آغاز سال تحصیلی جدید با حضور 16 میلیون دانش آموز

آغاز سال تحصیلی جدید با حضور 16 میلیون دانش آموز

احمد محمودزاده در هیئت آموزش و پرورش البرز که یکشنبه 6 شهریورماه در سالن شهدای استانداری برگزار شد، افزود: با اشاره به اهمیت ساخت مدارس، گفت: خبر ساخت 200 مدرسه در البرز در محدوده یک به دو سال خیلی خوب است و می تواند سرانه فقر را کاهش دهد.

وی ادامه داد: به گفته رهبر معظم انقلاب برای ساختن تمدن چیزی مهمتر از سرمایه انسانی نیست. از جمله این سرمایه ها معلمان و دانش آموزان هستند.

وی با اشاره به اینکه معلمان دست اندرکاران پیشرفت کشور و کارگزاران جامعه سازی هستند، گفت: در گام دوم انقلاب به وفور به موضوع نیروی انسانی پرداخته شد.

محمودزاده رسالت تربیت نیروی انسانی خوب را آموزش و پرورش دانست و افزود: بنابراین آموزش و پرورش مهم است و پیشرفت این ماموریت سخت با ماست و همه همکاران این سازمان باید وارد شوند و همکاری کنند. در آستانه مهر باید مشکلات آموزش و پرورش را حل کنیم.

معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی با بیان اینکه اقدامات موثری در شورای آموزش و پرورش استان برای اجرای برنامه ها و سیاست های وزارت آموزش و پرورش و تحقیقات استان در حال انجام است، گفت: امیدوارم اقدامات موثری در شورای آموزش و پرورش استان انجام شود. البرز در سال های آتی دچار مشکل زیرساختی نخواهد شد و باید عنوان استان برجسته در امور آموزشی را ارتقا داد.

به گفته محمودزاده، حدود 16 میلیون دانش آموز پس از گذشت نزدیک به دو سال تعطیلی در کلاس حاضر می شوند و همه زیرساخت ها باید آماده شود.

وی با اشاره به اینکه در سند اصلی تحول نیز آموزش و پرورش به عنوان کلیدی مطرح شده است، گفت: باید کمک کنیم مهر امسال بدون مشکل و بدون مشکل سپری شود. زیرا در دوران تاج، نابرابری آموزشی، فقر آموزشی، افزایش نرخ ترک تحصیل و آسیب های عاطفی برای دانش آموزان رخ داد و آموزش گروهی و تعامل کلاسی از بین رفت.

وی افزود: امیدواریم امسال بتوانیم تمام کلاس های درس را در ابتدای مهر به گونه ای داشته باشیم که هیچکس ترک تحصیل نکند.

وی با اشاره به لزوم استفاده از ظرفیت همه بخش ها برای رفع خلأهای زیرساختی آموزش و پرورش گفت: به بخش غیردولتی در قالب تسهیلات کم بهره برای ایفای نقش در این حوزه کمک می شود.

این مقام مسئول همچنین بر حرکت به سمت حوزه های اشتغال محور، آموزش فنی و حرفه ای و استفاده از ظرفیت کامل در این بخش تاکید کرد.

دیدگاهتان را بنویسید