دستور کار قرار گرفته و در حد توان به آن پاسخ داده خواهد شد.

اکنون که شهرداری بجنورد در بهار سال 1401 تحول شهر را با رنگ آمیزی و جدول گذاری معابر آغاز کرده و شهروندان را امیدوار می کند که وضعیت آسفالت محلات در اولویت ساماندهی شود، همزمان مردم پایتخت خراسان شمالی از دولت می خواهند در سال های آینده سهمیه قیر را به شهرداری های بدون درآمد پایدار و کم اختصاص دهند تا این باند جدید در این دولت مستمر باشد.


تحویل 690 تن قیر رایگان آسفالت در مرکز خراسان شمالی

میتبی پارساپور معاون فنی و امور زیربنایی شهرداری بوینور به عصرتراک گفت:

پارساپور گفت: توزیع قیر رایگان توسط دولت، توزیع قیر از محل تملک و دارایی های سرمایه ای، توزیع قیر رایگان از محل ردیف اعتباری ستاد بازآفرینی شهرداری به شهرداری ها و همچنین خرید قیر از منابع داخلی شهرداری ها برای آسفالت محله ها هزینه شود.

وی اعلام کرد: تاکنون 690 تن قیر رایگان از سوی دولت برای اجرای عملیات آسفالت شهرک بوینور در اختیار شهرداری بوینور قرار گرفته است که این محموله با اقدامات بعدی شهردار بوینور انجام شد.

معاون امور فنی و زیربنایی شهرداری بوینورد خاطرنشان کرد: امسال امکان تامین قیر از سایر منابع ذکر شده وجود نداشت اما شهردار بوینور در تلاش است تا بتواند قیر را از سایر منابع تامین کند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه سطح راه بجنورد 4 میلیون و 500 هزار متر مربع است، گفت: امسال 690 تن قیر رایگان برای رنگ آمیزی و آسفالت 100 هزار متر مربع از سطح راه بجنورد هزینه می شود.

پارساپور با اعلام اینکه اجرای عملیات رنگ آمیزی و آسفالت معابر شهرستان بوینور آغاز شده است، گفت: اولویت بندی مناطق هدف در نقاط مختلف شهرستان بوینور مشخص شد.

وی افزود: امسال اولویت بررسی و آسفالت در شهرداری بوینورد محلاتی است که آسفالت آنها بسیار نامناسب و یا اصلاً آسفالت نشده است.

معاون فنی و زیربنایی شهرداری بوینور با اشاره به اینکه نخ زنی مداوم در معابر توسط دستگاه های خدمات رسان و همچنین دفع زباله های خانگی در معابر همواره از عوامل تخریب آسفالت معابر بوده است، گفت: بوینور شهرداری مجوزی صادر کرد که بر اساس آن شرکت آبفای استان ابتدا عملیات شبکه فاضلاب در محله هایی که همچنان دارای رواناب در معابر هستند و سپس عملیات رنگ آمیزی و آسفالت انجام می شود.

پارساپور گفت: در شهر بوینورد با تصویب این دستورالعمل محله های نیروگاه ملکش، حلق سنگ و جوادیه به شبکه فاضلاب شهری متصل شدند.

وی افزود: در عین حال شاهد هستیم که علیرغم احداث شبکه فاضلاب در محله های مختلف، همچنان برخی از شهروندان در تراز معابر خانه های خود را ترک می کنند و این در حالی است که قیمت هر تن قیر برای آسفالت 10 تا 12 میلیون تن است. . “Е.

معاون امور فنی و زیربنایی شهرداری بوینور در عین حال ابراز امیدواری کرد که شهرداری بوینور بتواند آسفالت آغاز شده در سال جاری و سال های بعد را ادامه دهد.


شهرداری بجنورد به دنبال مجوز برای معدن شن و ماسه کوهستانی برای تولید آسفالت بادوام تر است

علی اربابی رئیس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر بوینورد نیز در گفت و گو با عصرترک اظهار داشت: برای انجام این عملیات در این شهر به هزار و 600 تا دو هزار میلیارد تن وام نیاز است.

اربابی گفت: شهرداری بوینور تمام تلاش خود را برای برداشتن گام های مثبت در این زمینه به کار بسته است.

وی درباره عمر مفید راه های آسفالته نیز بیان کرد: کاری که باید انجام شود این است که عمر مفید راه های آسفالته حداقل پنج سال باشد.

رئیس کمیته ساختمان، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر بوینورد افزود: تحقق این عمر مفید در گرو استفاده از مواد کامپوزیت در قیر است.

وی با اشاره به اینکه استفاده از شن و ماسه کوهی استحکام و عمر مفید آسفالت را افزایش می دهد، بیان کرد: شورای شهر و شهرداری بجنورد اقدام به خرید معدن شن و ماسه کوهی یا مجوز معدن شن و ماسه کوهستانی کرده اند. برای استفاده از مواد این نوع معدن برای تولید آسفالت منفعل شوید.

اربابی گفت: هفته گذشته شورای شهر با تصویب مصوبه ای شهرداری بجنورد را ملزم به تهیه لایحه خرید واحد معدن شن و ماسه کوهی یا اخذ مجوز فعال سازی معدن شن کوهی و ارسال آن به شورای شهرداری بجنورد برای تصویب کرد.

وی همچنین درباره استفاده از آسفالت پلیمری که طول عمر بیشتری دارد بیان کرد: شهرداری بوینور به دلیل گرانی این محصول نمی تواند از این نوع آسفالت استفاده کند.

رئیس کمیته ساخت، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر بوینور با بیان اینکه عملیات آسفالت معابر بوینورد از پنجم فروردین ماه سال جاری آغاز شده است، یادآور شد: با توجه به بارندگی های بهاری، این عملیات در خارج از منزل به صورت بارندگی انجام می شود. روزها. ناموفق

اربابی خاطرنشان کرد: شهرداری بوینورد در سال گذشته با دریافت 3 میلیارد و 500 میلیون حجم تسهیلات بانکی نسبت به تعمیر و ارتقاء ماشین آلات و تجهیزات کارخانه آسفالت اقدام به انجام عملیات رنگ آمیزی و آسفالت در محدوده های هدف در سال جاری کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید