آغاز رسمی واکسیناسیون دانش آموزان کرد امروز

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش کردوتی ، افشین هوشگوار صبح امروز در مصاحبه با رادیو و تلویزیون استانی گفت که واکسیناسیون دانش آموزان در کشور از 19 سپتامبر 2014 آغاز شده است. وی گفت: با توجه به اینکه در ماه نوامبر شاهد افتتاح ایمن ، ایمن و تدریجی مدارس خواهیم بود ، قطعاً یکی از ارکان اصلی بازگشایی واکسیناسیون دانش آموزان است.

هوشگوار ادامه داد: به همین دلیل ، در سطح وزارت آموزش و پرورش ، وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی ، تصمیم گرفته شده است که اجرای طرح واکسیناسیون دانش آموزان با هماهنگی و سرعت بیشتری انجام شود. به “

وی افزود: در این راستا هماهنگی هایی بین اداره آموزش عمومی و دانشگاه علوم پزشکی انجام شده است و انشاءالله از امروز یکشنبه 18 مهر 1393 شاهد واکسیناسیون عمومی دانشجویان خواهیم بود.

معاون تربیت بدنی و سلامت کردستان ، بابیان ، اولین اولویت آموزش استفاده بهینه از مراکز واکسیناسیون موجود و موجود در شهرها و مناطق است. وی خاطرنشان کرد: در هر شهر و منطقه ای که مسئولان بهداشت و آموزش و پرورش آن را تشخیص می دهند ، باید پایگاه تخصصی ایجاد و ایجاد شود ، آموزش و پرورش آماده ارائه فضا ، امکانات و تجهیزات به مراکز بهداشتی است.

خوشاور اطلاع رسانی و اطلاع رسانی به دانش آموزان را بسیار مهم می داند و تصریح می کند: هماهنگی های لازم در این زمینه انجام می شود و انشاءالله در نوبت ها و مدارس شهرها و مناطق انجام می شود و دانش آموز عزیز ما با همراهی یکی از آنها والدین به مراکز واکسیناسیون مراجعه کرده و اولین دوز واکسن را دریافت کنند.

وی از واکسیناسیون 27 درصد دانش آموزان گروه سنی 12 تا 18 سال در استان کردستان تا کنون از جمعیت 127 هزار و 540 دانش آموز واجد شرایط استان خبر داد و گفت: با هماهنگی های انجام شده از 18 تا 21 اکتبر ، ما امیدواریم که این روزها سرعت بیشتری پیدا کنیم و از 21 تا 23 اکتبر بتوانیم رنگ آمیزی سایر دانش آموزان را تکمیل کنیم.

خوشگوار واکسیناسیون برای دانش آموزان را داوطلبانه و کاملاً داوطلبانه می داند و می گوید: «توصیه می کنیم با توجه به اینکه مدارس در چارچوب خاصی ، مطابق پروتکل های بهداشتی و فاصله اجتماعی هستند ، خانواده ها و دانش آموزان بازگشایی شوند. در اسرع وقت واکسن بزنید.

دیدگاهتان را بنویسید