آغاز سفر هوایی عتبات از 23 آبان/ پیگیر از سرگیری عبادت در سوریه هستیم

ساعت: 09:40
تاریخ انتشار: 1300/08/16
کد خبر: 1782194

رئیس سازمان زیارت و زیارت با اشاره به تلاش برای از سرگیری سفر به سوریه و سفر زمینی به عتبات از تلاش برای کاهش هزینه های عبادت خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علیرضا رشیدیان رئیس سازمان حج و زیارت در گفت و گوی رادیویی با اشاره به پیگیری زیارت سوریه و زیارت عتبات عالیات حضرت زینب(س) گفت: در در این هفته هیئتی از سازمان حج و زیارت سوریه اعزام می شود تا برای عبادت زائرانی که عاشق و مایل به زیارت این کشور هستند آماده شوند.

وی افزود: همچنین دستورالعمل های بهداشتی از طریق وزارت امور خارجه کشورمان به مقامات سوریه ارسال شده و در حال پیگیری است و امیدواریم در این هفته به توافقات نهایی برسیم تا زائران در اسرع وقت به سوریه اعزام شوند. “

صدور مجوز بازگشت زمین برای زائران از عتبات

رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به لغو روادید سفرهای هوایی به عراق و آغاز اعزام کاروان های مجاز زیر نظر سازمان حج و زیارت افزود: و انشالله اعزام زائران از طریق هوایی آغاز خواهد شد. در 23 آبان.

رشیدیان افزود: با توجه به اینکه مجوز استرداد زمین به نمازگزاران عتبات نیز با پیگیری صادر شده است، شاهد کاهش هزینه های سفر خواهیم بود.

وی با اشاره به تلاش سازمان حج و زیارت برای از سرگیری زیارت های زمینی عتبات عالیات، گفت: سفرهای زمینی به عتبات عالیات نیز باید فراهم شود تا زائران بتوانند از ظرفیت این نوع عتبات عالیات استفاده کنند. اکسپدیشن ها با رعایت پروتکل های بهداشتی

کاهش هزینه های عبادت عتبات

رئیس سازمان حج و زیارت درباره بسته های زیارتی زائران در سفرهای آتی توضیح داد: در ماه اول یک بسته زیارتی شامل 7 شب و 8 روز برای همه زائران در نظر گرفته بودیم، اما همه اینها را به دفاتر زیارتی اعلام کردیم. زائر می تواند هر نوع عبادتی را که مد نظر خود است درخواست کند تا با برنامه ریزی و مدیریت صحیح بتوانیم خواسته های نمازگزاران عزیز را با توجه به محدودیت زمانی و مالی و همچنین هر فردی با ذوق و توان مالی برای این سفر معنوی فراهم کنیم. باید فرستاده شود.

رشیدیان در ادامه به برآورد هزینه سفر زائران به عراق از 9 میلیون و 200 تا 9 میلیون و 600 هزار تن اشاره کرد و ابراز امیدواری کرد با صدور مجوز سفر زمینی از این میزان پیش بینی شده کاسته شود.

فرصتی برای از سرگیری سفر در عمره

رئیس سازمان حج و عبادت با اشاره به رفع موانع ولیعهدی در مسجدالحرام و مسجد النبی، برگزاری نماز جماعت در مکه و مدینه و همچنین افزایش زائران عمره از کشورهای مختلف عربستان و واکسیناسیون گسترده را پیش بینی کرد. در سراسر جهان نه تنها حج آینده انجام می شود، بلکه می توان با ایجاد شرایطی، عمره گزاران را در کنار خود به سرزمین وحی فرستاد.

رشیدیان افزود: شواهد نشان می دهد که عربستان در حال آماده شدن برای مراسم حج سال آینده است و در صورت رفع مشکل راه اندازی کنسولگری ایران در عربستان؛ حتی برای اعزام زائران از عمره هم مشکلی نخواهیم داشت.

وی تصریح کرد: طبق معمول؛ روند مذاکرات حج آینده از آذرماه آغاز می شود و اگر تا آن زمان گروهی از کشورمان به عربستان بروند و مذاکرات آغاز شود، یعنی انشاءالله حج انجام شود.

رشیدیان پیش بینی کرد: برای حضور در حج 1401 مشکلی برای زائران وجود نداشته باشد و با توجه به مبالغ دریافتی زائران در گذشته، ممکن است نمازگزاران با پرداخت هزینه ای ناچیز برای انجام اعمال خود وارد سرزمین وحی شوند.

رئیس سازمان حج و عبادت در پایان از زائران خواست تا از طریق دفاتر حج و عبادت و کاروان های مجاز زیر نظر این سازمان به زیارت بپردازند تا با مشکلات مختلفی که متأسفانه همیشه شاهد آن هستیم مواجه نشوند. صلح، امنیت و حفاظت و جایگاه خود را دارند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید