آغاز تحویل یکپارچه خودرو بدون قرعه کشی از 30 اسفند / متقاضیان 100 میلیون در حساب خود

آغاز تحویل یکپارچه خودرو بدون قرعه کشی از 30 اسفند / متقاضیان 100 میلیون در حساب خود

سخنگوی وزارت امنیت با بیان اینکه طرح عرضه یکپارچه خودروهای داخلی از روز شنبه ۲۹ اسفندماه آغاز می شود، جزئیات خرید خودرو از این سامانه را تشریح کرد.

امید قالیباف گفت: در گام اول متقاضیان خرید خودروی بومی از روز شنبه 29 اسفند لغایت سه شنبه 3 اسفند ماه فرصت دارند با ایجاد حساب پراکسی شخصی به نام سازنده و سازمان حمایت از مصرف کنندگان و بلوکه کردن مبلغ 100 میلیون تومان. تومان در آن است. همچنین متقاضیان نباید شماره ثبت فعال به نام خود داشته باشند و در 48 ماه گذشته از ایران خودرو و سایپا خودرو خرید نکرده باشند.

وی با اشاره به اینکه در طرح عرضه یکپارچه خودرو، قرعه کشی حذف شده است، گفت: پس از تایید حساب های نیابتی متقاضی، مرحله دوم از 5 تا 7 اسفندماه اجرا می شود و در این مرحله متقاضیان می توانند به نشانی www. سامانه esalecar.ir ثبت نام خودرو مورد نظر.

مشاور وزیر صمت گفت: بلافاصله پس از پایان ثبت نام، متقاضیان در اولویت قرار می گیرند و ثانیاً طبق برنامه زمان بندی تولید، خودروی درخواستی به متقاضی واگذار می شود، خودروهای مسدود شده باید در حساب خریدار باقی بماند.

وی افزود: پس از این مرحله در صورتی که زمان تحویل خودروی فرد بیش از سه ماه باشد می تواند (با حفظ سفارش) نسبت به رفع انسداد اقدام کند و با توجه به انتظارها بر اساس تماس خودروساز نسبت به نهایی شدن ثبت نام اقدام کند. لیست هر محصول

به گفته سخنگوی وزارت حریم خصوصی، اسامی بانک هایی که تاکنون توانسته اند یک حساب پروکسی ایجاد کنند عبارتند از؛ ماموریت، آینده، اقتصاد مدرن، ایران، زمین، گردشگری، سینا، شهر، مهر ایران، کشاورزی، پست بانک، سرمایه; تجارت و ملت. اما این لیست در حال اضافه شدن است و لیست نهایی روز شنبه در سامانه مذکور اعلام خواهد شد.

سخنگوی وزارت امنیت به اتمام مرحله نهایی طرح تحویل یکپارچه خودرو یا پرداخت و وصول خودرو اشاره کرد و گفت: خریداران خودرو توجه داشته باشند که قیمت روز خودرو در زمان تحویل یک عدد خواهد بود. قیمت اعلام شده در روز طبق دستورالعمل شورای رقابت و کسانی که صرفاً برای کسب درآمد اقدام به ثبت نام می کنند باید از ریسک بالای این کار آگاه باشند.

کلیباف هدف از اجرای این طرح را عرضه گسترده و شفاف خودروهای داخلی با توجه به افزایش بیش از 30 درصدی تولید خودرو در سال جاری و تثبیت جریان تولید و برنامه ریزی دقیق تر تولید خودرو در سال 1402 عنوان کرد. گفت: این طرح بر اساس الگوبرداری از نحوه فروش بسیاری از خودروسازان جهانی انجام می شود تا میزان عرضه خودروسازان شفاف شود.

دیدگاهتان را بنویسید